Bjanne Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 OOOOooookey! !! Hat tema !! Jeg har en 00 E46 coupe med org xenon, som blinker som et satans strobelys og slår seg av. i går var det høyre lampa, så byttet jeg pæra over til venstre for å sjekke om det var pæra som var gått, da blinket det der og, så satt jg den tilbake å kjørte en tur, nå er det BARE venstre side som blinker (pærene står som de sto i utgangspunktet) WHAT THA FACK ? er begge pærene på vei til å ryke ? er begge tennerne fucked ? eller hva faen skjer ? noen som har peil ? tips og råd tas godt imot !! helst fra de som har peil !!
Loco Skrevet Januar 22, 2010 Skrevet Januar 22, 2010 Bytta begge xenon pærene nylig. Min blinka ikke hele tida, men lyste fint i noen minutter før den skrudde seg av og begynte å blinke av og til. Kjøpte ny pære på biltema for 399,- pr. stk. og nå er alt bra. Sier ikke at det er det samme problemet hos deg, men du kan jo prøve og i verste fall har du en reservepære. Ikke ta i pæreglasset med fingrene. Det er iallefall det jeg har blitt fortalt. Noe med fett fra fingrene som vil redusere levetiden på pæra betraktelig. Vet ikke kvalitet på pærer fra biltema, men er fornøyd så langt. Har også orginale xenon i mine.
Otis Skrevet Januar 23, 2010 Skrevet Januar 23, 2010 Det kan jo hende at LCM er litt rar. Da den styrer lyset til, ja nettopp, lys.
John H Skrevet Januar 23, 2010 Skrevet Januar 23, 2010 Ja velkommen til et kjærkomment problem som tydligtvis MANGE har på E46, har aldri hatt så mye problem som med org. xenon på e46 eg? ! Forbanna dritt.. Har hatt ettermonteringssett og hadde aldri noe problem... Eg har byttet pærene mine da eg trodde de kanskje var dårlige, og det hjalp litt, men nå er det tilbake til samme dritten, heldig viss eg skal starte bilen og får på 1 lys bare, enda mer heldig viss eg skrur på brytern og begge 2 plustselig bestemmer seg for å komme på..nei eg vet ikke eg..virker som lys generelt på e46 er noe møl..
Alpejohn Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Min erfaring med xenonlys som blinker, og slår seg av og slikt, er tegn på dårlig strøm. Sansyneligheten for at det er et problem her, er vel egentlig liten vil jeg tro, men ikke umulig. Det skal sies at det jeg har sett og erfart er uorginal/ettermontert xenon. Men blinkingen slutter når dem får skikkelig strøm. Som ved dårlig strøm på batteri, så tenner dem, blinker et par ganger og slutter å lyse. Dem får da ikke nåk strøm til å klare å tenne pæra, og slokner til slutt. Men som sagt, så er vel det tvilsomt at kan være et problem her, men skader jo ikke å sjekke spenninga i ledninga inn til tennerene
Bjanne Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 Jeg har bestilt nye pærer, så får se når jeg får de om det blir bedre da. har lest en haug av tråder her nå, og det ser ut til å bli en jævli dyr affære å få fiksa det skikkelig :\ utrolig at det skal være sånn var med org. deler. greit nok med de jalla ombyggingskitene, for dekoster jo ikke noe å bytte, men org delene er jo så sinnsykt dyre,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå