oakland Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Trenger man noe slags spesialverktøy for å bytte disse.?
Galldrian Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Trenger man noe slags spesialverktøy for å bytte disse.? Vell ifølge DIY på autopower holder det med biltema verktøy til en samlet verdi av 500kr +/- http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=188 Mens de som vil ha skikkelig verktøy må nok ut men en 4-5000 for dette. Sjekk side 5 her http://www.sm-produkter.no/m/Hydraulikk_book.pdf Etter å ha lest endel om jobben rundt å bytte disse foringene, spesiellt på gamle biler så betaler jeg gledelig for noen å ta denne møkkajobben ja
Galldrian Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Det som er veldig artig er at disse 4 store foringene koster kun 442,50,- per stykk fra koed.Varenummer www1095 og jeg kjøpte dem, og de er originale BMW, men kommer i uoriginale esker. (Det er stemplet BMW merket inn i dem på siden) Ja kan tenke meg at koed kjøper disse i bulk fra underleverandør til BMW. Da det sikkert er mest økonomisk for dem mtp. frakt volum ved og få de tilsendt uten orginal emballasje. Så pakker de dem nok selv for videresalg. Derav den lave prisen
Otis Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Det verktøyet som de beskriver på autopower er veldig bra, det fungerer helt greit, og gjør jobben rimelig og enkelt nok. Foringene sitter med et usannsynlig feste i traversen. Man må bruke M16 gjengestag som må smøres med grease eller linkende, uten dette så spiser du gjengene i stykker når du begynner å stramme til. Så plutselig løsner dem sakte men sikkert. Om jeg skulle ha gjort jobben igjen, så vil jeg tro at jeg hadde gjort det på rundt 1-1,5 timer.
Galldrian Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Fikk foringene fra koed idag... oppdaget noe merkelig. På samtlige 4 foringene hadde de filet bort serienr. informasjonen som står uthevet på gummien. Skulle nesten tro det var tjuvgods... Noen som vet hvorfor de skulle ha behov for å gjøre dette?
Galldrian Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Snodige greier. Nå sjekka jeg det høyoppløslige bildet av delen hos GS så er det akkurat likt http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/62629.JPG Tror ikke både GS og koed er i kahootz på dette Det er nok leverandøren som gjør det for en eller annen grunn. Jaja får håpe verskted ikke bemerker det da
Otis Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Ja, neida det er ikke noe å bry seg om. Det var slik på mine også. Mulig at det blir gjort slik, da dette ikke er "original" deler. Men som sagt, om du ser nøye etter, så ser du BMW merket på dem.
Lars89 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Er ingenting å bry seg om. Verkstedet gjør det garantert ikke Har vel noe å gjøre med fra hvem Koed skaffer delene. Hvorfor 2 dønn like deler har ulik pris er for meg en gåte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå