Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har i det siste lagt merke til en dunkelyd som noen ganger oppstår i det motoren vibrerer rett etter å ha blitt slått av.

Er litt kraftig lyd, har hengt med hue ut av bilen når jeg har slått den av et par ganger. :lol: Lyden er muligens på høyre side av bilen.

Hva kan det være? motorfester? eksosoppheng?

Noen tips? :)

Skrevet

Hadde sånn lyd jeg også. Fant ut at det hadde lagt seg mye snø å slafs oppunder bakfangeren, å dette slo bakpotta borti når jeg stoppa bilen.

Skrevet
Hadde sånn lyd jeg også. Fant ut at det hadde lagt seg mye snø å slafs oppunder bakfangeren, å dette slo bakpotta borti når jeg stoppa bilen.

+1! Hadde akkurat samme lyden, og ble skikkelig bekymra, men viste seg å være en svææær isklump som hadde danna seg mellom hjørnet på støtfangeren bak og lydpotta. Denne slo inni potta ved oppstart og stopp av motoren :)

Skrevet

Takk for innspill!

Da blir det sjekk for isklumper først. :)

Skifte eksosoppheng kan bli en kjølig fornøyelse i disse dager, men er vel ganske kurant jobb. Motorfestene krever vel litt mer arbeidslyst vil jeg tro :P

Skrevet

Har hatt lignende lyd. Motorfestene og det fremste eksosopphenget som står på girkassen var defekte. Det medførte tretthetsbrudd på eksosen og den knakk tvert av rett etter turboen.

Skrevet

Har tatt en runde med "av-ising", og har ikke hørt lyden igjen etter det.

Får alikevel ta en nærmere titt på motorfester og eksosoppheng når anledningen byr seg.. :)

Skrevet

Får alikevel ta en nærmere titt på motorfester og eksosoppheng når anledningen byr seg.. :)

Når det blir varmere heter det ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...