Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Syns du er flink jeg :P

Hehe :oops:

I dag har jeg fått fiksa olje temp måleren, var bare en enkel feil kobling. Gikk nok litt fort i svingene der på slutten av koblingen. Så jeg da har jeg hvertfall en helt ny olje temp måler i tilfelle :P Har også senka ned traversen litt for å komme til å banke den litt for å få mer klaring til bunnpanna. Den hadde vert borti et par plasser.

Fant også en liten vann lekasje fra termostathuset, jeg hadde klart å skvist sundt den nye o-ringen jeg fikk med når jeg bytta termostaten. Så får nok bare ta av å bytte den en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utpå banen da?

På et Gatebil-treff nei! Er du spinn gal. Er jo bare idioter som kjører.

Dessuten skal jeg ikke utpå med de felgene jeg har uansett.

Meget flott bil dette. Så fort igjennom videoene og virker som den går bra , men høres ut som som den fusker litt.

Høres ut som en eller flere coiler som er begynt å bli dårlige.

Det er diskutert tidligere her. Derfor "trøbbel i tårnet". Jeg har ikke fått sjekket coilene enda, men har satt i nye plugger da. Trodde kanskje det var det som var gale men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beskjedne erfaring med M motorer tilsier at coiler er forbruksvare , samme med plugger . sistnevnte bytter jeg hvert år eller deromkring.

Coilene har vært vanskelige å feilsøke da de de ryker ikke helt men kan ligge å fuske. Jeg kom vel frem til at er de gamle så kan en like godt bytte alle. På min B38 så kjørte jeg ca 30 000km før jeg måtte bytte 3 coiler igjen.

E36en også hadde omtrent samme luden som din med 2 fuskende coiler. De var av og på mtp fusking , og dermed veldig vanskelig å finne ut av.

Jeg har ikke så veldig mye greie på slikt , men fant ut at ved hjelp av tenningslampe så kunne jeg etter samenligning se de coilene som fusket ved å holde gapet over kanten på selve coilen. Det har ihvertfall hjelpt meg på mine M er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du gi deg :lol: Går ann å prøve noen runder når den gateregistrerte klassen skal kjøre :D Vært tøft å sett hvordan min gikk i forhold til din i å med at du fikk så mye hjulhk

Har du vert på Gatebil eller??? Dette blir det 8. året mitt så jeg vet hva der går i når det gjelder kjøring.

Nei, kjøringa sparer jeg heller til BMWCCN Våler i September. Da er det ikke så mye uvettig kjøring. Og jeg synst Rudskogen var dritt i forhold til Vålerbanen også. Til neste år blir den nok mye bedre, rekner meg med.

Grunnen til at jeg fikk mye hjul hk var jo for at jeg var på rulle. Hadde du tatt din på samme rulla så hadde du nok hatt mer enn i Dynapacen.

Min beskjedne erfaring med M motorer tilsier at coiler er forbruksvare , samme med plugger . sistnevnte bytter jeg hvert år eller deromkring.

Coilene har vært vanskelige å feilsøke da de de ryker ikke helt men kan ligge å fuske. Jeg kom vel frem til at er de gamle så kan en like godt bytte alle. På min B38 så kjørte jeg ca 30 000km før jeg måtte bytte 3 coiler igjen.

E36en også hadde omtrent samme luden som din med 2 fuskende coiler. De var av og på mtp fusking , og dermed veldig vanskelig å finne ut av.

Jeg har ikke så veldig mye greie på slikt , men fant ut at ved hjelp av tenningslampe så kunne jeg etter samenligning se de coilene som fusket ved å holde gapet over kanten på selve coilen. Det har ihvertfall hjelpt meg på mine M er :)

Skal være en måte å sjekke coilene i mørket. Da kan man kanskje se om de slår gnister over.

Men min fusker kun på første og andre. Merker ingen ting i noen andre gir, samme hva belastningen er.

Når vi bremsa tok vi et pull i andre gir, og da fikk jeg en ujevn kurve. For da fusker den litt.

Raimond sa at det kunne være lambda. For på første og andre så skjer ting så fort at de ikke klarer å reagere og gi signal slik at det blir rett. Tenkte å prøve å ta de ut å bare rengjøre de for å se om det hjelper bare litt. Er søren ikke sikkert jeg får dem ut heller nå når motoren står i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...