Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

bytter du grilla mellom hvert bilde eller? :P

mye jobb og bytte til "bensin" grøftelys?

Jepp, hehe :wink:

Neida, før og etter-bilder i fin blanding, fra nesten samme vinkel for sammenligning.

Har ikke tenkt på det med grøftelysene, men jeg vil nesten tro at frontblekket/fangeren muligens er litt ulikt på bensin/kontra diesel, i og med at diesellyktene er litt smalere? Skifte hele frontfangeren kanskje, eller bare den grillen mellom lyktene? Kan alltids se setter neste gang bilen er på løftebukk :)

For mye dekk Eivind!!! [-X

Må da få frem gull-felgene =P~ istede for å gjemme de inni dekka :lol:

Må ha mye dekk med alle de dårlige grusveiene jeg kjører på til daglig. Husk, det er bruksbilen min dette, hehe :wink:

Får heller kjøpe en ferdigsenket staselig E38 neste gang, som jeg kan bruke disse felgene på med dekkstrekk uten at det blir for mye luft i hjulbuene :wink:

Disse blir uansett små i sammenligning når det nå står en annen E38 her i verkstedet med 21" kantfelger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke tenkt på det med grøftelysene, men jeg vil nesten tro at frontblekket/fangeren muligens er litt ulikt på bensin/kontra diesel, i og med at diesellyktene er litt smalere? Skifte hele frontfangeren kanskje, eller bare den grillen mellom lyktene? Kan alltids se setter neste gang bilen er på løftebukk :)

blir vel dumt og bytte hele fangern nå som du har fått på den leppa, men greit nok om det går og montere inn i den du har nå uten at det blir for mye jobb

Disse blir uansett små i sammenligning når det nå står en annen E38 her i verkstedet med 21" kantfelger :wink:

bilder, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Joda, fin på litt avstand hvertfall :wink:

Får generelt litt kritikk for høyden, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Kunne godt ha tenkt meg å hatt den så lav som din f.eks., men da hadde jeg ikke fått til å bruke den langs veiene her :wink:

Har forresten snakka med lakkerer nå om utbedring av lakken under listene rundt om, samt få på lakk på leppa og vingen, så vi får se om jeg begynner med det nå før vinteren. Skulle vel også fått på noen sideskjørt for å gjemme kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bestille lakk no ja så du får bytta den takvingen :P hehe.

men trur det blir pent det. når du får lakka fangeren bak helt ned og, så ser det mye bedre ut med en gang synes jeg : D

lurer på hvordan det blir å slipe ned kanalene og lakke disse uten å ha på skjørt? litt mer arbeid, men slipper jo skjørt og nye lister. skulle likt å sett ett bilde av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt lyst til å få utbedra småskavankene da jeg fikk se forandringen på broderen sin bil ja :wink:

Kanalene har originalt ru tectylmasse som gjør at det blir best å kamuflere dem med noen sideskjørt i stedet for å begynne å pusse dem ned. Lakkereren mente hvertfall at det vil bli best. Listene i bunn på dørene må skiftes likevel, så det har ikke så mye å si. Trd her på forumet som har sideskjørt liggende som han kanskje ikke skal bruke, så da passer det godt at jeg kan får bruk for dem. Tror det er sånn faceliftsideskjørt :)

Eneste jeg må gjøre selv før lakkering er å finpusse leppa og vingen, og sandblåse de punktene under listene som har litt lakkrust. Overkommelig prosjekt det egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ikke dumt. Men jeg trenger nye lister i tillegg, og de følger visstnok med på de skjørtene som allerede ligger her i verkstedet. Må nesten sjekke ut dette litt skjønner jeg :) Litt usikker på om det er originale faceliftskjørter eller kopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har bytta ut en defekt PDC-sensor i dag, så nå funker hele opplegget som det skal :D

Har kjøpt meg nye glødeplugger til vinteren også, så da får vi se om den blir litt lettere å starte. Skulle vel egentlig hatt bensinbil :P

Ellers er det vel på tide å få på vinterhjula snart, i og med at de første kaldperiodene allerede har kommet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lik kant både foran og bak på disse ja, men så er de bare 2-delte også fant jeg ut da jeg fikk lagt om dekk :P Egentlig ganske gunstig mtp renovering/stell av felgkanten :wink:

Er dine 3-delte?

Kanten er 3-3,5" ser det ut som. ET06 foran og ET19 eller ET26 bak om jeg ikke husker helt feil. Kan alltids sjekke når jeg skal av med hjula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lik kant både foran og bak på disse ja, men så er de bare 2-delte også fant jeg ut da jeg fikk lagt om dekk :P Egentlig ganske gunstig mtp renovering/stell av felgkanten :wink:

Er dine 3-delte?

Kanten er 3-3,5" ser det ut som. ET06 foran og ET19 eller ET26 bak om jeg ikke husker helt feil. Kan alltids sjekke når jeg skal av med hjula :)

mine også er 2 delt, samme kant foran og bak hos meg også, et06 og et19 på mine, men trodde du hadde mer kant bak da dine er 10.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...