Hans Wilhelm Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Hva slags sett er dette? Har du noe mer info? Til flere modeller?
bjalle Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Tenkte på det samme som deg for 2 år siden,Byttet til standard bilstein dempere foran ,kjøpte senere ett eibach senkesett (fjærer)30-20,dette fungerer suverent,bilen får passelig senk uten at du mister noe komfort,pluss at den går stødigere gjennom svinger.men dette var e39 sedan.
Vanilla_ninja Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 ST-Import kommer snart med Coilovers til E39.. Topp kvalitet til topp pris 3490,- Det hørtes da ekstremt billig ut, tatt i betraktning at andre sett koster bortimot det firedobbelte. Har du noe mer informasjon om dette? LJ
Gjest Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Firedobbelte? Det hørtes jo helt vilt ut. Får vel sett hos GS fra 4-5000 og oppover? Produsent er JOM, toppkvalitets gassdempere med TUV-papirer. 15-50mm, justerbare. Det er vel alt jeg vet til nå, skal selv teste de ut på E36, E39 og E46 når jeg får de på lager... tror det blir en bestselger!
PIIIPower Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Ikke for å ødelegge for noen eller være partybrems, men ta følgende i betrakning: Senker du bilen endrer du hjulstillingen, selv om du får bilen "innafor" med 4 hjulskontroll vil du oppleve økt dekkslitasje. Senker du bilen får du nødvendigvis kortere fjæringsvei noe som øker belastningen på hele understellet slik som foringer, armer og lagere. Bruker du ett senkesett som koster mindre en enn originalt får du skjeldent noe bedre nytt. Ikke det at det nødvendigvis går istykker, men comforten og kjøreegenskapene kan reduseres (bilen spretter). Skal du senke for å få ned fronten litt (som ser høy ut på E39) prov å få tak i ett 20-0 eller 30-10 sett. Dette fungerer greit i hverdagen og ser helt greit ut. Når alt dette er sagt kan jeg fortelle at jeg kjører med 60-40 senk og klarer meg fint på indre østland selv med greit med snø. Det er værre med fartsdempere som ikke er på offentlig vei (p-hus osv) da må det gå sakte for ikke at returen ikke skal få bilen til å slå neddi. Ser bra ut, men er ikke veldig behagelig og dekk forbrukes. Kommer til å heve bilen til 40-40 så været tillater det (foran blir da med org demperlengde med eibach fjærer) Uansett lykke til. Montering er kurrant arbeide
Vanilla_ninja Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Firedobbelte? Det hørtes jo helt vilt ut. Får vel sett hos GS fra 4-5000 og oppover? Snakker vi om det samme nå? Komplett sett med høydejusterbare fjærer og dempere? Noe som dette, for eksempel: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 1&type=new Det koster i hvert fall ikke 5000 LJ
Vanilla_ninja Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 PIIIPower: takk for info. Hovedformålet mitt med å senke bilen er jo å forbedre kjøreegenskapene, ikke forverre dem. Derfor har jeg ingen planer om å kjøpe det billigste jeg får tak i. Ikke synes jeg det ser spesielt pent ut med hjulbuer som ligger nedpå dekkene heller. Estetisk sett kunne jeg tenkt meg noe som lar hjulbuene gå parallelt med dekkene, og funksjonelt sett vil jeg ha... noe som funker, egentlig. (-: LJ
Yngvejos Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Firedobbelte? Det hørtes jo helt vilt ut. Får vel sett hos GS fra 4-5000 og oppover? Snakker vi om det samme nå? Komplett sett med høydejusterbare fjærer og dempere? Noe som dette, for eksempel: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 1&type=new Det koster i hvert fall ikke 5000 LJ Du får ivertfall coilovers ned i 4000kr på ebay. Jeg har prøvd meg på billig understell en gang. Da kjøpte jeg 4 dempere og 4 fjærer fra Supersport til 3000-4000kr til en e34. Det resulterte i at 4 dempere og 4 fjærer ble kastet i søppelet så snart jeg fikk råd til noe ordentlig. Jeg fikk inntrykk av at bilen prøvde å drepe meg. Det som er typisk for billigsettene, er at demperene er alt for lite påkostet og at bilen blir ekstremt ubehagelig å kjøre med.
Gjest Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Vel, vi får se. Jeg skal teste selv, samt få andre til å teste for å få mest mulig riktig syn på hvor bra coiloverkitene er. Har et sett stående her nå til Golf 4, og må si at de SER veldig påkostet ut iallefall, og håper at kvaliteten er like bra som de ser ut. Og ja, vi snakker om samme produkt, men må sjekke om de har til touring også. Kommer en egen tråd om dette om en stund:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå