Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Wicky sikler så sykt på den kjerra di... :P

Hmmm, kanskje han skal få kjøpe den, uten Hamann-felger ja :wink:

mine også er 2 delt, samme kant foran og bak hos meg også, et06 og et19 på mine, men trodde du hadde mer kant bak da dine er 10.5.

Hvor breie er dine bakfelger da? 10"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Meget flott vinterstuk ;)

Takk takk. Det er liksom kun i vintersesongen høyden på bilen min blir korrekt, hehe :wink:

Er litt tilhenger av gammeldagse hjul, så jeg er hvertfall fornøyd :)

Va rætt no å ja :D Får ta meg en tur på nyåret når jeg kommer hjem, evt nyttårsaften hvis det blir noe fart hos dere :P

Nyttårsaften blir det tradisjonen tro full fart i verkstedet ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Da har jeg endelig funnet litt pågangsmot og begynt så smått med motorbytte :wink:

I og med at dette i utgangspunktet ikke er noen prosjekttråd, skal jeg ikke fylle tråden med bilder og sånt fra denne operasjonen. Plana er å bytte ut originalmotoren (som har gått langt over 300') i en tilsvarende motor fra en 98-mod. E39 som har gått vel 180'. Motoren jeg har kjøpt er helt komplett inkl. turbo, dieselpumpe og generelt alt annet av utenpåmonterte komponenter. Jeg skal bruke opp igjen bilens originale motorledningsnett i håp om at nymotoren vil godta det :wink: Ellers må jeg bytte motorfester og bunnpanne hvertfall. Dukker sikkert opp andre detaljer som må byttes, men så lenge jeg har begge motorene på motorbukk ved siden av hverandre, skal det være en smal sak å bygge alt over på nymotoren sånn at den blir helt lik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bilder underveis naturligvis bergeee, så jeg kan legge ut bilder på forespørsel ja :) Har hatt pc-kræsj i verkstedet, så jeg må vente til ny pc er oppe og går :)

Skal bli meget godt å kjøre E38 igjen ja Stig. Gammel Toyota Carina blir kjipt i lengden, selv om den er vedlikeholdsfri :wink:

Har nylig hatt storrenovasjon på selve motoren tidligere ja space-ace, men her i vinter fikk den et anfall som jeg ikke helt vet hva betyr. Begynte å gå som en gammel båtmotor, og det røyk noe vanvittig av eksosen, som også lukter diesel. Mistenker noe kluss med en ventil eller noe sånt. Sikkert en smal sak og fikse for noen med mere generell motorkunnskap enn meg. Starter jo og går tross alt. Men uansett, jeg gidder ikke mere tull fra denne motoren, så jeg bytter til en som er tatt ut av en bak-kollidert 98-mod. E39 525tdsa.

Status pr. dags dato er at gammelmotoren er kommet ut av bil, og henger på en motorbukk ved siden av "nymotoren". Venter på pakke fra GS med div. deler jeg trenger for å konvertere fra E39 til E38. Reiser til Rhodos nå i helga, så det blir ikke noen fremgang før på slutten av måneden tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt at du gleder deg litt til å parkere Toyotan ja :)

Du får kose deg på Rhodos da, ser ut at det blir bedre vær der enn på Rudskogen ! :)

Forresten, fikk ett tips om bmw ccn treff på våler 22/9! kanskje det hadde vært morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...