awt Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Godt tips! Er resultatet godkjent? Ser ut til å fungere meget bra. Kjempegreier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Blir det oppgradering til IP .Board? Slik som http://www.detailersclub.no/forum/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2012 Blir det oppgradering til IP .Board? Slik som http://www.detailersclub.no/forum/ Hvorfor det? Hva gjør den som ikke phpBB gjør? Sent from my mobile phone using Tapatalk forum app Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Brukervennlig og penere. Savner funksjoner og mer oversikt. Men men, kan vel godt bare være meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2012 Brukervennlig og penere. Savner funksjoner og mer oversikt. Men men, kan vel godt bare være meg. Hva slags funksjoner er det du savner? De tre store, phpBB, IPB og VB har stort sett samme funksjonalitet tilgjengelig, enten innebygget eller via plugins. Utseende og layout er jo bare styles, så det kommer helt an på hva en går for. Jeg har ikke tatt meg bryet med å legge inn flere styles her, men kan godt se på mulighetene for det hvis det er en stor greie for folk. IPboard er proprietær software, og en må først betale for softwaren, og så betale vedlikeholdsavtale i evig tid for å få oppgraderinger. Og oppgraderinger er jo helt nødvendig. Sikkerhetsfeil avdekkes jo stadig i alt. Open source er good. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Pent nok som det er. Funksjonaliteten er iallefall på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Hmm... skal vi se! Jeg liker den sømløsheten som ip board tilbyr når man f.eks legger inn et innlegg og endringer. De bruker vel ajax tror jeg?! Siteringsfunksjonen liker jeg bedre. Vedleggsfunksjonen er mer oversiktlig og funksjonell. Du kan også gå tilbake i senere tid for full oversikt over egne opplastet bilder og eventuelt slette etter ønske. Liker oversikten og siste fra emner på en og samme side. Synes også kontrollpanelet er mer oversiktlig. Var det jeg kom på i farta. Nå skal jeg være ærlig nok til å si at jeg ikke er kjent med alt det siste av phpBB og VB kan tilby, men er det fullt mulig å integrerer mye av det samme så kjør på Gunnar Dette er jo bare synsing fra min side, og ment som et positivt innspill! Forstår godt argumentet med open source, det er gull. (Gla i WP). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Ingen problem, bare glad for tilbakemeldinger, men siden det ikke er aktuelt å bytte sw (iallfall nå), så spør jeg derfor heller hva vi kan gjøre for å hjelpe på det. Liker heller ikke å binde meg til et abonnement, syns det er håpløst. Bruke penger på sw er forsåvidt greit, men da liker jeg engangskostnader. Når det gjelder bildefunksjonaliteten, så bruker vi ikke phpBB sin funksjon - vi bruker en veldig enkel php-opplaster på en separat server og linje. Det har ene og alene årsak i at jeg ikke klarte få tak i server som klarte å håndtere den type bildesystem som ipb bruker - alt jeg har prøvd kneler totalt, det er så store mengder bilder med 2,5 mill innlegg og 30k brukere. Vi hadde et slikt system tidligere, med album, redigering osv, men måtte gi det opp. Liker heller ikke å autoslette gamle bilder - liker å beholde historien, og da blir det sykt mye. En annen sak er at bimmers ligger på en leid linje for kommersiell bruk, og det koster kroner, så vi har begrensa kapasitet. Betaler ikke per forbruk og kan maxe linja vi har tilgjengelig, men kan nok hende det hadde blitt litt tregere. Det er nok mange her som har raskere linje enn bimmers nå for tiden, den har hatt samme linje i 10 år. Den stod faktisk til og med på betydelig raskere linje før. Bildeserveren står på en raskere linje, og det er jo bildene som genererer desidert mest data. Sent from my mobile phone using Tapatalk forum app Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Nei forstår argumentene. Apropo linja er den upåklagelig for min del. Alltid rask! Med tanke på themes lagde jeg en liten css fil som jeg lurte på om du kunne føye på lista? (Om den er godkjent designmessig.) Litt begrenset av hva man kan modifisere uten full tilgang, men gi meg en lyd om det er interessant. Jeg kunne tenkt meg å bruke den. Edit: Liten smakebit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2012 Hmm.. er du oppegående mao.? Tar absolutt gjerne i mot bidrag. Hva er det du har gjort der egentlig? Modda .css-fila for subsilver-themen? Egentlig er phpBB basert på themes/styles, med egne bilder og template-filer, men må vel uansett legge den inn som en egen theme for å få brukt den custom cssen. Det blir da et valg i profilen hvilken en vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 13, 2012 Share Skrevet Mai 13, 2012 Oppegående og oppegående Spørs vel på øyet som ser. Jeg renska opp i subsilver sin css fil ja. Gjorde mine forandringer og satte mitt preg. Så det var mange forskjellige css-filer som lastet, så jeg koda fila mi best mulig opp mot de. Optimalisert for Safari og FF. IE får ikke M-sport stripene Gir deg link på PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mai 14, 2012 Share Skrevet Mai 14, 2012 Hvorfor åpnes ikke linker i ny fane lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Gir du beskjed om den blir brukt Gunnar? PM sendt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2012 Hvorfor åpnes ikke linker i ny fane lengre? De gjør det her hos meg? F.eks. detailersclub-linken lenger oppe? Er det IE eller? Gir du beskjed om den blir brukt Gunnar? PM sendt hvertfall. Må se på det når jeg får sjanse - overskriver nok ikke den som er her, for da blir det bare trøbbel ved neste oppgradering, må være som en evt. alternativ theme/style, men da må den også vedlikeholdes for hver nye versjon som kommer ut. Alt som er custom er som regel en del jobb å vedlikeholde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 åpnes ikke i ny fane her heller (chrome) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå