Rovderacing Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Skal bygge servo på min nye E30. Har liggende et e36 tannstag og e30 servopumpe.. noen som veit ka som må gjerast.. Veit det skal skimsast litt. Men hvilken styrestag skal brukast o.l
håkon_w Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 styrestag fra indre\ytre styrekule\stag fra E30. reimhjul,pumpe, slanger reservoar og rattakselledd (ikke fra bil med airbag)fra E30 med servo.
Rovderacing Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Skrevet Januar 15, 2010 ok- Så egentllig så er det bare sjølve tannstaget som skal brukest fra e 36? Veit du kva som må skimsest
SSM Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 Her har du en "how to" jeg har lagd. http://www.s14.net/forums/showthread.php?t=41070
Yngvejos Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 styrestag fra indre\ytre styrekule\stag fra E30. reimhjul,pumpe, slanger reservoar og rattakselledd (ikke fra bil med airbag)fra E30 med servo. Indre og ytre styreledd fra e36 kan også brukes.
Rovderacing Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Skrevet Januar 15, 2010 Ok.. Så det er plugg å play med en gammal m20 motor:) kor det skal skimsast henne?
SSM Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 Shimsen skal stå på oppsiden av tannstanga. Når du setter i E36 tannstanga får du en avstand mellom toppen på stanga og traversen, der skal du legge shimsen.
diohrvik Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Shimsen skal stå på oppsiden av tannstanga. Når du setter i E36 tannstanga får du en avstand mellom toppen på stanga og traversen, der skal du legge shimsen. Har du noen begrunnelse for dette? Om det er plass til å gjøre det motsat, om en har mye senk, blir det jo mer riktige vinkler på endeleddene om det gjøres motsatt Min står montert slik nå, men vil bytte om da dette er laveste punkt atm Edit: redigerte litt tekst
SSM Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 For leddet mellom ratt akselen og tannstanga blir da for lang slik den er orginalt. Man vil heller ikke få endra noe bump steer bare ved å få anna vinkel på styre stagene tror jeg. Bærebroa vil vere akuratt samme vinkel på fortsatt.
diohrvik Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Skjønner, men går jo å moode de, feks slipe av noe Tenkte at vinklene på endeledda blir sunnere, om de ikke peker oppover, som de gjør med en del senk. I hovedsak vil jeg gjøre dette for å skape bedre klaring til bakken, lurer derfor på om det har noe særlig betydning, så lenge en får det til å passe.
SSM Skrevet Mai 15, 2012 Skrevet Mai 15, 2012 Tror ikke det har så stor betydning, har sett et par andre som kjører med den slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå