Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt el. hjelp her viss noen kan.

Når jeg slepte bilen min inn til lakkering så virka ikke takluka mi. Og når jeg var inne å drev å sparkla å pussa på bilen så tenkte jeg at jeg skulle se litt på dette mens sparkelen tørka.

Fant da ut at takluka virka kun når døra var åpen slik at coupe lyset er slått på. Den virka selv om nøkkelen var tatt utav tenningen :P hehe!

Det eneste jeg har gjort er å tatt ut motoren og motor nettet, instrumentet, ABS hjernen og løst dashbordet så det gikk an å skyve litt bort fra ruta når vi sveisa. Vifta virka heller ikke.

Jeg er helt fullstendig blank på sånn bil el. greier, så fint om noen kunne sakt noen ideer på hva jeg kan sjekke.

quote]

Min 88 320i ble helt lik som du beskriver når jeg monterte m20b25 fra e34. Rutene funket kun når dørene var oppe og vifta var helt død.

når jeg monterte originalmotorn var alt i orden igjen. Må være noe fra elnettet på motorn sikringsboksen skal ha, men fra hvor aner jeg ikke. Jeg skal bruke elnettet fra originalmotorn bare med 2,5 hjerne når 2,5en skal monteres igjen, men det kan jo ikke du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er startet å pusse ja,derfor du ikkje var på trening:)

blir det gudd?

Rusha hjem kvart over 12 og lagde meg middag. Så var jeg på trening kl 1 og trente til litt over 2, så var det dysjen der inne og rett på jobb :P Utrolig hva man kan få tid til om man bare vil! MÅTTE få med meg den benk treninga, hehe!

Skal inn der i morgen å maskere og dekke til bilen, så han BØR få lakk på den denne uka viss ikke blir jeg forbanna! heeh

Slik er det på min E30M3 også.. Vindu og takluke virker når førerdøren er åpen og tenning skrudd av.

Det var da endelig godt, da satser jeg på at det ordner seg når motoren kommer i og det blir koblet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grodd fast i benken du:)hehe..

eg må snart sveise igjen då jo

Nja, må ikke da sørgene på forskudd her :P

Mangler fortsatt eksos deler, så blir vel bare lodding.

Men må få punkta sammen grenrøret en dag i uken før jeg slepper motoren nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra sikringsboks går det en pluss ledning som koples på batteripluss ved væskebeholderen. Denne blir ofte tatt bort ved demontering av motor. Er denne tilkoplet? Viss ikke, sjekk kl 15 spenning til takluke-rele, som ligger ved motoren.

Det skal ikke være sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste pluss jeg har tatt bort er den som henger på motor netter som går til starter/dynamo.

På tide med litt bilder her nå. Har vert inne i dag og maskert og gjort klart, bilen blir grunnet i morgen tidlig. Så da rekner jeg med den blir ferdig i løpet av uka.

Motoren er klar for drop in! Bare få på svinghjul og clutch.

DSC01695.jpg

DSC01159.jpg

DSC01160.jpg

DSC01161.jpg

DSC01163.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok "avlaster reelet" som lager krøll for deg Larsen. Det er pin 15 i den runde motorkontakten. Denne skal kobles til et stikk på starteren. (kan eventuelt bare jordes.)

Dette reelet kutter strøm til vifte og elvindu når du drar motoren på starteren. Men når det ikke er tilkobla funker ingen av delene.

Det med vinduene når døra er åpen var likt på en M3 jeg hadde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette her. :D

Gled deg til å få bilen ferdig lakkert, det er en deilig følelse. :)

Hadde det bare vert hele bilen så... Den kommer jo fortsatt til å se like jævlig ut i lakken som i fjor, bortsett fra at jeg har blitt kvitt en liten rust bløre som man så vidt kunne se ved lista til ruta.

Men en dag så skal den nok få seg en skikkelig hel lakkering.

Det er nok "avlaster reelet" som lager krøll for deg Larsen. Det er pin 15 i den runde motorkontakten. Denne skal kobles til et stikk på starteren. (kan eventuelt bare jordes.)

Dette reelet kutter strøm til vifte og elvindu når du drar motoren på starteren. Men når det ikke er tilkobla funker ingen av delene.

Det med vinduene når døra er åpen var likt på en M3 jeg hadde også.

Ok, så da blir det nok i orden når jeg setter i ny motor da.....håper jeg :P hehe! Viss ikke så vet jeg i det minste hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn me motoren, inn me motoren, Go Larsen! :twisted:

Har du vært å hentet karosseriet?

Får se om eg ikke tar turen i helgen å titter på Bayerische Motorwerke :wink:

Hadde vært gøy om vi var klar til 23. mai :D Eg bestillte "siste resten" fra koed idag, Håper det kommer frem i tide [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...