Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

skjønner at jeg må begynne å ta mer for å legge om dekk å sånn her ja.. 1000 kr bare for å legge om? Til dere som bor i nærheten så har jeg grei pris på dekk, å har dekkmaskin å ballanseringsmaskin i verkstedet hjemme.

hva tar du for å legge om da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt noen sett med sett med dekk på M5'en de siste to sesongene.

Dette er min erfaring på min bil, altså ingen fasit :)

Her er et lite referat:

Alle er 245/35-19" og 275/30-19"

Vredestein Ultrac (gml.typen)- Knallgode dekk på både vått og tørt, men de støyer en del. Sessanta skal være bedre og støye mindre.

Nankang NS2 - Kjørte 6 mil på disse før jeg leverte de tilbake. Makan til drittdekk skal du lete lenge etter!!

GoodYear EagleF1 GSD3 - Funker bre frem til de er halvslitt, da oppfører de seg som Nankang. I tillegg sporer de noe grønn-jævlig når de blir slitt.

GoodYear EagleF1 Asymetric- De beste dekkene jeg har kjørt på. Sitter klistret på både vått og tørt. Forutsigbare under hard kjøring. Skal etter det jeg har hørt, være på høyde med Michelin PS2.

Falken FK452 - Nåværende - Kommer ikke til å kjøpe disse igjen. Funker bra på tørt, dårlig feste på vått. Av/på når det kommer til feste, noe som er skummelt på vått.

Continental ContiSportContact 2,3,5 og 5P får veldig bra kritikk, men de slites utrolig fort. Selv av min far på 55 år.

Konklusjonen er: Drit i å kjøpe billigdekk. De funker greit, helt til du presser de litt.

Men du sliter de jo ut på en lørdags formiddag uansett, så dette er bortkastet tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang michelin pilot sport er de absolutt å anbefale!! Kjørte endel m5 touring med 17 toms original felger med den typen dekk, er det beste eg har kjørt med noensinne, skikkelige dekk og lette felger/skikkelige felger har alvorlig mye å si, ville nesten spandert på en m3 såpass hadde eg vært deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at jeg må begynne å ta mer for å legge om dekk å sånn her ja.. 1000 kr bare for å legge om? Til dere som bor i nærheten så har jeg grei pris på dekk, å har dekkmaskin å ballanseringsmaskin i verkstedet hjemme.

Men hvis du lager et skrap i en felg.. Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg, men de kommer ikke nerme mine Mito felger for å si det sånn :)

Værste som kan skje er at de må kjøpe ny kant til deg. Gå over felgene sammen med dem før omlegging. Problem løst.

Har skikkelig lyst til det midt i sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt opp å ned hva jeg tar.. ikke noe fast.. ikke lagt om så masse felger med fin kant. men la om mine uten å få ripe i de. men må kjøpe all plasten ny...viss en har plast på grabbene, tårnet å dekkspaken skal det litt til å få riper, men kan jo skje da. ryker litt av plast beskyttelse på maskinen. ikke lagt riper i noen felger til nå å solgte dekk for 150k i garasjen i fjord. men hater å legge om fine å veldig lav profil da.. tar så lang tid når en må være nøye å når de er så stramme. aldri problem å legge på er å få av de gammle som er dritten. kan legge om ekstra breie å på min maskin. har lagt på 15" breie å 38" dekk men bare 15 " felg da. Men pleier vel være en ca 500 jeg tar for å legge om å ballansere. Har å ca 50% på alt av dekk å felg på ndi, å kan ordne ca 50% på hjulius i kr.sand å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...