Gå til innhold

Fant et smykke av en E46 M3 CAB på finn


Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er en veldig god bil ja, har selv vært med en tur i denne for en god stund tilbake. Vet ikke om det var med nåværende eier, da jeg satt på en kamerat av onkel.

Syns farvekombinasjonen er fæl jeg da, også har jeg aldri skjønt poenget med m3 cab. Hvorfor kjøpe noe som skal være en sportslig og tight bil, for så å gjøre den så myk og vinglette som cab blir i forhold til coupe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig god bil ja, har selv vært med en tur i denne for en god stund tilbake. Vet ikke om det var med nåværende eier, da jeg satt på en kamerat av onkel.

Syns farvekombinasjonen er fæl jeg da, også har jeg aldri skjønt poenget med m3 cab. Hvorfor kjøpe noe som skal være en sportslig og tight bil, for så å gjøre den så myk og vinglette som cab blir i forhold til coupe....

myk og vinglete? :roll: bmw vet nok hva de driver med når de lager bil. jeg merker pent lite forskjell i karosserivridning og "vingling" på coupe og cab, den merkbare forskjellen er på vekta. cabben er betydelig tyngre enn coupen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt strøken bil, og med DEN kilometerstanden! :o:shock:

Kunne godt ha tenkt meg denne, men minuset med den er to ting; den er 7 år gammel og det er - uansett hvordan man driv og vender på det - "bare" en E46, til den nette sum av hva man får veldig mye annet fint for... :) Men for en entusiast må dette være en one of a kind mulighet, som nok er vanskelig å finne tak i uansett hvor i Europa man leter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myk og vinglete? :roll: bmw vet nok hva de driver med når de lager bil. jeg merker pent lite forskjell i karosserivridning og "vingling" på coupe og cab, den merkbare forskjellen er på vekta. cabben er betydelig tyngre enn coupen. :wink:

Myk og vinglette opp mot vanlig coupe ja, Det var ganske merkbart at det var cab. Bmw kan lage bil, men når verken Ferrari, Aston martin og lamborgini klarer å lage caber som er like tight som coupe så blir jeg ikke overrasket over at bmw ikke klarer det...

Om du ikke merker forskjell så er jo det bra for din del, men det kan jo ha noe med at du ikke bruker bilen som en m3 kommer til å bli brukt f.eks(les:banekjøring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig god bil ja, har selv vært med en tur i denne for en god stund tilbake. Vet ikke om det var med nåværende eier, da jeg satt på en kamerat av onkel.

Syns farvekombinasjonen er fæl jeg da, også har jeg aldri skjønt poenget med m3 cab. Hvorfor kjøpe noe som skal være en sportslig og tight bil, for så å gjøre den så myk og vinglette som cab blir i forhold til coupe....

påenget med M3 cab ser ikke jeg helt problemet i. litt tyngre og sånn. men må da være artig med fart og spenning under åpen himmel. har jo Z3 Z4 Z8 M biler. er jo cab de også.

men det er jo X5M og X6M og sånne lastebiler i M. der ser jeg problemet. det må være det dummeste av alt. hehe. X6 er jo igrunn helt bortkasta med alle motorer så fæl og jævlig den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myk og vinglete? :roll: bmw vet nok hva de driver med når de lager bil. jeg merker pent lite forskjell i karosserivridning og "vingling" på coupe og cab, den merkbare forskjellen er på vekta. cabben er betydelig tyngre enn coupen. :wink:

Myk og vinglette opp mot vanlig coupe ja, Det var ganske merkbart at det var cab. Bmw kan lage bil, men når verken Ferrari, Aston martin og lamborgini klarer å lage caber som er like tight som coupe så blir jeg ikke overrasket over at bmw ikke klarer det...

Om du ikke merker forskjell så er jo det bra for din del, men det kan jo ha noe med at du ikke bruker bilen som en m3 kommer til å bli brukt f.eks(les:banekjøring).

jeg tror du må ha litt mer kjennskap til den du prater om før du kan uttale deg sånn. du vet da ingenting om jeg loffer rundt i 30 km/t en gang i mnd. eller om jeg lever av å kjøre på bane for BMW.

altså... jeg har kjørt det meste av biler, både til "daglig kjøring" og "som en M3" (les: alle typer kjøring) og jeg er tildels enig i at en cab flekser mer i karosseriet enn en coupe, men saken er at dette er så lite at du ikke merker den store forskjellen SELV OM du kjører aktivt. poenget er at cabben er mye tyngre enn coupen grunnet serdeles mye avstivinger i gulvet for at den IKKE skal vri seg og flekse så mye som enkelte andre bilprodusenter som kapper taket av et eksisterende 3 dørs kombi eller coupe karosseri, det er hovedsaklig vekten, og ikke at karosseriet er "slarkete" som gjør at coupe er en bedre banebil. du merker forskjell på coupen på bane om du sitter alene i bilen kontra om du har 4 passasjerer også. Hvis du har kjørt en original M3 cab, og kan med hånden på hjertet si at den bilen er "løs og slarkete" har du virkelig kjørt en ferdig herjet bil!

hvis m3 cab hadde vært så dårlig laget at sjåføren føler at bilen vrir seg og vingler grunnet mangel på stiving så hadde materialtrettheten kommet fort og bilen hadde tilslutt revnet i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke merker forskjell så er jo det bra for din del, men det kan jo ha noe med at du ikke bruker bilen som en m3 kommer til å bli brukt f.eks(les:banekjøring).

jeg tror du må ha litt mer kjennskap til den du prater om før du kan uttale deg sånn. du vet da ingenting om jeg loffer rundt i 30 km/t en gang i mnd. eller om jeg lever av å kjøre på bane for BMW.

Som du ser så skriver jeg at det kan være at du ikke bruker bilen som en m3 kommer til å bli brukt f.eks, jeg skriver ikke at jeg vet at du ikke gjør det.

altså... jeg har kjørt det meste av biler, både til "daglig kjøring" og "som en M3" (les: alle typer kjøring) og jeg er tildels enig i at en cab flekser mer i karosseriet enn en coupe, men saken er at dette er så lite at du ikke merker den store forskjellen SELV OM du kjører aktivt. poenget er at cabben er mye tyngre enn coupen grunnet serdeles mye avstivinger i gulvet for at den IKKE skal vri seg og flekse så mye som enkelte andre bilprodusenter som kapper taket av et eksisterende 3 dørs kombi eller coupe karosseri, det er hovedsaklig vekten, og ikke at karosseriet er "slarkete" som gjør at coupe er en bedre banebil. du merker forskjell på coupen på bane om du sitter alene i bilen kontra om du har 4 passasjerer også. Hvis du har kjørt en original M3 cab, og kan med hånden på hjertet si at den bilen er "løs og slarkete" har du virkelig kjørt en ferdig herjet bil!

hvis m3 cab hadde vært så dårlig laget at sjåføren føler at bilen vrir seg og vingler grunnet mangel på stiving så hadde materialtrettheten kommet fort og bilen hadde tilslutt revnet i to.

Jeg har ikke kjørt annet enn m3 coupe, jeg har bare sittet på i e46 m3 cab desverre.

Ja det er forskjell å kjøre en coupe på ca 1500kg og en cab på nesten 1600kg, men det er jo ikke det det er snakk om her. Det det er snakk om er hvordan avtivingen fungerer. Som f.eks hvor lang tid det tar før rumpa følger etter i svingene. At de har flattliggende bjelker i gulvet klarer aldri å skape den stivheten man får av en "trekant" avstiving som taket gir.

At du ikke syns det er merkbart er jo vel og bra, men bare se på f.eks gutta i top gear eller fifth gear. De irriterer seg jo like mye over akkuratt dette problemet så og si vær gang de kjører f.eks en Aston martin cab el lignende. Men de later vel kanskje bare som at det er ett problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke merker forskjell så er jo det bra for din del, men det kan jo ha noe med at du ikke bruker bilen som en m3 kommer til å bli brukt f.eks(les:banekjøring).

jeg tror du må ha litt mer kjennskap til den du prater om før du kan uttale deg sånn. du vet da ingenting om jeg loffer rundt i 30 km/t en gang i mnd. eller om jeg lever av å kjøre på bane for BMW.

Som du ser så skriver jeg at det kan være at du ikke bruker bilen som en m3 kommer til å bli brukt f.eks, jeg skriver ikke at jeg vet at du ikke gjør det.

altså... jeg har kjørt det meste av biler, både til "daglig kjøring" og "som en M3" (les: alle typer kjøring) og jeg er tildels enig i at en cab flekser mer i karosseriet enn en coupe, men saken er at dette er så lite at du ikke merker den store forskjellen SELV OM du kjører aktivt. poenget er at cabben er mye tyngre enn coupen grunnet serdeles mye avstivinger i gulvet for at den IKKE skal vri seg og flekse så mye som enkelte andre bilprodusenter som kapper taket av et eksisterende 3 dørs kombi eller coupe karosseri, det er hovedsaklig vekten, og ikke at karosseriet er "slarkete" som gjør at coupe er en bedre banebil. du merker forskjell på coupen på bane om du sitter alene i bilen kontra om du har 4 passasjerer også. Hvis du har kjørt en original M3 cab, og kan med hånden på hjertet si at den bilen er "løs og slarkete" har du virkelig kjørt en ferdig herjet bil!

hvis m3 cab hadde vært så dårlig laget at sjåføren føler at bilen vrir seg og vingler grunnet mangel på stiving så hadde materialtrettheten kommet fort og bilen hadde tilslutt revnet i to.

Jeg har ikke kjørt annet enn m3 coupe, jeg har bare sittet på i e46 m3 cab desverre.

Ja det er forskjell å kjøre en coupe på ca 1500kg og en cab på nesten 1600kg, men det er jo ikke det det er snakk om her. Det det er snakk om er hvordan avtivingen fungerer. Som f.eks hvor lang tid det tar før rumpa følger etter i svingene. At de har flattliggende bjelker i gulvet klarer aldri å skape den stivheten man får av en "trekant" avstiving som taket gir.

At du ikke syns det er merkbart er jo vel og bra, men bare se på f.eks gutta i top gear eller fifth gear. De irriterer seg jo like mye over akkuratt dette problemet så og si vær gang de kjører f.eks en Aston martin cab el lignende. Men de later vel kanskje bare som at det er ett problem?

klart det er forskjell på å kjøre cab og coupe, det har jeg ikke nektet for, men vi har to forskjellige syn på saken, og det er vel så langt vi kommer. jeg snakker av mine personlige erfaringer gjort med diverse biler, og ikke hva "jeg har hørt fra andre". skal vi høre på gutta i fifth gear og top gear så blir det ihvertfall bare rot. jeg mener å huske at mr. jeremy clarkson testet e60 og kom med den ene skrønen etter den andre. som f.eks. det er umulig å få skrudd av blinklyset uten å svinge, og det er ikke mulig å skru av stemmen på navigasjonen osv.... dette blir det show av og det er det de får betalt for. ja, det er mye saklige argumenter de kommer med også. og at de ikke liker å kjøre en cabrioletutgave av superbiler på bane kontra coupe er forståelig, for de oppfører seg anderledes, men faktorer som bl.a. vekt spiller stor rolle på bane og oppførselen på bilen. dette er liksom et tema på lik linje med andre som; "alle amerikanske biler sluker bensin" "piggfrie dekk er ubrukelige på annet enn kram snø" "BMW deler er så mye dyrere enn deler til andre merker" osv... men, som sagt så er det unødvendig å bruke denne tråden på å diskutere dette. det blir for mye OT, og det kommer vel en advarsel fra mod snart. :wink:

men, jeg må si at bilen i topic her må være et klenodie for en samler, og den så herlig ut, men fargekombinasjonen var ikke helt min gate. men uansett; rett og slett nydelig bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...