Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter det du ønsker, ville jeg har chippet den, og byttet ut bakpotta med ett rør, da bygg opp til 2,5".. det lar seg nesten ikke å gjøre å bytte til åpent kon filter på disse motorene, er mye jobb, om det ikke finns slike kit med alt mulig da. men du får jo green eller KN innsats filter til de..

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Oi komt inn mangen gode svar :) Har hørt biler med konfilter. Det høres veldig traktor ut, men ikkje noke meir turbo uling. Er ikkje bra for lmm heller, so vil helst ikkje gjere akkurat det. Har jo selfølgelig lyst på en finere endestuss på eksosen, ikkje den originale nedover stussen. So derfor eg tenkte at å bytte ut til effektbakpotte ville dempe mindre av den ulinga. Altså 2 fluer i en smekk, meir uling finere stuss. Men var visst mange og delte meininger her :? Kan jo selfølgelig chippe bilen, men det er dyrt og sliter clutch. kanskje det blir gjort engang. Men raka rør frå kat og bak blir vel litt overkill og traktorlyd sikkert. Jaja er vel kanskje ikkje mulig å få meir uling uten å få meir traktorlyd, om man ikkje skal chippe då. Blir vel til at eg dropper alt, og heller får sveisa på en ny endestuss på originalpotta engang :)

Skrevet
Glem effekt-bakpotta di du, kan heller kalle det universal møkk :) hvis du vil ha traktorlyd så kan du jo gjøre som foreslått over her men jeg ville heller ha chippa den, så får du mer glede av det enn bare lyden....

får ikke traktorlyd i en diesel med rakrør da, traktorlyden har du på tomgang bare og det er jo tøft som faen, hvor har du lært deg ting om diesel hen? du får mye mer turbosus, litt mer motorlyd blir det også, men traktorlyd? nei, ptoblemet er at nyere diesler har stygg lyd fra motoren dessverre, er jo ingen som slår patrol 3,3td, m51d25 eller omv617 952 på lyd, mens nye diesler har merkelig lyd, hvertfall de fleste

Skrevet

Hvis d ikke får traktorlyd med strake rør, hva gjør det da :-P? Men skjønner at du ikke liker lyden i en ny dieselmotor når du liker lyden i en gammal patrol uten eksosanlegg ;-)

Den lyden som er i nye dieselmotorer er lyden av effektivitet i motsetning til sånn gammal dieselmøkk (ja det er det som min mening!) :)

Men klin til med en alpina chip eller noe, hvis det er garanti på bilen din enda så tar de over den... clutchen din trenger du ikke tenke på! med mindre du bruker den til å justere farta ;-)

Skrevet
Hvis d ikke får traktorlyd med strake rør, hva gjør det da :-P? Men skjønner at du ikke liker lyden i en ny dieselmotor når du liker lyden i en gammal patrol uten eksosanlegg ;-)

Den lyden som er i nye dieselmotorer er lyden av effektivitet i motsetning til sånn gammal dieselmøkk (ja det er det som min mening!) :)

Men klin til med en alpina chip eller noe, hvis det er garanti på bilen din enda så tar de over den... clutchen din trenger du ikke tenke på! med mindre du bruker den til å justere farta ;-)

vi ekte gutta må ha litt ordentlig volum for at det skal røre seg i mellom beina, greit nok at du ikke liker diesel så godt, men hvis du påstår det er stygg lyd i en maksimalt justert patrol, da har du røyka sokka til en rumensk uteligger! ALLE liker lyden i en slik, med mindre man er slått som barn da :wink:

Skrevet

vi ekte gutta må ha litt ordentlig volum for at det skal røre seg i mellom beina, greit nok at du ikke liker diesel så godt, men hvis du påstår det er stygg lyd i en maksimalt justert patrol, da har du røyka sokka til en rumensk uteligger! ALLE liker lyden i en slik, med mindre man er slått som barn da :wink:

Iom at de aller fleste IKKE liker lyden av det, så er det nok du som er blitt slått som barn :wink:

Skrevet

Snakker ikke om motorvolum i det hele tatt... du er vel ikke så dum at du prøver å overbevise meg om at du ikke får traktorlyd av et strakt åpent eksosanlegg :) jeg har ikke sagt at det er stygg lyd heller, og jeg røyker forresten ikke ;-) og jeg som faktisk er ekte gutt tenner mer på damer enn gammal patrol og svartrøyk...

Du kan jo se om du klare å dra ut like mye av en patrol 3.3 som av en 330d, neppe! forresten så liker jeg nyere dieselmotorer svært godt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...