Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen ville sett høyere ut med SE skjermer, hvis jeg ikke hadde justert den lenger ned. Man får heller ikke lenger fjæringsvei, siden vangen inni der fortsatt står på samme plass.

Skulle jeg hatt SE skjermer og hatt hjulet plassert akuratt likt i den skjermen som vanlige så hadde fjæringsveien blitt enda kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Er alt for kort fjørvei bak på E30 også når man ikke har coilovers bak. Så langt opp kan mitt bakhjul gå før det stopper i bumpstopp.Kunne nok hatt enda mere fjørvei faktisk. Har delt bumbstopp i to for og få mest mulig.2p33ou6yiwvlutji7k6x.jpg

Har du gjort noe annet en å montere coilovers?

Med orginal geometri i bakstilling er vel ikke så lang fjæringsvei så veldig gunstig heller? Det er jo ganske store forandringer i både camber og toe om du har lang fjæringsvei med de originale 15graders bærearmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe annet enn å sette på coilovers bak. Jeg synes det virker veldig bra med de bærearmene slik det er nå. Med skråstillte bærearmer så vil jo camber og spissing forandre seg når hjulet fjører opp og ned desverre. Kommer nok justerbare foringer i bærearmene bak slik at jeg kan justere camber og spissing. Har ikke merket noe spesielt problemer verken på Rudskogen, autobahn eller på Ringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fungerer nok bra, men rom for forbedringer er det nok også :)  Har selv over 150000km på samvittigheten med standard e30 bakstilling, og vil ikke påstå den fungerer dårlig.. Men håper på å få prøvd ut litt mindre skråstilte bærearmer snart, for å se om det fungerer bedre.

Denne har skikkelig lang fjeringsvei, og ser ut for å fungere greit ( MS bakstilling)

post-40852-0-12583100-1393278510_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fjørvei stopper i bumpstopp på demperen og ikke pga at ikke bakstillingen kan mere så selv om jeg hadde byttet hele bakstillingen så hadde det ikke hjulpet noe. Kommer nok andre oppgraderinger før jeg kommer til å bytte bakstilling siden det virker så bra som det gjør. Den bilen du har bilde av ser ut som en rallybil med ganske mykt oppsett. Rally biler trenger jo ganske lang fjørvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...