Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sant nok. Tanken min har alltid vært å ikke kjøpe en modell i et tidlig stadie av produksjonsrekken. Har fått intrykk av at disse alltid har hatt flere "barnesykdomer" enn de som kommer sist i rekken. Derfor tror jeg det er dumt å kjøpe E46 da denne i mine øyne burde være fra rundt 2003/2004. Det er også en av grunnene til at jeg ikke valgte E46 som førstebil. I tillegg er E36 utrolig lett å skru på som ble nevnt. Jeg har lært svært mye om BMW fordi jeg har hatt muligheten til å ha en bil som kan skrus på! Men man kan desverre ikke få alt, så man må prioritere ting. Dette kommer jo helt an på brukeren av bilen. :wink:

Jeg er enig i dette resonnementet, men det holder ikke i et sikkerhetsperspektiv.

Det er jo klart det ikke gjør! Sikkert sånn at jeg får det perspektivet når jeg blir eldre og kanskje litt mer moden. Er nok svært få ungdommer som tenker på hvor mange airbags det er i bilen de skal kjøpe, selvom dette er MYE viktigere enn hvilken farge bilen har. Satt litt på spissen :)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er sant. Var derfor jeg valgte å kjøpe facelift når jeg kjøpte E46. Har skrudd mye E36 jeg og og de er fine å skru på som du sier :) Så er de tøffe å se på, gode å kjøre og holder seg godt i pris. En kan ikke få alt som du sier så vi får vente å se hva trådstarter ender opp med :)

Edit: Mulig jeg ble litt vel opphengt i sikkerhet i denne tråden, men det er faktisk noe jeg har blitt mer og mer opptatt av.

Hadde jeg hatt E46 tror jeg nok at jeg hadde vist mindre om oppbygningen av bilen min. Folk generelt er vel redd for å skru på nyere biler.

Er veldig spent på hva trådstarter ender opp med ja. Jeg setter en 10'er på E36 :wink:

Sikkerhet er viktig ja, men desverre nedprioritert av ungdom. Meg selv inkludert! :?

Skrevet
:lol: Må le når jeg ser hvordan enkelte tråder utvikler seg på dette forumet her :P

Jeg mener at tråden er temmelig relevant iom. at en av de største utfordringene med nettopp førstebilene er at de ofte er gamle og derfor ikke er bygget iht. moderne konstruksjonsteknikker samt at de mangler helt vesentlig moderne sikkerhetsutstyr. Det er jo et tankekors at mange er henvist til 20-25 år gamle bilkonstruksjoner når det gjelder førstebilen kun fordi staten skal ha sine avgifter. I andre sammenhenger tenker politikerne ofte helhet... f.eks når det gjelder vår helse. De ønsker f.eks ikke at vi skal kjøpe tobakksvarer fordi den regningen kommer på bordet i form av flere krefttilfeller som må behandles og det er svært kostbart for staten. Er det bedre at folk blir invalidisert i alvorlige trafikkulykker fordi de bl.a må kjøre gamle biler uten moderne sikkerhetsutstyr?

Skrevet
:lol: Må le når jeg ser hvordan enkelte tråder utvikler seg på dette forumet her :P

Jeg mener at tråden er temmelig relevant iom. at en av de største utfordringene med nettopp førstebilene er at de ofte er gamle og derfor ikke er bygget iht. moderne konstruksjonsteknikker samt at de mangler helt vesentlig moderne sikkerhetsutstyr. Det er jo et tankekors at mange er henvist til 20-25 år gamle bilkonstruksjoner når det gjelder førstebilen kun fordi staten skal ha sine avgifter. I andre sammenhenger tenker politikerne ofte helhet... f.eks når det gjelder vår helse. De ønsker f.eks ikke at vi skal kjøpe tobakksvarer fordi den regningen kommer på bordet i form av flere krefttilfeller som må behandles. Er det bedre at folk blir invalidisert i alvorlige trafikkulykker fordi de bl.a må kjøre gamle biler uten sikkerhetsutstyr?

Hvis du noen gang kommer til å stille som statsminister Fredrik, kommer jeg garantert til å stemme på deg :) Ikke mange her inne som har like mye smart å komme med som deg!

Sorry OT..

Skrevet

Har ikke klaget på at dere sikter til at sikkerhet er viktig jeg :) Enig med dere der. Får håpe for trådstarter sin del at han også syns det :)

Men er jo litt morro å lese hvor raskt det blir en "heftigere" diskusjon på enkelte tråder. Var ikke ment negativt i det hele tatt :)

var bare en observasjon ;)

Skrevet

Hvis du noen gang kommer til å stille som statsminister Fredrik, kommer jeg garantert til å stemme på deg :) Ikke mange her inne som har like mye smart å komme med som deg!

Sorry OT..

Fredrik for President... :lol:

Skrevet

Sorry OT..

Fredrik for President... :lol:

Hadde blitt bra tror jeg :wink:

Skrevet

Er jo ingen vits i å diskutere att e46 er en generelt bedre bil enn e36.

Hvis ikke hadde bmw konka..

Utviklinga går fremover og da må bilene bli bedre.

Jeg kjøper ikke biler uten sportsstoler og klima, og mener det er null problem å finne en med begge de tinga uten att prisen blir helt sinnsyk...

Utseende er smak og behag, men for min del begynner e36 å gammelt og slitent.

Og e46 er ikke vanskelig å skru på..

Skrevet
Er jo ingen vits i å diskutere att e46 er en generelt bedre bil enn e36.

Hvis ikke hadde bmw konka..

Utviklinga går fremover og da må bilene bli bedre.

Jeg kjøper ikke biler uten sportsstoler og klima, og mener det er null problem å finne en med begge de tinga uten att prisen blir helt sinnsyk...

Utseende er smak og behag, men for min del begynner e36 å gammelt og slitent.

Og e46 er ikke vanskelig å skru på..

Det er jo en selvfølge at utviklinga går fremover.

Problemet er jo at vi ikke har noen pris å gå etter. Siden dette er en person på 18, så regner jeg med at han ikke har all verdens med kapital. Derfor er det vanskelig å få tak i en E46 med sportsstoler og AC som ikke har gått tur retur månen til rundt 60 000.

Håper på at trådstarter kunne gitt oss en ca sum å gå etter. Da slipper vi så mye synsing som det har vært hittil :wink:

Men mange kloke forslag, det har han fått :D

Skrevet

Har kjørt endel E36 og E46er og det er en utrolig forskjell i opplevd kvalitet. E46 316i/318i med endel utstyr har jeg sett flere av under 60K. Hadde selv en sånn da jeg var 18 og var storfornøyd. Kjørte 20K på et halvår. :wink:

En tidlig E39 ville jeg vært forsiktig med å kjøpe da det fort kan bli dyrt. Det er er grunn til at de er billige. Elektronikk og understell er spesielt utsatt...

Når det er sagt så gir 5-serie et helt annet inntrykk og kjørefølelse. Man merker at bilen kosta mer som ny.

Skrevet

Den så jo svært pen ut! Tviler dog på at denne kan prutes ned 10 lapper. På de resterende er det jo kanskje mulig. Ser også at E46 i denne prisklassen forsvinner fort, så tror ikke de er svært vanskelige å selge.

Det finner man ut med en telefonsamtale..

Men sånn generelt er min oppfatning er det 10 lapper å gå på de fleste privatannonserte biler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...