Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Står et par slike hjemme hos meg nå som skal inn i M3en min....

Har forresten helt glemt og sende deg de brakettene, men skal få gjort det i morgen.

oq9c2358uouoc6crir7q.jpg

Disse var snasne! Hvor mye måtte du ut med?

Jeg ville forresten ikke gjort en reportasje med Gatebil uten å fått betalt, eller i det minste fått bildene gratis!

Men da slipper jo sikkert du å få en reportasje i Gatebil óg, flott for deg :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tenker på dette med bremsekraft forsterker nå.

Jeg har E30M3 master cylinder på Golf1 BKF, den er jo 23mm.

Viss jeg setter på en master cylinder som er 25mm, vil jeg da få mer følsom pedal eller vil den være

like knall hard?

Fikk E28 BKF i hus her før helga, men er litt skeptisk til alle desse hydraulikk slangene og den trykk kula. Blir vanskelig å få plassert det på en bra måte så det ikke blir synlig i motor rom tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at den hadde blitt bedre med vanlig E30 master cylinder som er vel 21mm elns?

Det skal mindre kraft til for å bremse hardt med en mindre sylinder ja. Problemet kan bli at pedalen blir for lav når du får litt temperatur i bremsene. M3 har gjerne litt større stempel i kaliperene enn vanlig e30 så det skulle ikke forundre meg om pedalen går i gulvet når bremsene blir varme.

Jeg føler at jeg har mye bedre kontroll på hvor hardt jeg bremser med 25mm sylinderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jo jeg ha 3.2l bremser på...

Golf 1 bkf med 23mm cyl var veldig grom å kjøre med på bane, når en fikk varme i ting så hadde man fortsatt god kontroll på bremsene. Men jeg likte ikke følelsen av at man hadde dritt bremser når man kjørte vanlig, er heller ikke så ofte jeg kjører på bane.

Har lest en del om E28 BKF, er mange som sier den funker bra på banekjøring. Jeg kommer nok til å kjøre 25mm Audi hoved cylinder på den for å få en mellom ting mellom drit lett og hard pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jo jeg ha 3.2l bremser på...

Golf 1 bkf med 23mm cyl var veldig grom å kjøre med på bane, når en fikk varme i ting så hadde man fortsatt god kontroll på bremsene. Men jeg likte ikke følelsen av at man hadde dritt bremser når man kjørte vanlig, er heller ikke så ofte jeg kjører på bane.

Har lest en del om E28 BKF, er mange som sier den funker bra på banekjøring. Jeg kommer nok til å kjøre 25mm Audi hoved cylinder på den for å få en mellom ting mellom drit lett og hard pedal.

Er det ikke lettere å bare bygge om innsugs boksen?? Så man kan bruke orginal bkf... Mener det er andre som har gjort det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden du skjønner jeg ;)

Har sveisa om boksen jeg, og det går ikke an å sveise om så mye at den orginale kan brukes. Da tetter man nesten helt for luft på cyl nr. 6.

Hehe!! Har ikke det, så sorry #-o 77 sider er jo litt :D

Det går ikke altså, typisk det!! Må bygge et helt nytt et da, skal man få det til da!! Det er jo ikke akkurat lite jobb :(

Åssen visker type har du?? Bygd om du også?? Jeg lurer litt på hvordan jeg skal løse problemet på førersiden!! Må jo dekke over festet på en måte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Har ikke det, så sorry #-o 77 sider er jo litt :D

Det går ikke altså, typisk det!! Må bygge et helt nytt et da, skal man få det til da!! Det er jo ikke akkurat lite jobb :(

Åssen visker type har du?? Bygd om du også?? Jeg lurer litt på hvordan jeg skal løse problemet på førersiden!! Må jo dekke over festet på en måte :D

Hehe! Bare begynne å lese :P Alt står her! Derfor jeg prøver å samle alt jeg gjør i en tråd, så kan folk som søker finne det de lurer på på et sted.

Det er rimelig umulig å bruke den orginale E30 forsterkeren viss du bryr deg litt om flow til cylindrene. Jeg synst det ble voldsomt med den noe mindre E34M5 forsterkeren også. Nå skal det sies at det går an å lage nytt hull i torpedo veggen å flytte BKF så langt mot venstre som mulig, men jeg vil ikke gjøre det med min bil.

Min var ferdig med mono visker når jeg kjøpte den. Den er bygd om med skikkelig kit, ikke noe hjemme snikkra.

På førersiden ligger det bare en propp i hullet som blender hullet. Den er vel skrudd fast under der tror jeg.

Viss du finner bildene her i tråden når jeg holdt på med sveisinga under front ruta, så vil du muligens se noe på et av bildene.

Det er i begynnelsen av tråden en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke fint i motorommet ditt viss du skal kople opp hydraulisk bremsekraft fra E28. Itillegg at det ser gammelt ut tar det veldig stor plass. Må sveise på nye festebraketter osv. Ikke tenk på det en gang!!!

Få tak i en bkf fra E34 type dobbelmembran, fra feks 525ix, mener disse er litt mindre i diameter enn M5`n. (bruker denne på min) Fjerner det store adapteret som står på denne. Så lager nytt hull/freser ut hullet i torpedoen lengst mulig mot venstre. Da skal du få plass til hele manifolden. Du får du en veldig god pedal og ikke minst motorrommet ser fortsatt clean og fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja...Jeg måtte jo fått plass til alt under innsuget eventuelt.

Har jo den M5 dobbel membran liggende, er samme som e30 Ix. Men jeg lager ikke nytt hull i torpedoveggen, siden det er orginal M3 liksom...

2002 Tii har en hendig dobbel membran sak som jeg også ser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...