Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Her skjer det ikke mye nei! Bor meg jo ihjel, men kommer ikke til å selge bilen selvsakt. Så det blir nok bare litt små fix og ta den ut som den var. Kanskje noe kosmetiske endringer. Er så mange andre som er blå nå, så jeg må gjøre noe for å stikke min litt ut. Noe som har høg prioritet er nytt Painless Wiring nett, driver å søker å leser for å finne det som passer mitt bruk best.

Cliptical: Som du ser på videoen så kjører jeg LAGNT i fra hva både jeg og bil klarer. Hoved problemet var Red Stuff klossene som jeg hadde en skummel opplevelse med i fjor nedover mot Exmüle, som du hører så går det mye på motorbrems inn mot svinger. Etter jeg kjørte satt jeg på med folk som kan banen, og lærte MYE. Så det kommer til å gå raskere neste gang. Men dekkstrekk og så liten fjæringsvei funker dårlig på Ringen. Både bil og fører klarer under 9 lett, men så mye under 9 vil jeg ikke. Det Kw settet er jo laga for bil med 4'er, så fjærene forran er jo bare 70/140. Burde kanskje hatt 95 eller 100.

Den har jo vert helt oppi vangen forran med dekkene, spesielt på høyre siden, der har man jo karussell og den demperen var jo også røken fant jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller penga på kjørekurs og r-dekk, folk kjører godt under 8 min der nede med kw v2.

Så ikke akkurat ut som om det var ditt største handikap der nede på de videoene/tidene du har lagt ut!

Du skal henge godt i selen skal du kjøre GODT under 8 min med E30M3 selv med R-dekk.

Tommy Fjeld kjører på 7.50 med R-dekk, Intrax 1K2(som er myyyye bedre enn KW) understell, S54motor og bilen er nok 150kg lettere en Larsen sin. Det går seriøst fort da. Ned mot 8 min er mere aktuelt vi jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil frem til er ikke at 8 min er sakte der nede, men det er ikke KW understellet som hindrer Larsen i å kjøre gode tider.

Hva er det du skal frem til?

I år kjørte jeg 09:40 på første runde, 9:28 på andre og tredje venta jeg på Øyvind og det stod en bolt i radiatoren når jeg kom inn i depot. Ikke mer kjøring. Under 9 min klarer jeg lett slik bilen står, bare med PFC klosser. RedStuff klossene begynner å gi seg i Aremberg. Lite vits med rå skiver og søppel klosser.

En ting til, jeg er der nede for å ha det gøy, ikke for å kjøre løp. Man får ikke premie for noe... Jeg er også ganske redd for bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bridgetogantry.com/2/index.php/home/nurburgring-laptimes/349-quick-bmw-e36-m3-7m34s

7,34 med Kw v2. E36 M3 3,0 har vel meg bekjent både høyere vekt og lavere effekt enn Larsen sin bil :)

Det jeg vil frem til er ikke at 8 min er sakte der nede, men det er ikke KW understellet som hindrer Larsen i å kjøre gode tider.

HAHA. Sammenligner med en lettet e36 med bur, 4-punktseler osv.. Jaja måtte jo komme.. Åhåy.... Men uansett hadde den E36en du linker til gått enda fortere med et bedre understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bridgetogantry.com/2/index.php/home/nurburgring-laptimes/349-quick-bmw-e36-m3-7m34s

7,34 med Kw v2. E36 M3 3,0 har vel meg bekjent både høyere vekt og lavere effekt enn Larsen sin bil :)

Det jeg vil frem til er ikke at 8 min er sakte der nede, men det er ikke KW understellet som hindrer Larsen i å kjøre gode tider.

HAHA. Sammenligner med en lettet e36 med bur, 4-punktseler osv.. Jaja måtte jo komme.. Åhåy.... Men uansett hadde den E36en du linker til gått enda fortere med et bedre understell.

Poenget er ikke at bilen har bur og 4-punkt seler (Bilen sitter vel ikke bedre på veien av den grunn??), poenget er at KW v2 holder mål til MEGET gode tider.

Dessuten har Larsen både bøttestoler og noe lettet bil (Les: fjernet baksete osv), så SÅ mye bedre kan vel ikke E36en være?

En E36 M3 (1430kg) veier vesentlig mer enn E30 M3 (1300kg) i utgangspunktet, og buret gjør heller ikke bilen lettere (men derimot stivere).

Les innleggene mine om igjen, så forstår du at jeg prøver å poengtere at KW understellet ikke er ''det store'' handikapet til Larsen om han vil kjøre bedre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bridgetogantry.com/2/index.php/home/nurburgring-laptimes/349-quick-bmw-e36-m3-7m34s

7,34 med Kw v2. E36 M3 3,0 har vel meg bekjent både høyere vekt og lavere effekt enn Larsen sin bil :)

Det jeg vil frem til er ikke at 8 min er sakte der nede, men det er ikke KW understellet som hindrer Larsen i å kjøre gode tider.

HAHA. Sammenligner med en lettet e36 med bur, 4-punktseler osv.. Jaja måtte jo komme.. Åhåy.... Men uansett hadde den E36en du linker til gått enda fortere med et bedre understell.

Poenget er ikke at bilen har bur og 4-punkt seler (Bilen sitter vel ikke bedre på veien av den grunn??), poenget er at KW v2 holder mål til MEGET gode tider.

Dessuten har Larsen både bøttestoler og noe lettet bil (Les: fjernet baksete osv), så SÅ mye bedre kan vel ikke E36en være?

En E36 M3 (1430kg) veier vesentlig mer enn E30 M3 (1300kg) i utgangspunktet, og buret gjør heller ikke bilen lettere (men derimot stivere).

Les innleggene mine om igjen, så forstår du at jeg prøver å poengtere at KW understellet ikke er ''det store'' handikapet til Larsen om han vil kjøre bedre tider.

Gidder ikke.. Er enig med Larsen og jeg mener at understell til under 15-16000kr er dårlige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E36 M3 (1430kg) veier vesentlig mer enn E30 M3 (1300kg) i utgangspunktet, og buret gjør heller ikke bilen lettere (men derimot stivere).

Les innleggene mine om igjen, så forstår du at jeg prøver å poengtere at KW understellet ikke er ''det store'' handikapet til Larsen om han vil kjøre bedre tider.

E30M3 er 1200kg i vognkortet, min eg 1240kg med S50.

Så, hva er "det store" handicapet da? Du kan jo fortelle meg det, du som vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bli hårsår Larsen. Sånn jeg har forstått det blir det her diskutert understell/dempere. Hvorfor du ikke kjører "fortere" har du jo selv skrevet...? "Motorbrems inn i svinger og ikke skikkelig "attack" blir det ikke gode rundetider av"

Og da er poenget til Clipictrial at du ikke trenger nye dempere for å kjøre fortere. Det er bare til å kjøre fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid jeg er enig med Mister Larsen, men denne gang synes jeg det blir litt feil å hakke.

Med en bil som Mr Larsen har, så er jeg ganske sikker på at rundetidene kan kneppes endel ned - selv med Larsen bak rattet. Jeg kan GODT forstå at han ikke våger/vil dra ned på tider under 9 minutt.

Er det så at hvis en ikke maxer bilen helt og havner under 8 minutt så er det verken gøy eller en kjøreopplevelse?

Jeg for min del blir fyrt oppunder av Thunegutt året rundt om å ta en guttetur til Ringen, og hvem vet - kanskje jeg gjør det? Jeg er sikker på at om jeg kjører "aldri så fort" på Ringen, så får jeg sikkert tider som 10-12 minutt - ikke vet jeg... Det eneste jeg vet, er at siden jeg ikke har rumpa full av peng så må jeg tenke viss tanke: kræsjer jeg så blir det dyrt, og mange mange arbeidstimer i dass... Bilen har kostet meg en formue, bilen må fraktes hjem for sikkert en liten formue, og skadeomfanget vil nok bli dyrt også.... Så jeg hadde ALDRI våget å maxe bilen min på Ringen, og har full forståelse for at ikke Larsen gjør det...

Men en annen ting jeg er rimelig sikker på, er at om jeg personlig hadde kjørt på 10+ minutt - så hadde turen i sin helhet gitt meg en morsom opplevelse. Ingen tvil om det + at jeg kunne kjørt bilen hjem igjen også....

Larsen er ikke en verdensmester i å kjøre bil, men jeg har full forståelse og respekt for at han ikke våger å gi alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...