Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Koster nok en tusing. Men det er det vel vært...? Jeg har alltid en coil i resverve på min :P

Original coil, Larsen............................

De orginale koster 867 i følge ETK hos GS, søker man samme delenummeret opp hos Koed får man pris på rett over 300kr. Tviler på de er orginale. Men der er jo Bremi som har laga de som står på min nå, og jeg tipper det er Bremi som har laga den nye man bestiller fra BMW også.

De jeg har nå er stempla en dato i 1998, husker ikke eksakt. Men er samme datoen på alle så ingen av dem har vert byttet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremi coilene har hatt en Laaaang feil-produserie. Derfor er bremi skiftet ut til fordel for Bosh. Dette gjelder generelt alle BMW motorer til ca 2002...

Jeg skal bestille nye diff-foring fra akg. Så du hadde problmer med din powerflex. Skal du hive deg på bestillingen? De har alt fra forsterket originalt til hardcore aluminium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har nå er stempla en dato i 1998, husker ikke eksakt. Men er samme datoen på alle så ingen av dem har vert byttet da.

13 år gamle coiler, er det ikke bare til å kjøpe inn 6 nye da? Er jo en fin oppgradering, da vi alle vet at de gamle coilene ikke var av sprekeste kvalitet.

Enig med Thune her, gå for orginale - ikke kjøp alternativ vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremi coilene har hatt en Laaaang feil-produserie. Derfor er bremi skiftet ut til fordel for Bosh. Dette gjelder generelt alle BMW motorer til ca 2002...

Jeg skal bestille nye diff-foring fra akg. Så du hadde problmer med din powerflex. Skal du hive deg på bestillingen? De har alt fra forsterket originalt til hardcore aluminium :)

Tenkte å dreie en selv, må bare få målene på en :) Skal du ha aluminium?

Skulle kanskje hatt slikt sveisekit for camber/toe bak eneste.

13 år gamle coiler, er det ikke bare til å kjøpe inn 6 nye da? Er jo en fin oppgradering, da vi alle vet at de gamle coilene ikke var av sprekeste kvalitet.

Er ikke bare det når det er tomt på kontoen :) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.0l passer ikkje nei, men som dem har sakt tiligare her, så ville jeg ha kjøpt 6 nye bosch coiler! :D

3liter er jo "m50" så de passer, men du får ikke skrudd de fast, så blir noe styr må legge jord til vær coil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min S50B30 kom det fuktighet inni coilen (altså inni der pluggen står) når bilen sto lenge, eller ved motorvask. Da gikk den fint til den ble litt varm også ville den ikke gå skikkelig. Kanskje det er samme på B32 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B32 har egne coiler og plugger. Er ikke noe smart å begynne med å trikse om med dette når en allerede sliter med periodevis fusk, eller...?

Jeg skal ha Polyforinger (type 75d) Det er det hardeste av polyforingene og neste steg blir alu, men alu gidder jeg ikke a ha!

Send meg en pm på hva du skal ha, så kan jeg bestille ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...