Gå til innhold

Oppgradering av nettsidene

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 526
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

":3mraaol8]"10 siste" dekket jo uansett bare de siste 1-2 minuttene, uansett når en logget inn, så den funksjonen var egentlig 0 verdt synes jeg da :)

Er lov å trykke F5. Hadde vært interessant å sett på statestikk over hvor mange som klikket på linkene som lå der i gammleforumet. Kan jo settes opp en feed som ruller og går med hver 10-20 el. nye post, avhengig av hvor mye det postes hvert minutt..

Jeg brukte funksjone de "10 siste" hver gang jeg gikk inn på siden. Savner den funksjonen nå, satser på at den kommer tilbake i løpet av oppgraderingperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik på denne versjonen at det kun er de emnene man har vært inne og sett på som blir "hvite"?

før var det ihvertfall slik at alle emnene som ikke hadde blitt skrevet noen nye innlegg i siden sist du var logget inn var merket som hvite (altså ikke farget som her: topic_unread.gif. og personlig synes jeg det var lettere å holde oversikt over hva jeg hadde sett over før, samt hva som er nytt siden sist jeg var innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye sidene er flotte, men søkefunksjonen suger like mye som før. På vBulletin forumene så kan man søke i tråder, søke konkret i tema, innlegg, tema postet av den spesifiserte medlemmen osv. Dette er noe jeg savner med dette forumet. Jeg skrev E30M3 i søkefeltet og haka av på søk i kun tema og får null treff, det er ikke holdbart i det hele tatt!

Synst at det nye forumet er mye mer up to date :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser folk klager over phpbb sin søkemotor.

Skal se om jeg for laget en i helga som er bedre på å søke. Kanskje vi kan få den under menyen til venstre "søk i forum".

Jeg er men fan av wildcards som: "bmw%e39%jukser%", så hadde den hentet ut alle tråder som inneholder disse ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endret oppsettet på PM-fronten til at gamle meldinger slettes når nye kommer (slik det alltid har vært før oppgraderingen). Syns det hørtes fint ut, men jeg ble gal av å måtte slette hele tiden...

Husk derfor å lagre meldinger dere MÅ ta vare på i annen folder enn innboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig satt i gang indeksering slik at vi får søkefunksjonen opp og gå igjen, så dette gir ekstrabelastning på serverne, og vil nok merkes. Det vil ta flere døgn før den er ferdig. :(

Informasjon

Alle innlegg til og med innlegs-ID 39700 er blitt indeksert, hvorav 97 innlegg i dette trinn.

I øyeblikket indekseres ca. 5.1 innlegg i sekundet

Indeksering pågår ...

Kan hende jeg avbryter det mot kvelden hvis det blir helt håpløst tregt. Forøvrig så betyr dette at kun de SISTE 39700 innleggene er søkbare akkurat nå - tallet øker kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: Hva med å sette på indeksering rundt leggetid, så stopper du det på morgenen igjen? Er jo ikke så mange som surfer rundt her på forumet nattestid på hverdagene, og siden det er få som gjør det så vil jo forumet gå raskere også. Alle større sider gjør oppdateringer osv på natten, siden det berører færrest mulig brukere.

Ang. PM-fronten så opplevde jeg det helt likt som deg, hørtes kjekt ut i utgangspunktet men jeg ble også veldig lei av å slette meldinger etter hvert, særlig når det er snakk om 10-20 PM hver dag. Men er det noe mulighet for å utvide størrelsen på innboksen litt, slik at man kan ha flere meldinger?

De nye sidene er flotte, men søkefunksjonen suger like mye som før. På vBulletin forumene så kan man søke i tråder, søke konkret i tema, innlegg, tema postet av den spesifiserte medlemmen osv. Dette er noe jeg savner med dette forumet. Jeg skrev E30M3 i søkefeltet og haka av på søk i kun tema og får null treff, det er ikke holdbart i det hele tatt!

Synst at det nye forumet er mye mer up to date :)

Enig i at søkefunksjonen i phpBB er mye dårligere enn Invision Power Board og vBulletin osv, men hvis man lærer seg litt "søketeknikker" så vil man få mye bedre resultater. Søker man etter E30 M3, så vil søkemotoren vise tråder/innlegg som inneholder kun ett av ordene også. Men skriver du E30 AND M3 så vil den finne innlegg med begge ordene.
Jeg er og veldig fornøyd med oppdatering. Men i PMer får man kun lov å ha 3 quotes og det blir litt lite hvis man har en litt lengre samtale der det står nyttige ting her å der.
Ser ikke noe poeng i å quote meldinger lenger nå i den nye forumsoftware'n, hvis du bare trykker på svar hver gang så står jo "meldingshistorien" nederst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...