Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Hos meg spurte de ikke etter gir, og han satte den i 5.. Rulla ble kaliberet etter turteller hos meg.

Prøvde å si han skulle ha den i fjerde, så vi tok et rep der og, litt komm.problemer var det nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rulla finner ikke ut det selv, men man trenger ikke turtall for og finne ut effekten, kun for å regne ut momentet

Det er da vel heller omvent, man trenger turtall for å regne effekten ut fra momentet? Det er er jo effekten som er et resultat av moment/turtall.

Og om ikke turtallet på bremsepapiret stemmer 100%, med reelt turtall kan en vel regne effekt ut fra momenkurva.

Rulla kan synkroniserest manuelt, i hh til turteller so eg tror ble gjort her,l eller så finnes vel også pc program sm finner ut turtall fra lyd/frekvens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, for momentet har allerede blitt ganget med ett "turtall" når du kjører på rulla og må dermed regnes tilbake. rulla måler ikke moment men effekt.

fins flere måter å gi datan input på turtall, men en klype på en pluggkabel er mest vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger vell heller turtall for å finne momentet. Jeg fikk 325hk i motor og hele 240nm xD

Dette grunnet turtellern min viser 1200-1300 for mye på lave turtall, og på høyere turtall blir den helt mongolid. Så dette ble jo helt feil når han skrev inn. 325,5 @ 10496 rpm og 240,9nm på 7187 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han sa at "de fleste Bmw har 1: x.xx utveksling" og inntrykket var at det var denne utvekslingen på diffen som ble lagt til grunn når ikke annet ble oppgitt, men mulig jeg hørte / oppfattet det feil.

Lurer også på hvordan de regnet ut motoreffekten, for ser man hva folk her sier de bremset på hjul / motor så er det forskjellig % på alle. Mindre og mindre jo høyere effekt virker det som, vilket vel også gir mest mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen skikkelige foto folk som tok noen bilder av bilen min på Gatebil i helgen?

Har også fått noe trøbbel med motoren som starta på turen østover. Den lugger av og til når jeg ligger å kjører. Kommer og går litt.

Så når den har stått stille i noen minutter på varm motor så er den drit sur. Dvs den går helt fint på tomgang, men når jeg skal kjøre så plutselig dauer den og den fusker og går ujevnt. Høres trimma ut.

Har ikke vert inne med pcen å tatt diagnose enda men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiv- eller kamføler ja, mulig du får feilkode på kamføleren selv om det er veivføler som kødder. Har hørt det er noe buggs der. Men hadde akkurat samme symptom på E39en min. Den ble tungstarta og gikk veldig dårlig/lugget ved pådrag. Ordna seg ved å bytte kamføler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...