Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vegard: Du endret innlegget ditt etter jeg svarte, ser jeg. Du har selvfølgelig et poeng der...

hauken:

Klimaet innvirker selvsagt. Bløt snø som du LETT kan fjerne er noe annet enn hard snø som er frosset til IS på taket...

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

irriterende å få snæ fra en bil rett o fronten for han har mye snæ på taket.. kjørte på motorveien her en morra så lå jeg bak en hiace som ikke hadde måkt taket. jeg så ikke at det ikke var mye snø men fikk det rett i fronten på bilen..

Skrevet

samme om det er snø, eller is så skal det ikke være på taket under kjøring.

tenk att du kommer rundt en sving, allt isen du har på taket fyker rett i front-ruta på bilen du møter!

Dersom du er så liten att du ikke når opp, eller att du ikke får det av, pga en annen grunn, så skal du ikke kjøre!

Skrevet

316: Du fjerner snøen før den blir hard. Snø fra taket blåser på bakruta og hindrer sikten der og du får den på frontruta når du bremser. Klumper løsner og treffer andre biler. Snø på panseret hindrer sikten i seg selv hvis det er høyt nok, og i tillegg blåser den på frontruta når du kjører.

Ser ofte rullende snøhauger kommer kjørende, gjerne sammenfallende med et lite hull i frontruta som de ser gjennom :roll:

Skrevet

hvordan kan snø i 30 blå være vanskelig å fjerne? kan jo blåses bort. når du har en lengere kjøretur derimot så pakker snøen seg mer sammen å blir mer kompakt/kram. Da er det en fare for at dritten sklir av bakover eller forover.

den ruta som ble lagt ut her var ganske så ekstrem. tar meg selv også når jeg bare skraper halve ruta (står inntill en vegg)

Skrevet

Helt komplett idiotisk å kjøre slik! Om han er skikkelig lat kan jo vell han kjøpe en De-icer på spray? Fungerer jo fint det når det er såpass lite..

Skrevet
hvordan kan snø i 30 blå være vanskelig å fjerne? kan jo blåses bort. når du har en lengere kjøretur derimot så pakker snøen seg mer sammen å blir mer kompakt/kram. Da er det en fare for at dritten sklir av bakover eller forover.

For ikke å snakke om at snø i polartemperatur bruker en evighet på å blåse av, slik at alle som kjører bak må kjøre i konstant snøfokk og i null sikt.

Biltema har finfine koster med i hvert fall en halvmeter skaft. Til og med Weeman klarer å koste snø med en sånn :)

LJ

Skrevet
Okei...! Ikke faen om man mister lappen for å kjøre med snø på taket. Og hvordan i HELVETE skal man klare å fjerne snøen fra MIDT oppå taket?

hvor høy er du?

om du er dverg så er du unnskyldt :P

jeg er 168cm høy og har en helt vanlig kost med isskrape i ene enden, kostet 30,- tror jeg på claes ohlson

med denne klarer jeg å koste HELE e34`n inkludert taket

skrape alle rutene helt fri for is, fjerne snø fra felger som alle vet skaper ubalanse under kjøring og vaske lyktene..

Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste å fjerne snø fra taket, og grunnen til det er at hvis den begynner å smelte og blir tung så løsner den fra taket. Hvis man så bremser havner alt på frontruta og jeg kan love deg at viskeren klarer ikke å fjerne tung snø. Har opplevd dette engang selv og skal aldri komme i samme situasjon engang til det var livsfarlig da jeg bremset alt jeg kunne fra 100km/t og så ingen ting. Måtte bare satse på at det gikk greit å bremse ned der jeg var.

Etter dette har jeg alltid fjernet snø på taket.

Skrevet
Vegard: Du endret innlegget ditt etter jeg svarte, ser jeg. Du har selvfølgelig et poeng der...

hauken:

Klimaet innvirker selvsagt. Bløt snø som du LETT kan fjerne er noe annet enn hard snø som er frosset til IS på taket...

da koster du av det du klarer, og tar turen til nermeste vaskehall, spyler av vegsalt og isflak :P

jeg blir overasket over at så mange bare ser problemer med snø og is

jeg ser en mulighet til å vaske bilen ekstra ofte jeg :D

Skrevet

Du bor litt lenger syd enn her skjønner (= Akkurat hatt 2 uker med 35 minus her skjønner du. Da er man rett og slett idiot om man vasker bil og har noe å gjøre i den de neste 2 ukene.

Skrevet
Når bilen blir varm vil jo den frosne snøen løsne og falle av til slutt,og en trafikkfarlig situasjon kan oppstå.

Blir taket varmt på vanlige biler? Der jeg jobber har det vært opp i 42 minus... Skulle likt å se noen stå å skrape is av taket da, gitt... Tar selvfølgelig av det overflødige med SNØ, men isen er det verre med... :wink:

Sorry at jeg er vasnkelig, prøve bare å understreke et poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...