Gå til innhold

Dere med 330Ci, hva slags forsikringsselskap og forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg fikk en rimelig pris av SSP, på ombygging av min 318 til 330...

Men etter jeg fikk forsikring så fikk jeg sjokk...

prisen på full kasko, 12000 i kjørelengde, 50% bonus = Kr 61,940,-

Kan jeg vær så snill å sammenligne med hva dere andre betaler? :P

Skrevet

jeg har fått pris på ca 12 000kr på meg som er 23 år, med 16k i kjørelengde og kasko hos postbanken. Som da hadde blitt min første forsikring, så det var med 30 %

Skrevet

hmmm har sikkert noe med alderen min. 20 er ikek veldig populært tall hos selskapene tror jeg.

Var hos Gjensidige jeg spurte da. M3 vil jeg ikke nevne hva jeg fikk pris på en gang..

Skrevet

Usannsynlig latterlig pris :P

En -01 330Ci Cab ville kostet meg 20 høvdinger i året med 50% bonus, 4000 i egenandel på kasko og 16k kjørelengde,

mens en -02 M3 ender på 30 høvdinger..

Hadde jeg vært under 23 år ville 330'en kommet på 26 tusen i året.

Skrevet

M3en kom på over 100.... så det er sagt..

318en min er billig da, der betaler jeg 8 bare... må da være en grunn til hvorfor jeg fikk så mye mer enn dere :S

Skrevet

Svært så høye forsikringer dere får.

På meg selv som er 20 år så får jeg e36 m3 3.2l for 19600kr med full kasko, 40% bonus og 12000 kjørelengde hos gjensidige.

Skrevet
Svært så høye forsikringer dere får.

På meg selv som er 20 år så får jeg e36 m3 3.2l for 19600kr med full kasko, 40% bonus og 12000 kjørelengde hos gjensidige.

Priviligert indeed, e36 M3 ender opp på rundt 21 000.- for meg..

Vil absolutt tro bosted har endel å si, samtidig vil evt. avtaler forsikringsselskapet har med jobb, forbund o.l redusere prisen.

Beregninga di er med 4000 egenkapital I presume?

Skrevet

Ja det er vel det kommer ikke på det nå, noen måneder siden jeg spurte.

Det er medregnet rabatt med YS avtale samt parkering i garasje.

Rart om e46 330Ci skulle være så mye høyere premie på enn en e36 m3. Trodde e36 var blandt verstingene her.

Skrevet

Min forrige 330ci 01 mod kom på ca 6500,- hos gjensidige på min far vel og merke.

Kjørelengde 16k, egen garasje, full bonus og med fører under 23år. Husker jeg sjekket på meg selv (21år) hos gjensidige og if... fikk vel rundt 40k i året hos gjensidige og tett oppunder 100k hos if om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet
Ja det er vel det kommer ikke på det nå, noen måneder siden jeg spurte.

Det er medregnet rabatt med YS avtale samt parkering i garasje.

Vet at YS-avtale er en meget gunstig avtale forsikringsmessig =)

Skrevet
Du får den ikke omregistrert til en 330, men du får din 318 GODKJENT OMBYGGET med motor fra 330i. MAO skal den fortsatt være registrert, og forsikret, som en 318. Gydd får ju

Det er vel en sannhet med modifikasjoner?

Den forblir vel registrert som en 318, men en MODIFISERT 318. Og forsikringsselskapet må også orienteres om modifikasjonen slik at de får gjort den nødvendige risikovurdering (og dermed prissetting). Mister man kontrollen og forårsaker skade på en annen, vil nok veien til trøbbel med forsikringsselskapet være svært kort om de oppdager (og det gjør de) at man ikke hadde fortalt de at man bygde om bilen fra en traust motor til noe mer spenstig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...