Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Råe topplagre det der! Kjekt med sånne topplagre som ikke bygger noe særlig, jeg har K-mac sine med camber/caster justering og de fungerer fint og alt men de bygger noe jævli, så for de som vil senke mye er de ikke så bra. Jeg endte med å ta av hjelpefjærene hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råe topplagre det der! Kjekt med sånne topplagre som ikke bygger noe særlig, jeg har K-mac sine med camber/caster justering og de fungerer fint og alt men de bygger noe jævli, så for de som vil senke mye er de ikke så bra. Jeg endte med å ta av hjelpefjærene hehe :P

Jeg har hatt K-MAC lagrene i hendene en gang, og da sendte jeg dem tilbake med en gang også! Jalla greier... Var vanskelig å få justert caster på desse mine når bilen stod nedpå, men det gikk nå.

Det er meldt stårlende vær til helga på Rudskogen!!! 9.2mm nedbør på lørdag kveld :applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caster trenger man ikke juster veldig. Jeg har min caster slik den er original. Camber bør du derimot gjøre noe med og spissing.

Jo stivere foringer du har i bærearmen jo mindre spissing trenger du. Jeg har -0.01 (toe-in) i spissing på min og -2,5 i camber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- er toe-inn ja. -0.1 er fint det også. Du har vel litt bevegelse i bærearmene også så det blir garantert bra. Husker ikke hva tallene på min caster var, men husker at den var grønn så den var innforbi det som er originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det ikke mye bevegelse, har jo Treehouse Racing "fornger" der. Er jo bare en metall brakett med en liten nylon ring inni :) Fikk også justert endeleddene på stab staget så langt jeg våget, de burde vert lenger for jeg begynte å gå tom for gjenger. Men de kom ganske nerme 90 grader.

Kjente når jeg kjørte hjem i går at jeg skulle hatt en bump steer spacer, den drar litt i rattet merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du du shimsa tannstanga di opp eller ned? Jeg har shimset min opp og er ikke plaga med bump-steer, da kjører jeg med større vinkel på bærearmene enn deg også.

Den er derimot veldig følsom på spissingen. Hvis den ikke står nøyaktig på 0.0, begynner den å dra til sidene.

GC har også et artig produkt for å redusere bump-steer, men jeg stiller meg litt skeptisk til uniballs i styrekulene mtp vedlikehold.

http://www.ground-control-store.com/pro ... =12/CA=245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Bump steer spacer.. Hva er det?

Du vet hva bump steer er regner jeg med. Men det er en spacer man legger mellom fjærbenet og ackermann armen (bunnen) slik at man får tilbake standard geometri. Dette kan føre til at man må ha større felger viss man kjører 15" eller noe slikt.

Nå etter denne turen jeg hadde på ringen så merker jeg at den har betydelig mer bumpsteer i år i forhold til i fjor (2cm lavere i år). Så kommer nok til å køpe meg slik spacer å prøve det.

Bilen holdt bra hele turen til tyskland og hjem igjen. Men støyen er ikke akseptabel, skal jeg kunne kjøre bilen ned der flere ganger så må jeg legge i asfalt matter igjen eller kjøpe slik Dynamat som de bruker i Overhauling. Det er så sinnsykt med støy!

Ellers så er jeg betenkt til salg eller bytte ( #-o#-o )....vet ikke om det er så lurt å skrive det men................frister med....ehhhhh.....Audi :oops: Har sett på RS4 og S2. S2en var desverre solgt (598hk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...