Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå sittet klistret til iPad'n i ettermiddag mens jeg har lest tråden din, og må bare si at denne kommer høyt opp på lista over favoritter her på forumet. Riktig farge, felger og motor ikke minst! Har sett denne live et par ganger på diverse treff, og finish er det ingenting å si noe på heller. Jeg ville nok hatt chrome nyrer, og rette stusser på eksosen. Ellers er den perfekt i mine øyne. Artig med tråder med mye interessant lesning og bilder også. Stå på! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt tidkrevende arbeid desse fri dagene!

Kaliper klar for overhaling

IMG_4604.jpg

Kalipere ferdig overhalte og montert over Goodridge slangene

IMG_4613.jpg

Gjorde rent baksiden av klossene som stod på E30M3 bakbremsene, og fant da dette

IMG_4610.jpg

Så fant jeg ut at E30M3 og E36M3 bak klossene var kliss like, så da tok jeg å brukte de DS2500 klossene videre

IMG_4611.jpg

Slengte på noe lakk på navene bak

IMG_4605.jpg

VANOS bytta jeg jo i fjor, og den var ikke så pen som den jeg sendte i fra meg. Så da var det bare å ta fram polerings utstyret!

Før;

IMG_4614.jpg

Etter;

IMG_4616.jpg

La også opp en ekstra jording fra motor til chassis

IMG_4615.jpg

Var på loftet å henta ned felgene, og de trengte en shinigs. Må nok ut med boltene for å få polert dem skikkelig mellom de ja.

IMG_4620.jpg

IMG_4621.jpg

Peller av klistermerkene også, må finne på noe nytt der i år!

IMG_4622.jpg

Så fikk jeg og dama mala resten av gulvet inni bilen. Fant ut hvor det lakk vann inn så tror jeg fikk tetta det også i dag. Må lage ny fukt sperre i dørene også, man får vel ikke kjøpt det ?

IMAG0538.jpg

Her ser man muttrene som er sveisa i for feste til hydrauliske brekket også.

IMAG0539.jpg

Var nede på stoff sjappa å fikk tak i noe semska skinn greier, som setene kanskje skal bli trukket om med. Jeg skal først prøve litt å se hvordan det er med den lys grå fargen som allerede er der.

IMAG0533.jpg

IMAG0531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet klistret til iPad'n i ettermiddag mens jeg har lest tråden din, og må bare si at denne kommer høyt opp på lista over favoritter her på forumet. Riktig farge, felger og motor ikke minst! Har sett denne live et par ganger på diverse treff, og finish er det ingenting å si noe på heller. Jeg ville nok hatt chrome nyrer, og rette stusser på eksosen. Ellers er den perfekt i mine øyne. Artig med tråder med mye interessant lesning og bilder også. Stå på! :-D

Takk for det Bjørnar :) Men chrome nyrer har den jo ;) Rette stusser har jeg vurdert, men er ikke helt sikkert. Mest for å slippe all den soten som blir oppover ræva på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet klistret til iPad'n i ettermiddag mens jeg har lest tråden din, og må bare si at denne kommer høyt opp på lista over favoritter her på forumet. Riktig farge, felger og motor ikke minst! Har sett denne live et par ganger på diverse treff, og finish er det ingenting å si noe på heller. Jeg ville nok hatt chrome nyrer, og rette stusser på eksosen. Ellers er den perfekt i mine øyne. Artig med tråder med mye interessant lesning og bilder også. Stå på! :-D

Takk for det Bjørnar :) Men chrome nyrer har den jo ;) Rette stusser har jeg vurdert, men er ikke helt sikkert. Mest for å slippe all den soten som blir oppover ræva på bilen.

Okei, jeg som blingset litt på nye og gamle bilder da. Men da er det bare potta jeg legger inn klage på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står lenger baki her, men hva bruker du for å polere i motorrommet? Og hvor lang tid tok det med motor i?? Hehe, er jo vanvittig mange vinkler og krinker og kroker...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til VANOS så brukte jeg Dremel med sånne små polerings puter på, sammen med Meguiar's all Metal Polish. Først så våtslipte jeg noen plasser med 1200 pappir.

For å friske opp kantene på felgene bruker jeg samme polish, men sammen med Mothers Powerball på drillen. Du ser den til høyre på bilde av felgen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med bilen stort sett hver dag nå, så det går i riktig retning!

Har fått fikset opp to av felgene nå, så bare to igjen.

Boltene ute

IMG_4623.jpg

Ferdig polert :)

IMG_4624.jpg

IMG_4625.jpg

IMG_4626.jpg

Måtte ut i sola for å sjekke resultatet også, tror de er blankere nå enn når jeg fikk dem fra Felgen-Garage

IMAG0541.jpg

IMAG0542.jpg

Stol festet, som jeg fortsatt mangler til fører stolen, har jeg fått gjort rent og lakket litt.

IMG_4627.jpg

IMG_4628.jpg

Har fått sveisa på camber og toe justering på bakstillingen

IMAG0544.jpg

IMAG0545.jpg

IMAG0546.jpg

Og grunna den med zink grunning

IMG_4634.jpg

IMG_4635.jpg

Fått på plass alu radiatoren, den var faktisk litt høyere enn den orginale, så måtte justere ned de modifiserte S14 festene mine! hehe

IMG_4630.jpg

IMG_4631.jpg

IMG_4632.jpg

Så har jeg lakt inn all Hushmat jeg hadde. Må nok til med en pakke til her, men får se hvordan det blir. Skal jo legge i bagasjen også, så jeg må ha en pakke til det i hvert fall.

Så er håndbrekket montert på plass og rør koblet til.

IMG_4636.jpg

IMG_4637.jpg

IMG_4638.jpg

IMG_4639.jpg

IMG_4640.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du bare ut skruene å polerer opp altså,, kjempebra :) likte de merkene du hadde på felgene.. Hvor fikk du tak i dem å til hvilken pris ? Du gjør en god jobb,, likte vanos poleringen din.. Det er dataljene som

Gjør en bil ver du å

D har du vist sjønt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du bare ut skruene å polerer opp altså,, kjempebra :) likte de merkene du hadde på felgene.. Hvor fikk du tak i dem å til hvilken pris ? Du gjør en god jobb,, likte vanos poleringen din.. Det er dataljene som

Gjør en bil ver du å

D har du vist sjønt ;)

Takker :) Jeg merker jeg begynner å slurve litt mer nå når jeg vil bli ferdig. Det er ikke bra.

De merkene jeg hadde på felgene fikk jeg en kompiss til å lage, han jobber med grafisk design. Kostet vel i underkant av 400kr eller noe tror jeg. Kjøpte 10 merker, de detter av etter hvert ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...