Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette ser virkelig meget lovende ut... og så uendelig mye mer fornuftig og fremtidsrettet enn dinosaurene X5 og X6. En snerten liten 1,4 liter turbotreer på rundt 160 HK i en slik og man har en perfekt kjøremaskin til daglig... :D

Skrevet

Syns bilen ser enda litt for stor ut i forhold til 1 serie (?). Så en prototyp av en City-car fra BMW for noen måneder tilbake og den var mindre, 2 seter og hadde noe av det samme oppsettet.

Utfordringen er nok å holde det hele billig, og ikke la ingeniørene implementere for mye tyske overseriøse løsninger.

3 sylinder sugemotor har iallefall et morsomt snerr på turtall, hva en turbo gjør med lydbildet er jeg spent på.

Skrevet
Er vel bare Daihatsu som har hatt dette de senere årene?

Nei... jeg tror iallefall Peugeot 107 og Citroën C1 har tresylindrede bensinmotorer. Hvorvidt Toyota´s alternativ også har en tilsvarende motor er jeg usikker på.

Skrevet

Nei, nettopp... Daihatsu har levert 3-cyl turbomotor. Og det er visst en morsom motor for sært interesserte :P!

Skrevet

Den var jo skikkelig tøff synes nå jeg. Og kledde blått veldig bra. Blir spennende å se og ikke minst høre den lille 3 sylindere'n. Tror dette kan bli veldig bra jeg. Liten sak som kan "erstatte" compact.

Skrevet

R3 turbo (gjerne 600cc e.l) har jo japsene brukt lenge, men med "noe" mindre effekt (og ikke minst Nm) enn det BMW planlegger.

Tror det kan bli veldig bra. Skal jo komme samme motorene i 3 (og kanskje 5?) serie også.

Hvis de virkelig blir forhjulstrekk så håper jeg de ikke kaller de BMW. Isetta hadde passa bedre :wink:

Skrevet

helt grei bil det der, ser bedre ut en toyota 0 iq i hvertfall, 160hk er kurrant effekt ja, nå som jeg har rasa fra meg og faktisk setter råning/cruising/vanlig kjøring som viktigere enn sladding hver dag, så er det vel helt greit med forhjulstrekk, det jeg da håper er at prisen blir satt vesentlig lavere enn de andre BMW-modellene, jeg er veldig spent på nye Mercedes A-klasse som kommer i 2012, snakk om vakkert utseende og tøff småbil skal man lete lenge etter! Samme gjelder nye clk som kommer i 2011, men nå var det ikke det tråden handler om da, men jeg hadde ett håp om at bilene nå i årene framover skulle bli pene og jeg må si at det ser mye lysere ut enn hva det gjorde for et par år siden

Skrevet

Hvis det blir framhjulstrekker tror jeg de kommer til å skuffe veldig mange mennesker. Håper at de vil fortsette med bakhjulstrekken en del år framover. Det er jo en del av sjarmen med bmw :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...