Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart tid for å kjøpe en ny eller nyere bil, og til det så hadde det vært kjekt med litt innspill!

Krav:

- Max 330000kr

- Sportstoler

- Helst 2/3 dører

- Kmstand max 100000km

- Helst nyere enn 2003

- Manuell gir

- Bensinmotor

Ellers er det ikke noe jeg MÅ ha, som jeg kommer på iallefall..:)

Biler som jeg vurderer og som jeg har sett etter:

2010 Bmw 116i M-sport (NY)

2010 Vw Scirocco 1.4TSi 122hk (NY)

20xx Bmw Z4

20xx Bmw E46 coupe

(20xx Mercedes SLK)

(2009 Fiat 500 Abarth)

(20xx Mini Cooper S Works)

Bilene i parantes er jeg ganske usikre på, men syntes de er litt kule! Når det gjelder E46 så er jeg åpen for alle motorutgaver, men syntes egentlig at man får ganske lite for pengene...(pluss at jeg mest sannsynlig hadde blakket meg de neste årene på div ekstrautstyr fra Gs bildeler) Z4 er ganske stilige, men sjelden jeg ser noen jeg liker.

Foreløpig ligger det an til å bli Scirocco´en. Den har det desidert kuleste utseende, mest utstyr for pengene samt at den lille 1.4turbo motoren imponerte stort! Dessuten er jo bruktbil bruktbil uansett om den bare er 6mnd........

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Foreløpig ligger det an til å bli Scirocco´en.

Quisling... :tongue:

Hehe, hva med en E46 330d? Vil tro de er innenfor din prisklasse, og med omprogramering så går de visst noe alldeles grønnforjævlig ;)

Skrevet

Jeg syns alle de overnevnte bilenene er intressang. FORUTEN Mercedes SLK, tragisk bil. Men her er det mye å velge imellom. du får ta en runde og prøvekjøre de forskellige bilene, å legge opp din egen mening. Men utav de overnevnte så er Z4 uten tvil en sterk kandidat. prøvekjør en, og du er solgt ;)

Skrevet
Foreløpig ligger det an til å bli Scirocco´en.

Quisling... :tongue:

Hehe, hva med en E46 330d? Vil tro de er innenfor din prisklasse, og med omprogramering så går de visst noe alldeles grønnforjævlig ;)

Noe slikt er nok ikke helt uaktuellt. Men frister mest med bensin da! Har ikke sett på E46 eldre enn 2004-2005, så finnes nok en del biler jeg ikke har sett ennå. Sedan er jo også ikke umulig! Men er som sagt redd for at jeg da ender opp med full m-tech styling, vorsteiner ditt og datt etc.. Har lyst på en bil som er ganske grei utfra fabrikken :)

Ang Slk så var det mest tilfeldig at jeg kom over noen slike til salgs, mercedes er ikke førstevalget iallefall.

Imorgen skal jeg til Jæger sentrum og få pris på en ny E87, så kanskje de har noen gøye bruktbiler..

Fiaten er ganske spenstig, men den er kanskje litt prangende. Samt at det egentlig er en liten konebil :lol:

fiat-500-abarth.jpg

Skrevet

Mye å velge mellom i den prisklassen. Må nesten si meg enig med at man får veldig mye bil av å kjøpe scirocco. Mangler bare bakhjulsdrift den bilen der. ellers utseende mesig er den faktisk rå.

Ligger en liten VW gutt i meg, alltid likt golf 1/2gti så derfor kan ikke jeg si noe i mot valget ditt når det gjelder VW :)

Skrevet

Den er ganske rå ja!:)

Har "bestilt" den i sort med sorte ruter, sort skinn og sort tak :twisted:

Den trenger bare litt solfilm på siderutene foran og kanskje en anelse senk så er den ganske heftig 8)

Men...........selv om motoren dro bra og var ganske gøy å kjøre så er jeg litt usikker på hvordan det er å kjøre den på svingete veier når man virkelig presser den. Til slikt er jo bmw med bra understell i en klasse for seg selv :)

Skrevet
Geir Anders har jo planer om å selge sin Z3 coupé med masse schnitzersnæx ;)

3 år for gammel for dine krav, men den er jo FET da.

http://bimmers.no/viewtopic.php?f=6&t=49735

Edit: Er noen jævlig bra bilder av bilen på side 18

hehe...ja Z3 coupe er ikke så dumt, og et godt unntak til "kravene" :)

Etter litt mysing på finn.no så er det jo plenty å velge i. 330i cab f.eks eller masse ulike E60´er...

Men skal bruke noen mnd og håpe på å finne noe jeg ikke angrer på!

Nok av fristelser iallefall...

2008-Benelli-TNT899Sport-TNT899sa.jpg

:whistle:

Skrevet
Hehe, hva med en E46 330d?

Altså. Her spør fyren etter BIL også kommer du drasende på en landbruksmaskin? [-X

Hvis ny bil er viktig er nok ikke sciroccoen noe dårlig valg hvis man kan leve med FWD. Det fungerer fint i en bruksbil, men i en morobil er det utelukket for min del har jeg funnet ut. Da forsvinner jo både Cooper S og Abarthen også som ellers er veldig kule biler. Jeg tenker at hvis du greier deg med 2-seter så er det bare å slå til på en ordentlig sportsbil. Det er nok av tid til å kjøre familiebiler (E46. E60 :twisted:) ellers. Z4 2.2 hadde dermed nok vært mitt valg ut i fra kravene dine. Da burde du få endel penger igjen til oppgraderinger - med f.eks samme aero-pakke som [space] har, så ser de jo rimelig bra ut også.

Siden jeg kjører en selv så må jeg jo også anbefalle Z3 Coupe, men det begynner bli gamle biler nå. Det betyr nok lite for driftsikkerheten, men i forhold til alt dette andre blir det jo rimelig gammelt. Er jo tross alt en E36.. Men Geir Anders sin er snadder den. :)

Du skal ikke være skikkelig tøff da, og handle Lotus? :wink:

Skrevet

Ja, ikke sant ;)

Jeg er ikke noen stor fan av Z3 men coupéen har jeg fått sansen for, og med så mye ACS godsaker som det er på Geir Anders sin så blir ikke inntrykket noe dårligere. Hadde kjøpt den tvert jeg (om jeg hadde hatt råd... :( )

330i cab ja. Der sier du noe. M-tech, acs og noen felger utenom det vanlige kunne jo gjort en slik bil til en skikkelig eyecatcher.

Hagenisse: Landbruksmaskin som fliser det meste på norske veier etter litt hjernekirurgi ja :twisted:

Skrevet

Fikk en vill idé om Lotus igår kveld, men har null peiling på hvilke priser de egentlig ligger på... og jeg våget ikke å gå inn å sjekke :lol:

Men de skal nok taes med i vurderingen!

2 seter er ikke noe problem igrunn, som nissen sier, jeg har tid nok til å kjøre familievennlige biler 8)

Skrevet

Elise S1 ligger rundt 180-250. S2 fra 250-300. Et alternativ er også Opel Speedster som pleier være i leiet 200-250. Mye moro for penga, men det er vel ikke til å komme fra at alt unntatt morofaktoren er ganske håpløst med disse bilene. Sånn sett er jo Z4, S2000, boxster osv gode valg - de fungerer jo utmerket som bruksbiler også.

Skrevet

tja, håper ikke at trådstarter har et ønske om å bli den nye jan thomas eller frisør for den saks skyld, så da får jeg komme med en anbefaling for ekte menn, kjøp deg e46 du! Da blir man ikke stemplet som mannlig frisør og samtidig er det ikke flaut å vise seg på parkeringsplassen, du finner fort ut at 4 seter er best og ser best ut av bilene du vurderer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...