Clerion Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Planlegger en "liten" tur til sommer`n (= Regner med å bruke 10-14 dager på dette, har nå satt opp noen punkter jeg skal innom og har tilbakelagt 4000 km når jeg er tilbake til start Skal innom Sverige og Finland. Foreløpig ser det slik ut: Rena-Berg (Sverige)- Skarvsjøby-Luleå-Rovaniemi (Finland)-Inari- Lebesby(Norge)-Nordkapp-Kværnangen-Heggelia-Saltdal-Grane-Melhus oooog 4014 km, 2 dager og 13 timer sammenhengende i bil, Rena, verdens navle. Underveis skal det fiskes og kanskje jaktes litt også om jeg har fått kjøptigjen hagle, tror dette kan bli en spennende tur. Vil tilbakelegge de 400 milene enten i E36 320i eller Renault Laguna =p Muligens siste pga Aircondition (= får bare håpe den holder Tips, råd? Noen som syns dette hørtes dritartig ut? =D Vurderer også en snartur innom Nikel i Russland for en...."poltur" Noen som vet hvordand et er med grensekryssning? Visum? Eller kun pass?
LianLi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Er kos med biltur Men ville kjørt BMW om jeg var deg =P
Rabies Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Høres ut som en artig tur. Men jeg lurer på en liten ting... Hvorfor ikke i E30'n? Må jo være ekstra kos å kjøre langt i den
Hyggmaister Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Gøy!! Hadde vært tøft i være innom Russland også da Men har de ikke billig sprit i finland og? Koskenkorva Og ja; trenger man visum eller holder det med pass for å komme inn i Russland?
JoeNasty Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Er visst noe søknader og greier som må sendes inn hvis du skal innom Russland. Vi planla tur når jeg var i militæret men ble aldri noe av.Men skjønte at det var noe pes men langtifra umulig. Består fortsatt Pub1 på Rena med quiz hver torsdag eller? Var gode tider i militæret der ja
Mexos Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Ser ut som en fin tur det der Bare pass på å ta en skikkelig sjekk på bilen før du reiser slik at du vet alt er i orden. Er mye som man skje på så mange mil.
316 Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Gøy!!Hadde vært tøft i være innom Russland også da Men har de ikke billig sprit i finland og? Koskenkorva Og ja; trenger man visum eller holder det med pass for å komme inn i Russland? Avgiftene på sprit i Russland har steget i fra 7 kroner pr. liter til 17. kroner pr liter. Fortsatt litt billigere enn i Nårje.
gregus Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Høres ut som en bra tur! Man trenger visum for å komme inn i Russland. Jeg måtte i hvert fall søke om dette da jeg var der, og jeg tror også man må vite evt overnattingssted når man søker visum. Vi brukte visumservice da vi var der, så de kan sikkert hjelpe med spørsmål om dette. For øvrig tok vi fly og var flere dager, så kan hende man slipper enklere unna ved dagstur med bil, men jeg tviler.
sladjan Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Flott tur dette, har hørt att nord norge og sommer er noe av det fineste... Kjør bmw seff ;D Kjørte til sverige i sommer selv, kjørte rundt 200mil på 4-5daga og det var bare deili å sitte i bmwen:) Men ja, enig med mexos, sjekk bilen ta med deg en verktøykasse i tilfelle hehe
jonr- Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 herlige sommerplaner! Regner med at du gleder deg allerede. jeg skal (jeg sier at jeg skal, men ikke sikkert at jeg gjør ) også ta med bilen på en roadtrip... Ta igjen litt tapt kmstand fra 2009 kjøre bil i sommersol med yndlingsmusikk.. *drømmermegbort*
Marius2002 Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Flott tur dette, har hørt att nord norge og sommer er noe av det fineste... Jepp
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Konge da. Hvor mange planlagte stopp skal dere ha. er det telt som du rengner med blir din hovedsoveplass
Clerion Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 JoeNasty, Ja, er fortsatt Quiz på Torsdager Som før^^ Men har ALDRI vært der JonR, har gleda meg dritlenge Håper bare samboeren vet hva hun går til^^ Og nei rabies, blir nok ikke kosetur med E30`n da vi skal ha med litt utstyr, den ikke kjøler så bra oooog den har blitt turbokonvertert i sommer som var uten at jeg rakk å kjøre den inn før vinteren kom å tok balletak. Da dropper vi nok russland Satser på Rovaniemi da ;D
E28 TURBO Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Vet ikke om du vil se natur osv, er selv fra helgelandskysten. Der er det fint, flott å kjøre kystriksveien fra Tverrlandet/bodø til namsos. Får du med saltstraumen syv søstre osv. Litt vær avhengig selvsagt. Lofoten er og flott, men her bør du ha litt tid. Er ikke et typisk sted å kjøre gjennom, må litt på kryss og tvers for å finne alle pærlene. Go tur og husk å ta det rolig forbi Mo i Rana, Arntsberg værdens sykeste snutefaen kjører up der og det har han gjort de siste 20årene... GOO TUR!!! Truls
Clerion Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Hmmm, kanskje vurdere å ta vestlandet nedover igjen da =D sier noe! EDIT: Kom til å tenke på at.... dette blei helt feil ;D Mente å kjøre langs kysten. Hehe, skal passe på det ;D Tar det generellt pent tenker jeg, er kosetur og ikke rushe,stressetur. Takk for inspill E28 Turbo! Konstrukttivt (Y)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå