Gå til innhold

Politi opplevelser

m-tech 320i
 Share

Anbefalte innlegg

sjøbuse skrev:

"fordi jeg tjener så sinnsykt mye mer enn deg"

Haha, velfortjent og få den i tryne. Politiet har ingenting med hvordan en ser ut iforhold til hvilken bil man har. Her skulle de bedt om førerkort og vognkort først! Og tatt det derfra, enkelt og greit.

Hadde lett sagt det samme om jeg skulle vært i noe lignenes situasjon engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Anbefaler de som hater politiet uten noen spesiell grunn om å lytte litt på politiradioen. Du får et litt annet syn på politiet etterpå.

Og følge med på TV-serien "politiet"

Utrolig bra serie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler de som hater politiet uten noen spesiell grunn om å lytte litt på politiradioen. Du får et litt annet syn på politiet etterpå.

Og følge med på TV-serien "politiet"

Utrolig bra serie! :D

Enig i det.. Politiet gjør en bra jobb her i landet, men jeg liker ikke det at mange av dem misbruker makta dem har, og det irriterer meg noe så ...... ( Ja, vet det er dumt å dømme alle under en hammer, men er det lett å unngå? )

Har selv en idiotisk opplevelse med politiet..

Jeg var på jobb på Ullevål Stadion. Norge spilte landskamp og jeg skulle kjøre bilen utene fra og ned i garasjeanlegget under stadioen..

Jeg kommer til rundkjøringen, tar første til høyre inn til garasjen, der står det jo selvsagt 2 politimenn midt i fotovergangsfeltet som tar store deler av oppmerksomheten min.. Jeg bremser ned og triller sakte men sikkert mot dem og bremset ned ( trodde jeg ), da jeg plutselig hørte en gubbe som skrek og slo i panseret på den "splitter nye" 7'ern min..

Jeg ble litt satt ut, forstod ikke hva som skjedde der og da, så ba dem meg bare om å kjøre 15 meter lenger inn og vente, så kom politimannen bort og spurte om hvorfor jeg ikke stoppet for vedkommende som skulle gå over fotovergangsfeltet..

Jeg svarte jo litt sjokkert med at jeg trodde jeg stod stille og at det er første dagen jeg brukte bilen så den var litt uvant, ifra den forrige.. Så var det litt sånn typisk småsnakking om vognkort og førerkort.. Han tok førerkortet, ble borte i 10 min da han brått kom tilbake og ga meg tilbake førerkortet og sa at det ble heldigvis ingen personskader, men han skulle vurdere saken og evnt. anmelde meg for uaktsom kjøring..

Jeg bare satt å rista på hodet og spurtet om han køddet med meg, men nei, det kunne jeg vel drømme om, så jeg ga han tlf nummeret mitt, adresse osv og fikk lov til å kjøre vidre..

Da jeg og kollegaen min ( som også satt på i bilen da dette skjedde ) kom ned i garasjen tok jeg lommelykta jeg har i bilen, og lyste på fangeren, for å se om det var noe som helst merke etter at var borti vedkommende jeg "kjørte" på, men fant da selvsagt ingen merker.. ( Det hadde regnet, og det bilen var møkkete og våt, dermed om man ville vært borti med boksa eller et annet klesplagg, ville det ha lagt igjen merker, da vi prøvde dette på fangeren bak.. )

Dermed tenkte jeg at jeg burde kanskje gå opp igjen, og snakke med dem og vise dem bilen og at det er overhode ingen merker på bilen. Dette gjorde jeg og da jeg kom opp, spurte jeg om de kunne bli med meg ned å se på bilen, da dette var mitt eneste bevis i denne saken.

Dem startet da å diskutere og si det at de begge så det at jeg traff vedkommende også svarte jeg med " Nei, det gjorde dere ikke, fordi jeg hadde øyekontakt med dere begge da jeg var på vei inn i fotovergangsfeltet" og da startet han andre politimannen og bli litt furt og forbannet, og da sa jeg " Vel, jeg kom opp her og spurte dere høflig om dere kunne bli med ned, og se på det eneste bevis jeg hadde i denne saken, men når dere ikke engang ikke klarer å stå her å snakke og oppføre dere ordentlig ovenfor meg, kan dere glemme at jeg betaler noe bot for "uaksom kjøring" "

Dermed gikk jeg, ga faen og prøvde å la være å tenke mer på dette ut dagen..

Dette klarte jeg utrolig bra, helt til jeg møtte på de 2 politimennene igjen i heisen inne på stadioen..

Etter en 3 ukers tid fikk jeg tlf ifra politimannen, og han sa at saken var henlagt, svarte da " Ok, fint.. Hadet. " og har hverken sett eller hørt noe til dem igjen etter det..

Jeg håpet egentlig at dette skulle gå vidre, fordi jeg hadde flere ting jeg kunne bruke mot dem i evnt. rettsak, som feks.

- De ble aldri med meg for å se på bilen.

- Han ene startet å oppføre seg dårlig.

- De burde ALDRI ha stått i et fotovergangsfelt og kontrollert biler, fordi det skaper bare farlig situasjoner slik som denne.

Sistnevnte er faktisk noe jeg skal personlig skal gå bort å si til dem, om jeg ser dem står der igjen.. Fordi det kan forhindre at dette skjer andre eller meg igjen ved at de gjør dette litt lenger bortenfor eller på siden, i rundkjøringa.

Vel, det var vel det negative.. Ellers har jeg blitt stoppet bare for simple kontroller som "Vognkort og førerkort" da det bare var hygglig politifolk..

Så vet ikke HELT hvor på grensa jeg står, om jeg liker dem, eller ikke..

Men, som sagt lenger opp, enkelte er drittsekker, andre er faktisk hygglige og imøtekommende..

Noen andre som har flere historier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har noe imot politiet er nok i hovedsak de som har møtt på drittsekkene i dette yrket (og drittsekker finnes jo som kjent over alt). De som ødelegger for flertallet som faktisk gjør en god jobb.

Om det ikke bare er en sånn "gangsta gangsta, fuck the police" greie da.

Problemet er jo de som er uhøflige og ufordragelige, og tror de kan ture frem som de vil fordi de har blålys på taket og autoritet.

F.eks: Det har skjedd flere ganger at kompiser av meg har blitt hentet hjemme, politiet har endevendt leiligheten på jakt etter diverse ulovligheter uten å finne noenting, så etter timesvis på glattcelle og i avhør blir de sluppet ut og må ta bussen hjem til en leilighet som ser ut som en slagmark.

Burde det ikke være regler for sånt? F.eks at om man ikke finner en dritt og personen blir sjekket ut av saken bør man få en skikkelig unnskylding og de får se til helvete å komme å rydde opp etter seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjøbuse skrev:

"fordi jeg tjener så sinnsykt mye mer enn deg"

Haha, velfortjent og få den i tryne. Politiet har ingenting med hvordan en ser ut iforhold til hvilken bil man har. Her skulle de bedt om førerkort og vognkort først! Og tatt det derfra, enkelt og greit.

Hadde lett sagt det samme om jeg skulle vært i noe lignenes situasjon engang.

har fått et par spørsmål angående meg og bilem nin når jeg har blitt stoppet også. stortsett spørr de om det er min bil. det beste er vel en politi dame som stoppet meg. spørte vel 7 ganger om bilen var min. er sikkert ikke vanlig med gutter på 21 i 7er. men å spøre så mange hanger da.

var også moro en gang jeg ble stoppet i rutinekontroll. de gikk rundt bilen en gang. pekte og diskuterte litt så det ut som. så tenkte jeg de ville klage på felger og alt som vae på bilen min. han ene spørte etter vognkort og førerkort. det får han. så sier han til han andre. det er en bmw. det er en bmw ja, svarer han andre

da lo jeg litt. selv om det ikke er bmw merker på bilen men alpina merker så trodde jeg folk så det var en bmw :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nye fæle politifolk der ute.. men noen er også greie å ha med å gjøre..

Politi studenter i Bodø er ikke de hyggeligste å ha med å gjøre..

UP-Olsen i Bodø var alltid hyggelig etter han hadde robbet meg for noen lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fælt der ute ja...

Min kompis som er en pakistaner ble stoppet for par vintere siden for å ha ligget i 60 i en 50 sone ett stykke. Mens politimannen sjekka opplysninger (skiltnummer, vognkort, førerkort osv.) sa han "Du vet, man må følge fartsgrensene i dette landet." Og da svarte min kompis "Ja, og det må du i landet mitt også."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfallende mange av de som skjeller ut politiet her er enten veldig borderline "kriminelle" allerede, eller veldig unge..

De aller,aller fleste politifolkene er faktisk ganske ålreite. Mitt tips til dere som sliter,er dog - møter du på en kødd i blått og sjakkruter - ikke krangle med ham! Han er tøff i trynet,eller lei av verden,så han leter etter en grunn til å ta deg (har endt på glattcella etter å ha testa tålmodigheten til sånne,anbefales ikke!) Er du uskyldig,med lovlig bil,etc - si "ja,det skal jeg gjøre" eller noe neste gang de prøver å korsfeste deg for noe lignende råning eller ulovlig senk. - så bare drar du derfra. :)

Mye bra politi,noen kjipe. Er du trygg på din lovlydighet,har du ikkeno' å frykte,selv ved direkte konfrontasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfallende mange av de som skjeller ut politiet her er enten veldig borderline "kriminelle" allerede, eller veldig unge..

De aller,aller fleste politifolkene er faktisk ganske ålreite. Mitt tips til dere som sliter,er dog - møter du på en kødd i blått og sjakkruter - ikke krangle med ham! Han er tøff i trynet,eller lei av verden,så han leter etter en grunn til å ta deg (har endt på glattcella etter å ha testa tålmodigheten til sånne,anbefales ikke!) Er du uskyldig,med lovlig bil,etc - si "ja,det skal jeg gjøre" eller noe neste gang de prøver å korsfeste deg for noe lignende råning eller ulovlig senk. - så bare drar du derfra. :)

Mye bra politi,noen kjipe. Er du trygg på din lovlydighet,har du ikkeno' å frykte,selv ved direkte konfrontasjon.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å pådra meg min første fartsbot på innfarten mot Fredrikstad rett over nyåret, og jeg har aldri møtt en så ydmyk og grei betjent.

Mulig han har fått et par solide doser dritt iløpet av karrieren, og kanskje lagt om stilen litt for han var mer enn normalt hyggelig mot meg.

Startet samtalen med å smile og spøke litt om BMW og fart, og jeg var med på det...han fikk se førerkort, men ba ikke om vognkort.

Forsvant med det i noen minutter og kom tilbake med forelegssblokka.

Forklarte meg hvor fort det hadde gått og at han skjønte det var lett å tråkke litt på gassen osv.

Jeg hadde jo ingen planer om å bli sur eller kjefte på han, det var tross alt min egen skyld i at jeg dro på forbi en bil og dermed havnet over fartsgrensa, og dette sa jeg jo...det var lenge siden han hadde opplevd noen som hadde tatt forelegget med et smil.

Samtidig kunne han ha pirket på at jeg kjørte med tåke- og parklys midt på natta og i tillegg stilt en del spørsmål om alle radiosambandene jeg hadde påslått i bilen, men han tittet på de, smilte og spurte om råd...han hadde planer om skaffe seg det han også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde faktisk forrige helg :

Var på vei til Statoilen på Dal, hadde da vært på Rema1000 og prata med noen kompiser i ca. 20 min, dro avgårde, kjørte som om alt var i orden med bilen, så møtte jeg politibilen, det første jeg så etter var lysa mine på bilen, jeg hadde da på parklys og tåkelys ( Var på natta dette skjedde ), vridde fort om til nærlys, og skrudde av tåkelysa, regna ikke med at dem skulle følge etter, akkurat det dem gjorde..

Jeg tenkte ikke over dette, og lå i 70km/t i 50 sona, kjørte deretter av til Statoilen, da måtte jeg jo selvfølgelig ligge bredt inn mot Statoil, fikk kontra og lå bredt en gang til, og parkerte deretter ved siden av pumpa, gikk 10 sekunder ca. så stod onkel der, første ha spurte om var :

Onkel : Kan du fortelle meg hva som er riktig ved bruk av lys i mørten?

Jeg : Ja, alltid skal kun hovedlysene brukes når det er mørkt.

Onkel : Ja, hvorfor bruker du da ikke det?

Jeg : Glømte desverre og vri over til nærlys, stod og "råna" serru..

Onkel : Akkurat.. Få jeg se Førerkort og vognkort.

Han fikk da førerkort og vognkort, og satte seg i politibilen

Gikk ca. 10 min, så kom han tilbake og sa :

Onkel : Ja, ser bra ut dette her, men nestegang så legger du ikke bilen i breisladd inn mot en bensinstajon, og ikke kjør i 70km/t der det egentlig er 50km/t

Jeg : Nei nei, skal aldri skje igjen.

Onkel : Er nødt for og gi deg en bot når det gjelder bruk av lys, men sparer deg for resten.

Jeg ble så jævla nervøs, var sikker på at jeg hadde mista lappen, men fikk bare en putre bot på 2000,-

Utrolig hyggelig politimann i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...