Trond_1970 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Hei har en e-39 touring 520 2002. Det er montert orginale angel-eyes på all fire lykter. På høyresiden har imidlertid begge sluttet å virke og blink-lyspæren lyser svakt når jeg setter på park-lys. Blink-lys virker normalt ved nær-lys. Er det en jordingsfeil, eller sitter det noen form for styringsbokser/akkumulatorer bak som kan være defekte. Så fremt det er sistnevnte, kan man erstatte med "Biltema" variant? Trond
Tore Diesel Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Parkpæra har røket Er en pære som gir lys i 2 ringer. Altså en på venstre side og en på høyre. Når en pære ryker, vil automatisk blinklyspæra di på den siden som mangler park, begynne å lyse svakt, for å erstatte parklyset.
Otis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Parkpæra har røket Er en pære som gir lys i 2 ringer. Altså en på venstre side og en på høyre. Når en pære ryker, vil automatisk blinklyspæra di på den siden som mangler park, begynne å lyse svakt, for å erstatte parklyset. +1 Det er forresten litt stilig at den "fader" lyset av og på når man kobler inn pæra igjen...! Men jeg lurer på om noen kan si noe om hvilke biler som har denne funksjonen på parklyset, at blinklyset tar over parklys funksjonen ved defekt parklys?
Hpi Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Min har den funksjonen, det er en 2000 530Dat med faceliftlykter. Tror den parklyspæra heter noe slik som BA9S. Det er en 12V 10W halogenpære på min bil ihvertfall som lyser opp begge ringene som nevnt her. Koster 49,- for 2stk på Biltema Har hørt rykter om at Bavaria tok 300,- for 1 slik pære men jeg kan ikke gå god for de påstandene.
enverl Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det er en ganske så spesiell pære..Tror ikke Biltema har sånt. Den pæren som blir henvist til er ikke den som sitter der. Jeg måtte ringe inn til Hella og snakke med de for og bestille. Det er komplett sokkel med en liten reflektor. Annbefaller og bytte til led, Veldig mye penere og du kan velge annen farge. Jeg har fargen ''chrystal-white'' som lyser likt xenon pærene og tåkelyktene.
Otis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Det går an å bytte pærer i angel eyes, men det er som enverl sier, du skal egentlig bytte hele sokkelen som pæra sitter i. Men det går an å splitte sokkelen med kniv eller noe annet lurt, for så å lime den sammen igjen. Nye pærer på GS koster rundt 550,-
Hpi Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Da er det tydeligvis forskjellige angeleyes ute å går for i min så er det ei 10W halogenpære pære som jeg kjøpte på Biltema og den lyser opp begge ringene. Her er bilde av lyktene mine.
Otis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Er det originale lykter? Syntes de så litt annerledes ut.
enverl Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... Ref=Direct Nr. 4 er parklyspærea orginalt. http://www.finn.no/finn/bap/viewimage?f ... reaId=1169 Her er det bilde av pære i ledd. Jeg viser dette og for å vise hvordan sokkelen ser ut. Når man har en så fin bil synes jeg klipp og lim blir litt jalla:P
johnny120000 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Hei kosta meg nettopp 24 kroner for to pærer på bensinstasjonen.Det er 10 watts pærer og de får du ut ved å trykke de inn og vri.Når den har løsna krever det litt makt for å få den ut av reflektoren.Deretter lager du to hakk innerst i reflektorringen med en kniv for å få den nye pæra inn.Enkelt og billig,BMW o.l. selger hele holderen for over 300 kr.bare tull å bytte hele
mudbug Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jeg kjøpte den LED pærer, plug and play. Jeg trengte ikke sokkel heller. Min bil er 2000 model, men jeg har kjøpt 2003 angel light originale fra BMW. http://www.bilkabel.com/~bilkaekq/index ... ucts_id=97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå