EirikL Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Hvis vi kvitter oss med Krekar kan vel Mehling gå med i det samme dragsuget. Så kan de sitte på hver sin stein i Tora Bora og lure på hvilken retning raketten vil komme fra.
D.C.V Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Hva har Meling gjort galt? utenom å bli oppnevt til advokat for denne terroristen.. Grunnen til ay han har krekar som sin klient er nok mye pga oppmerksomheten, men det blir litt sterkt å si at han bør dra samme vei som krekar..
Vanilla_ninja Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Det blir for dumt å skulle skyte advokaten i dette tilfellet. Han gjør tross alt bare jobben sin. Det blir også for dumt å ukritisk slenge seg på bablinga til FrP. Hvis de skulle sendt Krekar ut av landet ville det bli på bekostning av internasjonal folkerett og grunnleggende menneskerettigheter. Dette ville automatisk gitt en aksept for å velge ut folk man ikke liker og ta fra dem sine menneskerettigheter. Uttalelsene til Siv Jensen om at hun skulle sendt Krekar ut av landet på x dager er i beste fall naive, siden det innebærer at Norge må avvise internasjonale prinsipper som gradvis har blitt bygget opp over flere hundre år. LJ
D.C.V Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Bra Innlegg vanilla jeg er enig i det du skriver.. Jeg var veldig for frp sine verdier, men når jeg satt meg mer inn i det så tror jeg de blir litt fo vimsete.. Har nok blitt mer høyre mann i det siste
flobben Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Mistenker også at utsendelsen har blitt forsinket fordi regjeringen er redd for hva slags reprisaler som kan skje. Er meget godt mulig at Krekar har truet med terroristhandlinger hvis han blir sendt ut, og med de kontaktene han har så kan det godt hende at regjeringen faktisk vurderer de som troverdige. Ikke vet jeg, men det ville i hvert fall verdt en god grunn til å ikke sende han ut, og ikke bure han inne som man faktisk kunne ha gjort.
asv Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Mistenker også at utsendelsen har blitt forsinket fordi regjeringen er redd for hva slags reprisaler som kan skje. Er meget godt mulig at Krekar har truet med terroristhandlinger hvis han blir sendt ut, og med de kontaktene han har så kan det godt hende at regjeringen faktisk vurderer de som troverdige. Ikke vet jeg, men det ville i hvert fall verdt en god grunn til å ikke sende han ut, og ikke bure han inne som man faktisk kunne ha gjort. Han har truet med å gå til Haag, for brudd på menneskerettighetene... Ikke bra for norge..
EirikL Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Vanilla, vær så snill å fortelle meg hvilke rettigheter en bekreftet terrorist har til å oppholde seg i Norge? Men det er typisk Norge å fremstå som fristed for alt slags helvettes pakk som flykter fra straff for ting de har gjort andre steder i verden. Krekar bør sendes rett til Irak og ta den straffen de mener er på sin plass. Betyr det at de skyter fyren, mister jeg ikke akkurat nattesøvnen av den grunn.
codex Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 +1 EirikL At slike jalla terrorister har rettigheter bekymrer meg mer enn at Norge muligens har brutt noen rettigheter.
asv Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Vanilla, vær så snill å fortelle meg hvilke rettigheter en bekreftet terrorist har til å oppholde seg i Norge? Men det er typisk Norge å fremstå som fristed for alt slags helvettes pakk som flykter fra straff for ting de har gjort andre steder i verden. Krekar bør sendes rett til Irak og ta den straffen de mener er på sin plass. Betyr det at de skyter fyren, mister jeg ikke akkurat nattesøvnen av den grunn. Norge har ikke lov å sende han tilbake, for han risikerer dødsstraff der, rimelig enkelt.
EirikL Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Jeg vet at han risikerer dødsstraff i Irak. Men er det en internasjonal traktat som fastslår at det er mot mannens rettigheter å sende ham tilbake til et land der han risikerer dødsstraff? Jeg spør fordi jeg er usikker her. Eller er det bare Norge som er livredd for å ikke fremstå som verdens mest politisk korrekte nasjon? Hvis det hadde vært slik at fyren var uskyldig i tiltalene, hadde det jo plutselig vært en helt annen sak. Men han er en jævla terrorist og jeg hater det faktum at mine skattekroner går til å beskytte slikt avskum.
Inline six Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Jeg vet at han risikerer dødsstraff i Irak. Men er det en internasjonal traktat som fastslår at det er mot mannens rettigheter å sende ham tilbake til et land der han risikerer dødsstraff? Jeg spør fordi jeg er usikker her. Eller er det bare Norge som er livredd for å ikke fremstå som verdens mest politisk korrekte nasjon? Hvis det hadde vært slik at fyren var uskyldig i tiltalene, hadde det jo plutselig vært en helt annen sak. Men han er en jævla terrorist og jeg hater det faktum at mine skattekroner går til å beskytte slikt avskum. Jeg kunne ikke sakt det bedre selv.
Hyggmaister Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Jeg vet at han risikerer dødsstraff i Irak. Men er det en internasjonal traktat som fastslår at det er mot mannens rettigheter å sende ham tilbake til et land der han risikerer dødsstraff? Ja, skyt meg om jeg skivebommer. (edit: hoo, der ble det mye ordspill!!)
Simpel Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Jeg vet at han risikerer dødsstraff i Irak. Men er det en internasjonal traktat som fastslår at det er mot mannens rettigheter å sende ham tilbake til et land der han risikerer dødsstraff? Jeg spør fordi jeg er usikker her. Eller er det bare Norge som er livredd for å ikke fremstå som verdens mest politisk korrekte nasjon? Er noe sånt, punkt 11 her http://www.udiregelverk.no/default.aspx?path={1FB82129-726E-4B20-B4B8-0329B3B237BE} Der står det riktignok "kan" og ikke "skal", så politisk-korrekthet teorien din er nok ikke helt på jordet nei.. Men det var nå forjævlig med den E61en. PS må klippe og lime hele linken for å få fram siden, noe galt med linkopplegget etter oppgradering muligents.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå