Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, denne tråden har jo fått et helt fantastisk liv helt på egenhånd :applause:

I løpet av helga har jeg altså solgt 530dat'en og handla en 2000 s210, 220cdi. Bilen overrasket meg med fast understell, og en nærmere undersøkelse på VIN-nummer viste at den var levert med sportsunderstell. For all del, E39'en har et atskillig mer kompetent understell hva sportslig (ehhh...) kjøring angår selv i originalutførelse, men MB'en var overraskende fast og fin samtidig som den er mer komfy enn BMW'en var. Jeg er så langt fornøyd med MB'en, sett i lys av hva jeg forventet meg. Den er utrolig dau i forhold til 530'en selvsagt, men helt ok i forhold til å gjøre en god jobb som familiefrakter. Den er også noe gammeldags interiørmessig, men det hadde jeg også forventa. Jeg fikk en billigere bil med større plass, bedre komfort og lavere driftsutgifter. Samtidig er den treg, gubbete og ikke inspirerende å kjøre i det hele tatt. Men, det er helt greit for meg nå. Jeg velger heller å spare pengene til jeg kan kjøpe en E61 535dat, for BMW skal jeg tilbake til når økonomien tillater det.

Med andre ord: s/w210 er mye bil for pengene, og så lenge man er klar over at MB og BMW leverer forskjellige varer og kjøreopplevelser, er det flotte biler begge deler!

Bilen jeg kjøpte er forøvrig rustfri, sikkert fordi den har gått på stort sett usalta veier i Tyskland frem til slutten av 2004.

P.S.: Håper jeg får lov å sladde rundt på bimmers selv om jeg for tiden kjører "feil" bil?!?... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gratulerer med valg av bil, likte mye bedre planen din om 535d da, for jo større volum/effekt, jo bedre, men du holder deg til riktig drivstoff, da får man automatisk high score, har kjørt en 220cdi og syns den var utrolig dau på bunnen, men kommer seg fram når man får 3000+ omdr, men ville heller hatt 220cdi da hverken 300dt eller 220cdi er noe sladdebiler/leiketøy, men det er status i miljøet å ha stor turbodiesel så, da må man jo gå for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...