Clerion Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 Ja? Om det er to sider av en sak, hvorfor er det jeg som har feil? (= Du har jo bestemt deg for at her er det stakkar`n i E36`n som har kjørt idiot. De tankene kan du jo ta med hit i nabolaget og studere folkene litt så finner du fort ut at slik er det faktisk. Jeg vet hva jeg snakker om, bor midt i "jeg meg mitt og dere der ute" land. De ser kun seg selv, ingen andre, tror de eier verden på en måte. Dette kan du forresten ta i en annen tråd eller på PM, denne tråden er ikke laget for å finne frem til ur-østerdølen, å legge ut om deres vaner eller finne ut av hvem som hører hjemme hvor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 DE sa jeg hadde foretatt endel skumle forbikjøringer =p Ingen møtende trafikk, store lommer, lav fart, blinker meg inn og blinker meg ut. Var ingen skumle situasjoner som jeg opplevde. Dersom bilen du kjørte forbi måtte bremse, kan det vitterlig ikke ha vært særlig stor lomme du smatt inn i. Eller bakketoppen må ha nærmet seg noenlunde hurtig. Eller du smatt inn ganske nærme bilen du kjørte forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 Var du der? Jeg tror jeg vet noenlunde litt mer om hva som skjedde enn deg, av en enkel liten grunn. JEG KJØRTE BILEN! Lomma var stor nok til at det kunne vært 2 biler til i den, minst. Jeg så ikke langt nok til å kunne fortsette i venstre fil, derfor la jeg meg innigjen. Hvorfor han har bremset aner jeg ikke, nevnt det noen ganger før. Noen er bare slik. MÅ lage ett problem om man ikke har sparket i dørstokken, ramla i trappa eller skrapt is på bilen en morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Ja? Om det er to sider av en sak, hvorfor er det jeg som har feil? (=Du har jo bestemt deg for at her er det stakkar`n i E36`n som har kjørt idiot. Hvor sier jeg at det er du som tar feil? Jeg viser til at det er to sider av saken. Vi har hørt din versjon, men motparten(e) har ikke fått sagt sin mening. De fleste nikker vedkjennende til ditt startinnlegg, og fyren du kjørte forbi er en arrogant dust, politiet er noen samfunnshatende fjotter som stoppet deg. Jeg prøver heller å tenke litt mer helhetlig på saken. Jeg sier slett ikke at "stakkarn'n" (deg) i E36'n har kjørt idiot. Men jeg mener at saken bør belyses fra flere hold dersom man skal gjøre seg opp en mening om den. For å illustrere (og uten sammenligning for øvrig): en ungdom kommer hjem til sin mor. Han klager sin nød. Alt er imot ham. Han sier til henne at noen har lagt ham for hat og bare vil ham vondt. Han har ikke gjort noe galt. Han sier rektor ved skolen hadde kjeftet på ham av ingen grunn. Lærerne var ufyselige mot ham. Hans mor blir forbannet. Dette skal hun rydde opp i. Hun ringer skolen. Snakker med rektor. Illsint. Dette skal hun ha seg frabedt. Etterhvert slipper rektor til med sin versjon. Det viser seg at guttungen har skulket flere timer i det siste. Mobbet medelever. Han ble tatt på fersken i forsøk på hærverk. Dette trodde jo ikke moren på siden gullungen hennes var snill og søt som et lam. Moral: things aren't always what they appear to be. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Lomma var stor nok til at det kunne vært 2 biler til i den, minst. Jeg så ikke langt nok til å kunne fortsette i venstre fil, derfor la jeg meg innigjen. Hvorfor han har bremset aner jeg ikke, nevnt det noen ganger før. Ei lomme på 3 billengder er ei passe stor luke? Altså 15 meter mellom bilene før du la deg inn. Om trafikken fløt i 70km/t var det med andre ord mindre enn 1 sekund mellom bilene (70km/t = 19 meter/sekund). Da er det jo ikke særlig rart at bilen du kjørte forbi måtte bremse. På den annen side var det jo heller ikke særlig forsvarlig av ham å kjøre så tett oppi bilen foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 Tror du skjønnte hva jeg mente? Fælt så agresiv og kverulerende du var. Ta det på PM om det er noe mer. Forsurer tråden min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Man kan jo ta en poll her på forumet; hvor mange liker å bli forbikjørt? Da er det nok ikke bare sindige østerdøler som bør skytes... Eh, sier du at du ikke liker å bli forbikjørt? I så fall, hvorfor i all verden har du noe mot det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Hva er egentlig poenget med og kjøre forbi, hvis bilen bak måtte bremse, siden du kjørte forbi og bremsa da eller? Synes dette høres litt rart ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 Hva er egentlig poenget med og kjøre forbi, hvis bilen bak måtte bremse, siden du kjørte forbi og bremsa da eller? Synes dette høres litt rart ut..Som sagt, vet ikke, mener selv jeg har gjort alt etter boka, og jeg er ingen råner i 240 bare så det er sagt. Syns jeg selv er ganske god på forbikjøring Så, om han bremsa fordi han ble irritert på ungdomen og følte at "her kommer det en idiot så nå er det best å bremse" vet ikke jeg. Så i speilet, trafikken gikk som vanlig, så ikke akkurat at noen bremsa, men får nå så være. Jeg kjørte forresten forbi og la meg bak en trailer som lå først og pressa 65-70 i 80-sona. Tørr og fin vei. Så veldig ut som denne traileren var feil lastet da den slang og hang i alle svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 Man kan jo ta en poll her på forumet; hvor mange liker å bli forbikjørt? Da er det nok ikke bare sindige østerdøler som bør skytes... Eh, sier du at du ikke liker å bli forbikjørt? I så fall, hvorfor i all verden har du noe mot det? Nettop slike som han som ringer politiet hver gang noen kjører forbi (= Tåler det ikke rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 når jeg leser argumentene til clerion så virker det for meg som det er like greit at han blei stoppa, men jeg var der ikke i realiteten så da velger jeg å holde kjefte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 1001-1002-1003 Så stor skal vel lomma være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Den viktigste regelen for forbikjøring er at man burde ta hele køen på en gang istedenfor å stykke det opp. Fordi da risikerer man at nisser ringer og anmelder deg, samt at de får fri sikt til regnr på bilen. Her nede i Oslo-regionen er slik telefon-anmelding ganske vanlig, så jeg har lært at det er bedre å ta hele køen i 180km/t enn å stykke det opp i ansvarlig fart. Mobiltelefon er det verste som har skjedd trafikken - er alt for mange wannabe-poliser som ringer inn med en gang noen kjører fortere enn 90km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Den viktigste regelen for forbikjøring er at man burde ta hele køen på en gang istedenfor å stykke det opp. Fordi da risikerer man at nisser ringer og anmelder deg, samt at de får fri sikt til regnr på bilen.Her nede i Oslo-regionen er slik telefon-anmelding ganske vanlig, så jeg har lært at det er bedre å ta hele køen i 180km/t enn å stykke det opp i ansvarlig fart. Mobiltelefon er det verste som har skjedd trafikken - er alt for mange wannabe-poliser som ringer inn med en gang noen kjører fortere enn 90km/t... Dummeste jeg har lest... selv om du sikkert setter det på spissen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 1001-1002-1003Så stor skal vel lomma være? helt riktig! etter boka står det at du SKAL holde 3 sekunders avstand til den forankjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå