Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

FYI:

Drivetrain Power Loss - The 15% "Rule" - Can You Apply A Universal Power Loss Percentage To All Drivetrains?

http://www.modified.com/tech/modp-1005- ... index.html

Forstod jeg rett når jeg leste det, så er det akuratt det jeg har sakt hele tiden. Det er umulig å si hvor mye tap det er i driv verket siden det varierer fra bil til bil. Husker Polly sa noe om dette når jeg var å bremsa bilen hos han. Jeg og en kompiss var der, han haddde 200SX S14a. Når han hadde den på rulla så sa han at den rulla veldig lett, så den hadde nok ikke mye driv verk tap.

Jeg hadde min motor i motor dyno og fikk ut 238.7hk og 411.5nm, så satte jeg motoren i bilen og tok den på rulla til Polly. Da fikk jeg 212hk og 327nm, dette var Volvo 240 med Getrag 262CR kasse. Når det er sakt så hadde jeg bytta turbo i mellom tiden, men det var samme turbo siden den jeg hadde røk. Men det var en ør liten forskjell, så fikk en litt annen kurve og han sa at jeg kanskje hadde rett over 240 i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og liker veldig godt kjørebilder :) Fikk jo en hel haug, men noen av kjørebildene var uklare og noen var ikke justerte. De fleste var ikke justerte sa hun, men ser klar forskjell på noen av kjørebildene.

Ser jo også her at den må ned 1-2cm på fronten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noke å gå på med 18" då ? blir vel subbing då..

Skikkelig fine bilder, men balltre opplegget er 2001 !

16, 17 eller 18, skal vere samme rulle diameteren. Har 215/35-18 forran, med 17" har du 215/40-17.

Har ikke noe subbing noen plasser nå, bare litt på høyre side ved fullt ratt utslag pga Z3 tannstanga.

Fete bilder :D

Men spinner'n bare på et hjul? :P

Takk!

Nei, den ruller på begge :)

Når du tar stillebilder så må du jo skru av hjula og legge den helt nedpå da, for syns skyld :)

Det er ikke så lett, når det ikke er mer å gå på... Stod på det laveste forran og uten justering skåler bak med K-Sport sett.

Men nå er det jo KW på vei, så da har jeg mer å justere på. Snakka med en som satte KW på en Sport Evo, under montering (før det ble justert) hadde han 1.2cm fra verkstedgulv til bunnpanna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir praktisert, når jeg godkjente E30en med 60/60 nettopp så sa de ingen ting om det. Tror jeg har punkt under bilen da som er lavere enn 12cm som Jørgen nevner over her.

Det er nok helt sikkert endel som ikke praktiserer det nei. Jeg har blitt målt flere ganger både på utekontroll og visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...