Dr_S Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Ingen vits å ha en bil registrert når den er under bygging og er til salgs. Dette er vanlig praksis og ville aldri bli tat opp hvis det var en original bil Hvorfor er skiltene på bilen da?
Hawkon88 Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 CS: At du ventet med å kjøpe e46 til facelift kom, fordi preface virker gammel- er selvfølgelig din og sikkert mange andre sin mening. Men i innlegget ditt virker det nesten som om du syns preface er styggere fordi den nettopp er eldre, men ikke pga linjene. Da må vel e21, e28 osv være dritstygge da, ettersom du syns bilene blir styggere jo eldre de blir? Preface og facelift er i mine øyne to forsjellige biler,- (det er vel stortsett kun fronten som er endret, og det essensielle i diskusjonen) At preface virker eldre er jeg enig i, og det kom mye ny og spennende teknologi i facelift utgaven. Jeg nevner 2.0 143hk rekkefireren i 318, dieselvariantene ble vesentlig sprekere, xenon++ men dette gjør ikke preface til en styggere bil. Den er eldre- og thats it. Ettersom de fleste design elementene i fronten som er mulig å endre på et karosseri er endret. Blinklys, hovedlykter, nyrene og frontfanger.. Forsjellene sånn sett blir jo derfor naturligvis mye større enn forsjellene som ble gjort på e36 og til en viss grad e30- selvom det var vesentlige forsjeller på preface/facelift utgavene av e30 og. Dessuten, det dere virker som om dere har glemt, er at m3 aldri ble levert med facelift front. Så viss det skal være lov å være orginalpolitzei når det kommer å bygge om en e46 touring til m3, så vil det politisk korrekte å nettopp bygge på en preface bil.
CS Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Hawkon88: Kjøpte den bilen jeg har nå for ca 1 1/2 år siden og da var det helt uaktuelt og kjøpe prefaclift. Kunne selfølgelig kjøpt 2002 prefacelift coupe. Men valgte heller og legge litt mer penger i det for å få en bil som jeg mener ser mye finere ut. Prefacelift ser mye eldre ut og er på langt nær like fin sammenlignet med facelift. Det er ikke noe annet enn det. Har ingen ting med at den er fysisk eldre. Jeg liker mange eldre BMW. Er trossalt oppvokst med en far som kun har kjørt BMW så lenge jeg har levd. Har vurdert e46 m3 som neste bil nå, men igjen det er bare prefacelift karosseri. Mulig jeg hopper rett til e92 av noe slag. Kanskje jeg må svelge en kamel eller to og velger e46 m3
S.Arnesen Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Godt det ikke er facelift, da jeg syns e46 facelift fronten er helt forferdelig... M3 kom aldri med vrengte blinklys(facelift), derfor er det godt at denne ikke ble bygd med vrengte blinklys...
Hawkon88 Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 CS, først må jeg vel egentlig si at jeg syns bilen din inneholder det meste jeg selv kunne tenkt meg i en e46 coupe- inkludert farge. Selv sikler jeg etter en e46ci, men pga jeg er student må det bli utsatt på ubestemt tid. Skulle jeg kjøpt i dag hadde det nok sannsynligvis blitt en preface som følge av økonomi, men om 2-3år når det først blir aktuelt håper jeg på at prisdifferansen mellom preface og face har blitt mindre, og jeg kan forsvare å kjøpe en facelift modell. Grunnen for det valget vil da bli for å få "mest mulig bil for pengene" ettersom jeg ser for meg at de fleste preface har gått enda lengre enn de har i dag- i tillegg til xenon. Når jeg skal selge igjen, ser jeg også for meg at en preface netopp har blitt gammel- tilsvarende de første modellene av e36- og at en facelift derfor vil være lettere å bli kvitt til en ok pris. Samtidig vil jeg også ha m52 motoren (noe større enn 320 ser jeg ikke på som nødvendig for mitt kjøremønster) på grunn av lyd, skal jeg plutselig måtte kjøpe 323-325 for lyden, blir jo priskategorien, spesielt som facelift modell en HELT annen.. Mange parametere å ta hensyn til.. Men som sagt, syns jeg det er mest "riktig" at ss-touringen som denne tråden opprinnelig handler om, er preface som følge av at m3 aldri ble levert som facelift.. I valget ditt om e46 m3 vs e90, så kan du vel kjøpe facelift 330+kompressorsats? Så får du jo i pose og sekk...
S.Arnesen Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 hva har xenon med face eller preface og gjøre?
Frode D Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Rått bygg! Syns prisen var rimelig også! Eneste jeg lurer på er hvorfor de har valgt en så kjedelig farge på en så rå bil?
Lars89 Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Ville valgt en kjedelig farge selv også. Utrolig kul "sleeper"
CS Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Hawkon88: Helt enig med deg. Tror ikke det kommer helt klart frem hva jeg mener. Jeg synes ikke e46 preface er stygg. Bare det at e46 facelift er en god del penere og ser mer moderne ut. Har man valget mellom 2 biler ( 1 face og 1 preface) som er tilnærmet like så velger i hvertfall jeg facelift. Husker jeg så e46 coupe første gangen. Det var en 328ci som stod parkert i Oslo sentrum, Det var i 99 tror rett etter lanseringen. Akkurat da ble det drømme bil nr. 1 og jeg bestemte meg for at en e46 coupe skulle jeg ha brukt når jeg ble eldre og hadde råd. E46 er og blir en av de finste bilene til BMW, men med facelift ble den så mye bedre
Wacman Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Har de bygget flere slike? Var nemlig en kunde hos oss som har en sånn,pluss en compact med 850 motor.. Det kan jo hende de har kjøpt bilene tilbake eller noe,virker rart at det er mange fler enn en eller to av sånne biler..? Når det er sagt, dette hadde vært den ultimate sleeper! Så fett med tanke på at ingen forventer en M3 touring,de vil uansett tro den er biltematrimmet Preface E46 er penere enn facelift på grunn av de bittesmå teite tåkelysene etter '01 mener nå jeg. Beste er en 320i fra 2000,med 170hk motoren og bare hive på original M-frontfanger på'n
Hawkon88 Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 hva har xenon med face eller preface og gjøre? Visste ikke at det var mulig å få xenon orginalt på preface..?
CS Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Preface E46 er penere enn facelift på grunn av de bittesmå teite tåkelysene etter '01 mener nå jeg. Beste er en 320i fra 2000,med 170hk motoren og bare hive på original M-frontfanger på'n Hiver du m-pakke på facelift så får du akkurat de samme tåkelysene som når du hiver m-pakke på prefacelift
Lars89 Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Skrevet Januar 31, 2010 hva har xenon med face eller preface og gjøre? Visste ikke at det var mulig å få xenon orginalt på preface..? Selvfølgelig er det mulig få det. Var standard på coupe i Norge mener jeg å huske... Xenon er jo en "gammel" teknologi. Og ja, de stygge tåkelysa på facelift sedan/touring er ingen unnskyldning for å ikke like den. Mtech2 gjør underverker på E46.
Dr_S Skrevet Januar 31, 2010 Skrevet Januar 31, 2010 Er det ikke bare M3 som kom i coupe med prefacelift?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå