Rabies Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 hehe, kan jo forklare litt mer detaljert fra da forbikjøringen startet. Jeg satte bilen i 2. gir, og akselererte, fortsatt i høyre fil, og la meg ut i venstre når jeg følte at jeg ikke ville ligge næmere bilen forann. Da vi lå ca paralellt med hverandre begynte passelat luringen også å akselerere, men det var fortsatt oversiktlig og greit, så jeg fortsatte å øke hastigheten og begynte å nærme meg punktet der det var på tide å legge seg inn forann "forbikjøringsobjektet" . Da oppdaget jeg at det kom bil imot, men jeg var såpass langt fremme at jeg tenkte det gikk greit. Når jeg skulle til å legge meg inn så fant jeg jo fort ut at personen i passaten ikke likte særlig godt å bli forbikjørt (trodde han ville være lenger bak, utifra hvordan jeg selv akselererte) og hadde økt farten ytterligere. Jeg ble stresset, og tenkte ikke en gang på å trekke meg, men heller på å hente inn den siste lille meteren så jeg kunne legge meg i høyre. Noe jeg gjorde, og heldigvis gikk det greit. Men passaten lå ulovlig nære bakfangeren min, noe som får meg til å mistenke at sjåføren rett og slett var ute etter å skape en ulykke. (sur fordi jeg tutet da han brøt vikeplikten? ) Og det er dette jeg reagerer på.
pedro Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Ergrer meg i det hele tatt å kjøre i Nurge. Men her bor jeg nå og kjører milevis i kø hver dag, det tar sikkert livsår fra meg. En episode fikk meg til å reise kollektivt i ca 1/2 år. Ligger i venstre felt på firefeltern mot oslo ved Høvik. Ser det ryke fr ett dekk å at det kommer store gummiflak fra lastebilen tre biler forran meg i samme felt. Jeg slipper gassen å slipper meg ned i fart å får stor avstand. Plutselig smeller dekket på lastebilen, går i autovernet å rett i frontruten på bakenforliggende bil som bråbremser å skaper kjedestopp. jeg har nå så god avstand til foranliggende bil at jeg bare såvidt bremser ned for så å se en rød Glof III på RYKENDE fire stive komme opp i speilet mitt og hører nå dekkskrubb. Siden jeg har grei hastighet og det er luke på min høyre side hiver jeg bilen over i høyre felt å tar farten pent ned for ikke å treffe biler og deler. Glofen sklir på fire stive forbi meg og rett inn i bilen forran. Reaksjon Dama snur seg mot meg og rister begge knyttnevene mot meg, SOM OM JEG VAR SKYLD I DETTE Surealistisk opplevelse som medførte at jeg stoppet i Asker på vei hjem fra jobb, kjøpte månedskort som ble til halvårskort. Hadde jeg ikke dengang skullet hente i barnehage osv hadde jeg fortsatt reist med toget. Sitter ofte å beundrer flotte pelsfxxxer i store SUVer som snirkler seg rundt i de totalt underdimensjonerte parkeringshusene her i Akershus. De eier ikke kontroll på beistene og mange når knapt over rattet. Hva pokker skal men med XC90etter når men skal på Rimi for å handle melk og yoghurt? Det og bebisen får fint plass i en IQ. Jo! Show of og status.
Wacman Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Det fenomenet der har jeg både forundret og irritert meg grønn over også! Jeg bor i bærum, følgelig ser jeg "en del" sånne damer som de du beskriver. Damer som så vidt ser over rattet i en Q7, Cayenne eller X5 etc, med mobilen limt fast på øret og null følelse for trafikkbildet rundt dem i 4x4-borgen sin. Mer enn en gang jeg har vært livredd,for å si det sånn.. Senest nå i helga hadde jeg greid å parkere et sted i garasjen under Sandvika storsenter der bilen stort sett er trygg for sånne,men da jeg går for å trekke lapp, kommer en dame i en bånnfrossen XC90 - hun ser den ledige plassen ved siden av meg og bestemmer seg for å RYGGE inn på den. Både jeg og eieren av en ny auda a4 på andre siden sto med nervene i helspenn og så på at hun brukte minst 15 forsøk på å rygge det droget inn mellom våre biler med nedduggede speil og ruter. Jeg sto faktisk med kamera klart,overbevist om at E39' kom til å bli mos. Etter minst 5 min og en runde rundt bilen for å tørke ruter og speil!?! kom hun seg inn. Hvorfor sånn traktor når hun i tillegg var alene i bilen, tenker jeg..
Rabies Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Antageligvis så vet hun at hun er en rævdårlig sjåfør, men med en sånn bil så er ikke det så farlig, fordi det er jo bare "de andre" som blir drept når hun driter seg
Torek Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Forbikjøring i 50-sone, what?? Javel, kan vel pakke dere begge i samme skuff da mener no jeg... Litt enig med deg der..
Rabies Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Som jeg tidligere har nevnt så er det jo det samme om det er 50, 60 eller 70 sone. Klarer ikke folk å holde fartsgrensene så kjører jeg forbi så lenge det er oversiktlig og greit
Torek Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 ..det jo det samme om det er 50, 60 eller 70 sone Jeg håper du skjønner at det ikke er det samme? Greit nok i 70-sone, men når det er 60 og lavere så er det veldig ofte fordi det er levende liv i umiddelbar nærhet som ikke tåler et møte med en hard bil særlig godt. Iallefall i en 50-sone Likevel, det betyr ikke at vag-sjåføren gjorde riktig heller, selv om jeg kanskje kan skjønne hvorfor han ble litt irritert over at noen kjører forbi i en 50-sone. Jeg vil si at dere begge gjorde noen dårlige valg
Wacman Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Antageligvis så vet hun at hun er en rævdårlig sjåfør, men med en sånn bil så er ikke det så farlig, fordi det er jo bare "de andre" som blir drept når hun driter seg Hehe,ja - med mindre drittbilen velter, sånn som Amerikanske SUV'er hadde for vane å gjøre
Rabies Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Torek: Men om han ikke tåler at jeg kjører forbi så får han jo holde fartsgrensen da. Om det jeg gjorde var så jævlig uansvarlig så virker det jo lite logisk å tenke at "det der er farlig. jeg tror jeg skal presse hastigheten opp ENDA mer og skape en potensiell møteulykke." Men det er jo mange rare mennesker der ute Der jeg kjørte forbi er det ingen hus e.l. i umiddelbar nærhet. Det går en sykkelsti på venstre side av veien som er adskilt fra veibanen av kantsteiner, grøft og gress, men der var det ikke en kjeft... Wacman: Uff ja. Enkelte mennesker burde egentlig bare kjøpe seg en mopedbil... Eller sparkesykkel
Fredrik 90 Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Det som irriterer meg mest er folk som ligger i 70 i 80 og 90 sona på motorveien. VÆRSTE jeg vet!!! Så kommer forbikjøringsfeltet og de øker farten til opp under 100, før det blir fullstendig kaos når forbikjøringsfeltet innsnevres. Her hvor jeg bor kryr det av travle og "vellykede" småbarnsmødre i mennenes XC90er og X5er, med sovende unger bak, mobilen i hånda og en liten hvit pelsdott i veska i forsetet. Lokalt så har også XC90 fått et kallenavn her i Arendal,"Hisøy traktor" som vi kaller det kommer av at alle de med inntekt over 500 000 samler seg på et sted som heter Hisøy uten for Arendal. Her er det XC90er i annenvær oppkjørsel og her er det et h..... å kjøre bil sånn i 4 tiden på ettermiddagen. Når det gjelder disse som snegler seg fram på vinterveiene og skaper lange køer så har jeg kun en ting å si! er man usikker på veien, la bilen stå! Det er rett og slett uforskammet å sinke trafikken. Jeg legger meg mer en gjerne på både tuta og fjernlyset når jeg møter sånne, det er slike folk som virkelig tar fram det værste i enn
Torek Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Hadde det vært en 80-sone eller høyere hadde jeg skjønt deg, men du sparer faktisk så lite på en sånn forbikjøring at du kunne ha venta til 50-sonen var over før du kjørte forbi. 50-soner er der for en grunn, i motsetning til noen av 80-sonene hehe
Torek Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 ..er man usikker på veien, la bilen stå! Det er rett og slett uforskammet å sinke trafikken. Jeg legger meg mer en gjerne på både tuta og fjernlyset når jeg møter sånne, det er slike folk som virkelig tar fram det værste i enn Enig i at det er forbanna irriterende, men ikke alle er like gode sjåfører eller like trygge på seg selv bak rattet. Jeg synes de likevel skal få kjøre litt bil ..og for å være ekstra kjip så er jo tross alt det rundt skiltet med to siffer og en rød sirkel rundt bare en beskjed om maks tillatte hastighet på den aktuelle strekningen. Man MÅ ikke kjøre i 80 km/t selv om det står 80 på skiltet (jo, egentlig så må man det ), hehehehehe..
Wacman Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 jeg lå faktisk under grensa på vei til jobb i dag, det tålte ikke fjompen i firmakassebil bak meg. minus 20,speilblank vei, i lånt bil og møkkdårlige piggfrie dekk fikk meg til å ta det rolig, så jeg ikke var til fare for meg selv eller andre - med andre ord,avpasset farten etter forholdene. Allikevel slikket han bakfangeren min hele veien til det var bedre forhold. J**la idiot!
Torek Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Yes, da snakker vi idiot. Enkelt og greit. Jeg kjører ikke feilfritt jeg heller, men akkurat det med avstand til bilen foran er jeg ganske nøye med.
aloebiz.net Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Merker jeg kommer til å savne forbikjøringene i 540'n! Det gikk FORT og veeeeeeldig greit og ingen nisse i Passelat kunne komme å ødelegge for meg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå