Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Tar det gjennom vinteten, prioriterer det nå da. Det jeg har gjort er:

-Ny vann temp føler

-Ny innsug temp måler

-Ny TPS Sensor

-Nye 3 banke sensorer på blokk

-Ny giver på veiv

-Nyoverhalt VANOS montert

-Nye lamda sensorer

-Tatt diagnose en haug med ganger, ingen feil som sier at det skal fuske.

-Kjørt med luft mengde måler utkoblet

-To nye coiler med nye hetter som har blitt flytta rund på de forskjellige plassene. Ingen forskjell. Mulig det er flere enn to coiler som er ødlagt.

-Fuskinga er ikke tilstede ved kald motor, da går den noe jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det gjennom vinteten, prioriterer det nå da. Det jeg har gjort er:

-Ny vann temp føler

-Ny innsug temp måler

-Ny TPS Sensor

-Nye 3 banke sensorer på blokk

-Ny giver på veiv

-Nyoverhalt VANOS montert

-Nye lamda sensorer

-Tatt diagnose en haug med ganger, ingen feil som sier at det skal fuske.

-Kjørt med luft mengde måler utkoblet

-To nye coiler med nye hetter som har blitt flytta rund på de forskjellige plassene. Ingen forskjell. Mulig det er flere enn to coiler som er ødlagt.

-Fuskinga er ikke tilstede ved kald motor, da går den noe jævlig.

Da har jeg et spørsmål. Er bankesensor skrudd fast med moment? Dette kan gi utslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, plugger er bytta. Kam sensorene har vel bare med vanos styringen å gjøre. Det er likt selv om vanos er utkobla.

Har vel ingenting med Vanosen å gjøre.

med gåen kamsensor vil du få problemer med feiltennimg på tomgang og lavt turtall, og at den går merkbart dårligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med gåen kamsensor vil du få problemer med feiltennimg på tomgang og lavt turtall, og at den går merkbart dårligere

sikker på dette? min s50b32 oppfører seg litt slik som du beskriver her, bortsett fra at den går merkbart dårligere, det har jeg ikke lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka dysene? Jeg hadde en tett dyse på min for ikke så lenge siden. Tok dem ut en og en, kjørte dysetest på sprutet og blåste luft gjennom dysa. Det fiksa hvertfall mitt problem hvor motoren juksa på høyt turtall og under last. Det var veldig merkbar juksing på min da, men verdt ett forsøk hvis det ikke er prøvd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det er temperatur avhengig dette da.... Har fått forslag om alt det jeg har gjort tidligere samt det meste som blir nevnt her nå også. Det er en fryktelig dyr måte å feilsøke på. Akuratt pr i dag har jeg mest trua på coilene eller tennhettene.

Dysene blei rensa og blåst gjennom før jeg satte motoren i bilen.

Komp test har jeg ikke tatt, har ikke peiling på hvordan man gjør det. Men det skal vel la seg finne ut av vil jeg tro.

Har også sjekket bensintrykk og bredbåndslamda... Den bremset også 280 hjul hk. Dem fusker bare opp til rundt 6000 da får den et kick og går reint til sperra. Det føles i hvertfall sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette her.

Jeg synes folk ofte har en tendens til å overfokusere på de forskjellige følerne ?

Også glemmes gjerne "basic" ting som å sjekke bensintrykk, bensintilførsel, tenningssystem...

Sjekk bensintrykket ditt, at BTR virker som den skal (begge deler er antageligvis i orden siden den går på fullt turtall), da forsvinner jo vakuumet i motoren, og dysene får "tyngre" åpningstrykk ift hva pumpa føler....

Hvis man antar at bensinsystemet er i orden, så må du ta en ekstra titt på tenningssystemet først og fremst da...

Sånn med engang tenker jeg at det nesten bare er coilene, pluggene eller ledningsnettet fram til coilene som kan fucke opp.

Når ikke noe hjelper ville jeg ha gått svært grundig gjennom motorledningsnettet.

Hvis du har dårlige koblinger eller loddinger du har ordnet selv, bør dette sjekkes.

E30-andreas på forumet her hadde jo et helvete med S38en sin som viste seg å skyldes at ledningene til temp sensoren gnikka inni hverandre, men ikke hele tiden. Så hjernen fikk signaler om hverandre av og på om iskald og varm motor, og det hjalp heller ikke å koble av temp måleren, for ledningene lå jo og kortsluttet hverandre allikevel....

Tok sin tid før de fant ut av det :)

S38 kan man også kjøre uten kamsensor, uten tempsensor og uten LMM... Motoren gikk like fint!!

Koblet fra lle de følerne, null problem det. Har du prøvd sånt?

S38 er også null problem å kjøre uten lambda... Har aldri hatt lambda på 338en min...

Jeg må si jeg har et dårlig inntrykk av S50, og særlig s50b32. Virker som motorer det stadig er noe feil med!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...