Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal hente meg ny bil førstkommende fredag. Bilen står på vinterhjula, og jeg er avhengig av å få med meg fire sommerdekk (19"). Har bagasjerom + baksete tilgjengelig. Kommer jeg til å få plassproblemer? Er visst også en sub baki, men den kan da umuligt være så stor.

Skrevet

Selv uten sub så tror jeg ikke du får plass til mer enn én 19" felg i bagasjerommet..

Men du kan vel legge ned baksetene? Da er det mulig med 4 felger i baksetene, men er ganske trangt. Jeg har også hatt 1 felg i bagasjerommet, 2 i baksetene og 1 i passasjerstolen...

Ikke særlig med plass som du skjønner, men du får de uansett med deg på et vis :wink:

Skrevet

Fikk ikke med meg mer enn 2 felger (8,5x20) når jeg henta min. 1 i bagasjen og 1 oppå bakseteryggen (nedfelt)

Langt unna deg? Hvis ikke går det jo an å ta med egen fraktbil til deler/felger. Gjort det flere ganger selv :wink:

Skrevet

Det er vel 600 km en vei, så alternativet blir å pakke den ene felgen å sende med posten, koster ikke mange kronene. Men satser på det går fint med alle dekkene i bilen. Blir uansett bra med ny bil :)

Skrevet
du får holde deg på veien da med løse hjul inne i bilen, ikke noe serlig med slike flygene rundt inne i bilen :wink:

Hjelper ikke å dukke da ... hehe

huff..ja, liker det ikke.. skal ta det rolig :)

Skrevet

Ta med deg noen gamle pledd e.l. og sett alle 4 dekkene stående i baksetet med pleddene mellom slik at de ikke gnisser, men samtidig er kompakt sidelengs. Kjør så seteryggen inntil dekkene får å låse de av i lengderetningen. Tre setebeltene gjennom eikene i tillegg. Da får de hvertfall ikke fart før de treffer seteryggen ved en kraftig nedbremsing e.l. God tur og gratulerer med ny doning :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...