Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i dag inne ved Reitan bil i Molde å spurte om min parkeringsensor var ankommet da bilen var inne 15 desember å skulle få reparert dette. Nei fikk jeg til svar. Er d virkelig mulig att BMW kan bruke 3 uker på no slikt???samt så fikk jeg spm om den var lakkert. Dvs den er vel gjerne ikke bestilt!!! Så nevnte jeg att jeg ville ha leiebil mens di skiftet denne, å fikk ett svar jeg ble sjokkert over. Da må jeg betale for den... Kjøper man seg ny bil så kjøper man en bil for att jeg skal kunne ha bil til alle tider. Hva synest dere? Jeg ble vertfall sjokkert.

Skrevet

betale for leiebil ved garantijobb :roll:

uhørt, det er da ikke din feil at park sensoren gikk i stykker, syntes dette var latterlig dårlig service fra de.

Skrevet

Smådetaljer, som en P-sensor er aldri lakkert når de kommer fra fabrikk.. Dette er noe verkstedet må ordne med selv. Vet dette da jeg sitter på delelager.. (For Peugeot, Mitsubishi og Suzuki, vel og merke) :P

Skrevet

Slett holdning av Reitan. Jeg har fått en demobil av Stenshagen hver gang jeg har levert min bil hos de (og jeg har spurt om det selvsagt).

Skrevet
Smådetaljer, som en P-sensor er aldri lakkert når de kommer fra fabrikk.. Dette er noe verkstedet må ordne med selv. Vet dette da jeg sitter på delelager.. (For Peugeot, Mitsubishi og Suzuki, vel og merke) :P

Det stemmer ikke for BMW - der kan man bestille sensor i ferdig lakkert.

Skrevet

Når du bestiller PDC sensorer til biler med hellakkerte fangere, bestilles disse på kode (lakkert) Det står faktisk spesifikt at de ikke skal "omlakkeres" etc av andre,grunnet tap av funksjon. Å få sånne kan faktisk ta særs lang tid, men om de spør etter 3 uker om den er lakkert,høres det ut som de har gått seg bort litt ;)

Ved garantijobber der BMW skal dekke, er leiebil vanlig men dekkes av dem - når saltkjelen er innom oss og får demobil, er det goodwill og service :D (eller noen har gjort seg bort)

Skrevet

Ja som sakt sjokkerte det meg veldig. Jeg har eid rundt om 40 biler derav noen er "ny" og med garanti, men har enda aldri opplevd å ikke fått leiebil. Hos bavaria tror jeg.. På forus fikk jeg til og med leiebil mens verkstedet reparerte min 83 mod s3t... Nei nok en gang glimter bavaria Molde til med sin elendige service. Har fler ganger tidligere måtte ringt å mase på deler som... Oiii ja de har da kommet, bare kom med bilen du. Slett kundebehandling.

Skrevet

På et verksted der det er mange biler inne til garanti jobber samme dag tror jeg neppe verkstedet har "leiebil" til alle kundene , da det ofte er sikkert 4-8 garant jobber inne samme dag på et litt større verksted.Men god kunde service bør di kunne yte uansett.

Skrevet

Du har vel etter det jeg ikke vet krav på en leiebil, det er bare goodwill fra forhandlern i så fall. Med de marginene som er nå samt at kunden shopper mye mer kan ikke de forskjellige forhandlerne ta seg råd til å ha flerer biler som bare lånes bort. Det var mulig før, men de aller fleste har ikke mulighet til det lengre.

Mitt tips høre med personen du kjøpte bilen av.

OT: Saltkjelen gi meg gjerne beskjed hvis vi skal se hva vi kan få til med tanke på bilen din. Må jo prøve å få deg over i en ny 5er??

Skrevet

Okei.. for jeg ringte nemlig til BMW Norge å spurte der å han sa de praktiserte leiebil så lenge d var garantisaker. men ikke vet jeg.. er ikke jeg som driver shappa.. men noe skryt får di ikke av meg vertfall.

Skrevet
Du har vel etter det jeg ikke vet krav på en leiebil, det er bare goodwill fra forhandlern i så fall. Med de marginene som er nå samt at kunden shopper mye mer kan ikke de forskjellige forhandlerne ta seg råd til å ha flerer biler som bare lånes bort. Det var mulig før, men de aller fleste har ikke mulighet til det lengre.

Mitt tips høre med personen du kjøpte bilen av.

OT: Saltkjelen gi meg gjerne beskjed hvis vi skal se hva vi kan få til med tanke på bilen din. Må jo prøve å få deg over i en ny 5er??

Ja, jeg vil tro det handler om godwill (og god kundeservice selvsagt), men jeg har ett inntrykk av at de som oppleves som "gode" kunder får lettere lånt en bil. Nå håper jeg bilen min er ferdig på verksted da den har stått helt siden første Tirsdag i Desember pga. reklamasjon på takluke, knapp til komfortsetet og sinkskade på bakluke (omlakkert), så nå håper jeg den blir klar. Ja, jeg syns vi må prøve på det, når det nærmer seg lansering for F10 520d og M-pakke så kan vi begynne å regne litt. Kan hende jeg stikker en tur innom snart når jeg har tid. Snakkes :)

Skrevet

Bytta en slik på en e60 535 vi hadde inn, da var den ferdig lakkert fra fabrikk :P

Skrevet

alltid fått låne bil når min har vert inne på garanti rep. riktig på brages i ålesund. men det er billigere for reitan å låne vekk en bil i noen timer en få passet påskrevet her på forumet for eksempel.

Skrevet

Hos Bavaria i Arendal så får man alltid leiebil hvis man spør, forutsatt at det er biler inne da. Selv de som kjøper billige bruktbiler får gjerne låne en demo bil hvis noe utbedres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...