Gå til innhold

Politi opplevelser

m-tech 320i
 Share

Anbefalte innlegg

Blitt stoppet en gang på moped husker jeg, kjørte forbi en sivilbil i en 40 sone, jeg hadde kanskje 55 km/t maks, var original men hadde fjernet lyddemper og den var heiset i bakskjermen, hehe!

Så da jeg var på siden av de at de satt i blå skjorter, da var det litt seint. Svingte av veien og de fulgte etter med blålys selvfølgelig...

Sjekket min TSX grundig, men han som sjekket hadde null peiling.

Var mindre ulovligheter på den, som cuppinistyre og sota lykter unntatt frontlykta :)

Hatt billappen siden -95 så opplevd litt av hvert der også...blitt tatt to ganger i fartskontroll bl.a

Ble stoppa i Kragerø engang av en hissig politibetjent som ikke hadde fått måling på bilen min..tøffet seg foran full samling med lokale rånere og kastet nesten lappen min tilbake PÅ meg ;)

Var russebilsjåfør engang og lå i 80 i en 60 sone, men de rakk ikke måle meg. Var sure og grinete og lot som de tok lappen min..hehe..la den i hanskerommet på politibilen for å skremme meg liksom.

Var en periode uten lapp pga trafikkuhell..hadde lett gjenkjennelig bil i byen her. Rett etter jeg fikk den igjen, ble jeg stoppet i bommen på p-huset når jeg skulle på jobb. Blålys, sirener og 3 mann hoppet ut av bilen for å sjekke meg!

Sirener bråker LITT i et p-hus for å si det sånn...men men

Møtt på hyggelige folk også, som da jeg kjørte med ett xenonlys. Forklarte at ny pære var bestilt, så da slapp jeg bot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fyrverkeri til frokost? :P

De klarer nå å lire av seg en del idiotiske meldinger av og til disse gutta i blått og da.

Jeg ble stoppet i en diger kontroll på E16 på sollihøgda med E39'n for to år siden, det var full promille og fartskontroll med veivesen og det hele,men jeg visste om det på forhånd,så jeg satt cruisekontrollen på 80, de mente allikevel jeg hadde kjørt for fort og diskuterte lenge og vel med hverandre om jeg skulle få bot. At jeg var en nokså ung mann i en BMW hjalp nok ikke altfor mye,men jeg viste politimannen som snakket med meg at jeg hadde aut.gir og hadde satt cruise'n på 80 da jeg visste de sto der,da lot han meg bare kjøre videre med en "ta det rolig,ha en fin dag"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet i promillekontroll kl. 13 i et lite tettsted på en onsdag :P En politimann sto på en bussholdeplass og vinka biler til siden. Da har vel onkel ganske lite å finne på vil jeg tro (ellers er det han ene som ingen på stasjonen kan fordra). Utenom det har jeg aldri blitt stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er du oppdratt til å juge?!" osv... :roll:

Den var frekk da :roll: Fy f.....

Forholdsvis stygg den ja... Det var faktisk etter at jeg svarte nei på det spørsmålet at han truet med å anmelde meg for grisekjøring da, selvfølgelig! Jeg nektet, og han ble sintere og sintere. Klikka nærmest totalt for han da jeg skulle blåse i promilleapparatet hans. Blåste ikke lenge nok første ganga, var nesten så han slang det i trynet på meg! Var lenge borte i V70'n sin med førerkortet og vognkortet mitt før han kom tilbake og sa at jeg var oppført i "verstingregisteret"

I høst var jeg nede på stasjonen for å anmelde en sak, og da var det ingenting som sto på meg... Merkelig gitt... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som mange politi folk er, skal liksom ha all respekt som finnes i verden! å for de ikke det så bruker de alt for å få det og om ikke annet fungere er de frekke i kjeften :wink: Men nå skal man ikke ta alle under en kamm, vert borti mange som er helt supre folk som det faktisk går ann å snakke fornuft med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra en liten fartsbot så har jeg forholdsvis gode erfaringer med Politiet. Men det var en hendelse som irriterte meg veldig.

Dette var da jeg nettopp hadde kjøpt BMWen. Jeg skulle hente fruen som hadde jobbet sent, får telefon om at ho blir litt forsinket så jeg kjører litt rundt i området der ho jobba for å kikke litt. Dette var et butikkområde litt utenfor byen, så på kveldstid er det ikke mye folk der, men jeg møtte en uniformert Mondeo flere ganger. Så parkerer jeg på parkeringsplassen til Bilxtra og tar fram instruksjonsboka for å lese litt(gjør stadig det når jeg ventet på noen i bilen)

Så kommer Mondeoen opp bak meg og stoppet i 25 sek før en kommer ut og går bort å banker på ruta. Detta var en ung en som lurte på hva jeg drev med, det var vist j.... mistenksomt at jeg kjørte rundt sånn. Han spør om førerkort og vognkort, men nå hadde det seg slik at selgeren på Bavaria hadde glemt å legge det middlertidige vognkortet i hanskerommet. Så da var spetaklet i gang, det var mistanke om at bilen var stjålet og at jeg leste instruksjons boka for å bli kjent med bilen!!! :shock: Jeg ringte selgeren som bekreftet kjøpet av bilen og at alt var i orden, men fikk jeg en beklagelse av politiet? nei! På toppen av det hele så fulgte de etter etter meg når jeg hentet fruen og videre hjem til oss!!!

Det vittige er at når du kjører inn mot meg så er det ikke andre snuplasser en gården vår, de var ikke høye i hatten det de måtte snu inne i gåden vår rett framfor nesa vår, jeg bare rista på hode :roll:

Har politiet lite å gjøre av og til eller? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Mye fine historier..

Hadde en Peugeot XPS med 85cc trimsett, og brukte den veldig godt for å si det sånn..

Første gangen jeg ble stoppet, var at skiltholder stod rett ut, og politiet kunne ikke lese skiltet, ettersom det stod på en crosser demper fra en 450, så den var rimelig høy. Men fikk bare en advarsel..

Andre gangen, så kjørte jeg og en kompis i "hovedgata" der vi bor, han hadde en bakpå.. Også så vi politiet komme, så vi kjørte det vi kunne.. Og "gjemte" nede ved elva.. Men politiet kom, og spurte og gravde.. Kompisen min fikk bot.. Og jeg klarte å snakke meg fra trimbot.

Også en gang som vi kom hjem fra skogdag med skolen, stod politiet med full kontroll ved alle utkjørsler fra skolen. Så da var det bare å rive av luftfilter, dra å kjøpe stålull og tyggis. Så jeg puttet tyggis innafor tennplugghetta, dro av bensinslangen og stålull i potta.. Så måtte jeg pent bare trille hjem, og forbi politiet.. Sa bare at noen hadde kødda med mopeden, og den ville ikke starte.. Så slapp unna igjen..

Så var det med bil:P

Ble stoppet i full kontroll med promille og fartskontroll og alt på sollihøgda på vei til jobb.. Hadde 108 i 80 sona, så fikk bot på 6500 + 2 prikker..

Blitt stoppet i flere promilliekontroller, der politiet ofte har kontroll (i en sving man ikke kan se dem..) Har kjørt mang en gang forbi dem og prøvd å blitt stoppa.. Men de vil ikke.. Aldri fått noe bot pga det..

En gang jeg skulle hente onkelen min på en fest oppe i Oppland. Så kjørte jeg forbi en politibil på en ØDE vei ved Brandbu eller noe..:P Og så fort i speilet at han snudde.. Så slakket av litt på gassen, og fikk vel kjørt en 500-600 meter før han satte på fullt med blålys og sirener. Stoppet langs veien, og ventet på å se han ved ruta.. Men han kom aldri, så jeg gikk ut.. Og da dreiv han å vinket meg bort til ruta hans, fordi han frøys..

Lurte på hva jeg dreiv med oppi her, og om jeg hadde kjørt for fort.. Svarte at nei har ikke det, og skal hente onkel.. Men veit du hvor hen oppi her det er fest? Og det var det som skulle til, for da skulle han putte meg i jern, og dytte meg oppå panseret hans.. For da hadde jeg vistnok drukket.. Så tok en promille test og den viste 0.. Og jeg fikk etterhvert kjøre videre.. Unødvending, så jeg anmeldte han, ettersom en kompis filma.. Men kom ingen vei så trakk anmeldelsen.. Men var morro for det :P

Også har jeg blitt tatt i tollen for "ulovelig innførsel av bil".. Men kjørte egentlig bare for langt i tollen.. Så måtte først ut med 30 000 for å få tilbake en 88 mod e30.. Men klaget MYE, og etter 2-3 mnd fikk jeg tilbake bilen for 5000:D

Litt av mine opplevelser:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også "stoppet" på Hamar engang...var på The Gathering og Bilforumet skulle derfor ha streetmeet i Hamar og prøve samle litt biler.

Var på en stor p-plass rett etter Statoil der, jeg dro på litt med gamle BMW'en, den bråka med effektanlegg og idet jeg ga litt gass kom selvfølgelig uniformert patrulje rullende...Fikk en skjennepreken og småtrusler osv. Men det gikk bra...han nekta oppgi tjenestenr sitt til meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par fra Stavanger jah...

Når jeg først hadde kjøpt bilen, var politiet på meg som klegg på hest. Fulgte etter og kikket og glodde. To ganger har jeg blitt fulgt helt hjem, og dette vet jeg for sikkert, for jeg kjørte mange omveier og hadde politiradioen med. Tredje gang stoppet de meg og fikk spørsmål om hvor jeg hadde funnet råd til denne bilen osv. Svarte i de baner at "det har vært et godt år for heroin", noe som gjorde politimannen tydelig sint, og det ble kalt inn en nark hund.... Resultat? Null dop, og riper bak på bagasjerommet (utstikket) etter bikkja...flott på ny bil...

En annen gang var når jeg hadde kledd bilen for Gatebil Kr.Sand hvor jeg hadde "Police" o.l. på bilen. Kjørte rundt i byen da en patruljebil snudde etter meg. Ut av bilen kom to flotte blondiner i uniform (Jaaaa! Ta meg med dere, jeg er en slem gutt!!!). De parkerte, slukket alt lys (jaha?) og kom frem til bilen min. Spurte om jeg var fan av politiet, og svaret mitt ble kanskje litt mer slibrig enn ment, men de smilte og lo bare. De gikk rundt bilen og så på den, før de gikk tilbake til sin bil. Hehe, den starta ikke, så jeg gikk bak til de for å spørre om de trengte noe hjelp. Bilen stod i "D"...de var blonde....

Har både godt og vondt å si om politiet i Stavanger, og sånn er det vel uansett. Kaka går vel til Satans vegvesen i Hedmark. Blir stoppa i teknisk på vei til Gatebil Våler. Gul-vesten prestrerer å påstå at det er struktuellt svekkelse i å bruke panser i karbonfiber. Idiot!!! Måtte spørre han om bilen bukler da om du åpner panseret? Etter mye tenking så sa han bare "Ja, og du har senking! Har du papirer på det da? Står ikke noe i vognkortet om det?!" "Slapp av, sjekk en gang til" Måtte forklare han flere ganger at det er en M-Sport og hvis det er senking så er det orginalt, og hvis han hadde sjekket rammenummer, så hadde han klart å ressonere seg frem til det. Fikk visningslapp... Kom hjem, kjørte bort til biltrangsynet her hjemme, og kontrollørene gråt av latter.

Nettopp fått på soting, også på fremruta. Ble stoppet her hjemme, og politimannen sa bare; "Litt mørke de fremrutene dine" "Ja" svarer jeg. "Du påstår vel at de er orginalt slikt?" "Ja" svarer jeg igjen. "Sukk! Javel, kjør videre da..." Tydelig at han hadde vært i en slik diskusjon før elller ikke orket papirarbeidet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt stoppa noen ganger, ikke rart når man er hardbarka råner, men det har gått greit, en gang på veg til gatebil av satans vegvesen, fikk mangellapp på manglende bakseter og for store felger, greit nok det, ellers så har ble jeg stoppa tre ganger på samme kveld av samme politimann, han lo godt og han er den råeste politimannen jeg veit om, kjørte tre forskjellige biler den kvelden og spilte litt for høg musikk under stasjonen, noe som stemte selvfølgelig, så bare sa han at det hadde vært fint om jeg kunne dempe musikken, så lurte han på hvor mange hk osv bilen hadde osv, hehe, gått greit sålangt og har truffet på kun hyggelige folk, men når jeg leser dette så er det vel tidsspørsmål på en klovn, blir småskremt av historien til 316, da hadde det tilta totalt for meg og jeg kunne bestilt på forhånd plass på cella, for en slik kommentar skjer det ikke at jeg klarer å forholde meg beherska på, da mørkner det helt for meg, sliter litt med å beherske meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...