Gå til innhold

Oppgradering av nettsidene

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 526
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jøss.. venta ikke et slikt svar.

Brukere er grunnen til at dette forumet og alle forumer eksisterer og er der de er. Synes det er litt dårlig å få et slik svar fra admin/ansvarlig, man skal som regel være åpen for å høre på hva folk har å si? Til info så var vel det argumentet ditt litt usaklig med tanke på at antagligvis minimum 95% av alle medlemmer på et større forum er inaktive. Følte jeg fikk et veldig slikt svar: "Vi har såpass mange kunder så vi har ikke mulighet for å høre på hva du har å si".

Skulle gjerne gitt forslag ettersom man ser nok av flaskehalser og muligheter for forbedring her på forumet.. men var vel ikke akkurat så velkommen til det.

Vet ikke helt hva jeg skal svare deg, eller hva du forventer. Skulle jeg slengt meg rundt og innført alle endringene du ønsker? Tror du ikke det aller meste har vært foreslått før? Det raser inn med motstridende forslag fra alle kanter, ønsker om å være moderatorer osv, rekker ikke svare på alle engang. Gjør en endringer blir det fort masse misfornøyde brukere som syns ting var bedre før. Vi er vanedyr, og det må en ta hensyn til.

Dessuten går 95% av henvendelsene på forumkategorier (oppdeling i karosserikoder osv), og det har vi diskutert opp og i mente i mange år, det ligger mange tråder om det i forumet. Standard for det er at det alltid er nye brukere som kommer med endringsforslagene, og at de fleste vil ha det som det er når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel ingen tvil.

Synes dette bør bli fikset ganske fort. :)

Too many connections betyr i utgangspunktet kun at det er for mange tilkoblinger, ikke at et enkelt søk kjører den i bakken (SQLen har en makstid per spørring, og et tungt søk stoppes hvis det ikke er ferdigbehandlet innen disse x antall sekundene), men du kan jo sende meg infoen så kan vi se. Generelt sett er det mye belastning på SQL-serveren på kveldene, altså helt opp mot maks av antall connections den klarer å håndtere, og går det over maks tilkoblinger vil den gå offline en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar

Lit ut av topic but :D

Jeg er relativ ny bruker, men synes denne siden er topp, alle på forumet er her av to grunner gi av seg selv og spørre om hjelp/råd. Eller prate bil med likesinnende. Helt Topp :D Tusen Takk for denne muligheten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne komme med litt ros nå jeg også. For en liten stund siden var det mye klaging om lite/dårlig moderering, men i det siste har i vertfall jeg lagt merke til at moderatorene våre har vært aktive og moderert bra :) thumbs up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutter. Har endelig begynt å jobbe litt mer med "oppgraderingen" som bare ble halvveis for et år siden. Det kom bare dithen at jeg fikk overført alt til nye systemer, både forum og de totale sidene, men kom aldri i gang med å få brukt det som finnes av muligheter - som på mange måter var årsaken til utskiftningen. Håper vi får på plass litt mer fremover, men trenger bidragsytere, rett og slett folk som har lyst til å lage og vedlikeholde sider som kan være av interesse for BMW-folket. Linker, DIYs, nyheter, modellguide og annen teknisk informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne komme med litt ros nå jeg også. For en liten stund siden var det mye klaging om lite/dårlig moderering, men i det siste har i vertfall jeg lagt merke til at moderatorene våre har vært aktive og moderert bra :) thumbs up

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ser ut som du må se litt på gruppene

joomla_int Session Create: You do not have access to this page! Your usergroup is Public Frontend. As a minimum, you should be a member of USERS.

får ikke logget inn vis jeg bruker hovedsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Gunnar: Du har ikke tenkt på å opprette en form for "takk(for et nyttig innlegg)"-knapp ved siden av f.eks. siterings-knappen?

Det hadde vært veldig fint, slik at man ikke nødvendigvis må skrive et innlegg kun for å fortelle at bilen var fin etc.

Mulig det er litt stress å lage, men ville bare fremme forslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Det gamle bildegalleriet er nok borte for alltid. Dataene finnes nok, men det blir neppe lagt inn igjen her. Softwaren var elendig (gallery), fin for familiealbum, helt håpløs for større siter... Et nytt galleri kan jo alltids hende dukker opp igjen. Noe spesielt du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: Du har ikke tenkt på å opprette en form for "takk(for et nyttig innlegg)"-knapp ved siden av f.eks. siterings-knappen?

Det hadde vært veldig fint, slik at man ikke nødvendigvis må skrive et innlegg kun for å fortelle at bilen var fin etc.

Mulig det er litt stress å lage, men ville bare fremme forslaget :)

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hei hadde det ikke vært fordel og fått delit inn forumet i 1, 3, 5, 6, 7, 8, m3 m5 serie osv....

på denne måten "forsvinner" ikke innlegg så fort og man får lettere fulgt med på det man vill følge med på,

det blir lettere og følge med på flere innlegg og finne disse innlegene og kometere flere innlegg.

ikke ta dette ille opp, men synes det er slitsomt og u oversiktelig og navigere gjennom alle innlegg det blir "alt for mye".

håper jeg var til nytte og ikke til bry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tatt opp hundre ganger før, og som regel tas det opp av relativt nye brukere.

Problemet med å dele opp forumet slik du nevnet, er at da mister f.eks 7-seriesjåførene kompetansen til 3- og 5-seriesjåførene til tross for at disse deler noen av motorene og andre tekniske løsninger. Når man har en teknisk tråd, får man benyttet seg av kompetansen til hele forumet for å løse problemene.

For mange oppdelinger gir bare mindre svar for den enkelte bruker, samt at folk med litt skjeldne biler (f.eks 6-7-8 serie) vil lide av slik oppdeling.

Bruker man "Se nye innlegg" og "Se dine innlegg" flittig, er det ikke noe problem å følge med på det som skjer i forumet.

Bare gi det litt tid, så venner du deg og til måten det er satt opp på.

Eneste kunne jo være om forumet hadde en "tag" funksjon, slik at om man ønsket å se kun E34-relevante deler, så kunne man huket det av i søk funksjonen. Vet ikke om det lar seg gjøre, men det hadde vært kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...