Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Den så ikke god ut nei. Hvilke foring har du kjøpt?

En fra et slikt Delrin sett som PPF selger...e30tic her på forumet hadde en til overs. Alt er jo bedre enn den der. Kjøper heller orginal foring enn Powerflex når det er slik.

Powerflex foringen min er prikk lik, er noe skikkelig dritt den.. Får vibrasjon i mellomakslingen jeg og av og til når jeg kjører i lav hastighet og lavt turtall. Mistenker at det er den foringen som er synderen for alt anna er på stell.. Hadde ventet med å sendt mellomakslingen på sjekk hadde jeg vært deg, holder en knapp på diff foringen jeg..

Hiver meg på bestilling jeg også om du har tenkt og lage noen i nylon/hard plast :)

Akslingen min er kortet og ikke balansert etterpå, det kan vere ubalanse i akslinger selv om du ikke kjenner det i bilen. Resultatet blir da at den spiser hardykoblinger, kryss og opplagring. Nå når jeg tok min av i dag fant jeg god slakk i det fremste krysset. Snakk om slakk om var synlig når jeg vridde på den med nevene. Jeg vet at det var ikke slik når jeg satte akslingen på i fjor. Så den har spist opp det krysset på en sesong.

Den har også vert oppi gulvet lenger bak på den tykke delen, men det har nok diff foringen skyld i.

Jeg har sakt at de skal sjekke etter ubalanse og ellers slitasje, så skal de ringe og si i fra før det blir gjort noe :) Blir gøy å ha alt på stell under der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med ett innspill, så tenker jeg også coilene dine. Jeg hadde problemer med coiler, og da kom når motoren ble varm. Elektronikk fjusker ofte når de er varme. F.eks dårlig lodding osv.

Det var på en S38, uten at det har så mye og si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff godt der Mr.X :mrgreen::applause::applause::applause:

Steike! Å dem sier man ikke er treffsikker med øl innabords 8):lol: haha

Du må være snillere på klutchen Larsen, du tar jo både foringer og dekk.

Godt av en ny foring på diff huset der ja, det vil nok stå å skjelve endel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, delrin er jo ganske stumt. Får ikke håpe du får mye drivverkstøy i kupen da...

Gir den en kjangs, er så mye annet bråk at det blir vel ikke store forskjellen. Tenker på å legge i noen nye asfalt matter for å dempe noe resonans. Er helt forferdelig på 2-3500 ved landevei kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olje i innsuget er vell vanlig på disse motorene.. pga veivhuseventilasjonen kommer ut inni pleniummet og det blir liggendes der.. så er nok ikke noe fare tenker jeg.. det kommer selv om du har olje på max merket også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med PF foringer har jeg sagt lenge, hadde det på Evoen min og spiste den opp på samme måte som din, er mye bedre å kjøre på org foring og heller bytte den, holder faktisk lengere enn PF.. + at du slipper den støyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt du har kjørt med den foringen? Mistenker min er i samme stand også..

Merka det i vinter, så i antall kilometer er det vel litt over 6000. Der 4000 av dem er langtur til Tyskland.

Hadde samma driten på min jeg, ikke like rå motor som du har, riktignok, men... Powerflex'en sprakk, med delrin hørte jeg hele tiden turtallet på diffen (ble gal av det), så jeg satt i en sånn forsterket original-sak...

Ok, da driter jeg i delrin. Hvor kjøpte du sånn forsterka orginal sak? Tenker Z3M diff foringen må vere litt sterkere enn orginal E30. Det er vel samme lokket bortsett fra kjøleribbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med alle foringene i bakstillinga i pom på e30'n jeg hadde. Var på ferietur til Ringen med det uten noe hodepine pga diffstøy. Klart man høre noe men ikke plagsomt.

Fikk også problemer med fusking på varm motor med den bilen. Bytta tempsensoren til hjernen så slutta den med det. Det var en S50B30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...