Eirik Viste Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Min tuner i Tyskland har kontakt med flere spesialister innen motorsport. En av disse har jobbet mye med innsugsspjeldene til M50 B25 motorene. Denne tuningen er spesielt velegnet for dere som har tunet M52B28 motoren med M50 innsug. Forelöpig kan ikke M52B28 innsugsspjeld tilbys. Innen motortuning er större innsugsspjeld noe av det förste man skifter til. I alle fall hvis spjeldet er vesentlig mindre enn diameteren pä LMM. Ser en närmere pä M50 spjeldet, og sammenligner med LMM, sä er det ganske stor forskjell. Pä innsiden av plastgitteret i LMM er diameteren ca 70mm. Mäler en spjeldet pä M50B25, er det pä ca 64 mm. Det er ca 20% mindre luft som gär gjennom spjeldet enn LMM. Og motoren klarer ikke ä gi mer ytelse enn luften som den fär inn. Det nye innsugsspjeldet har blitt dreiet og polert slik at det nä er ca 71 mm diameter i ytterkanten. Nä slippes det nesten like mye luft inn som LMM kan gi. Gassresponsen blir merkbart bedre sier de som har prövd spjeldet. Og ca 15% mer luft burde gi ekstra effekt. Hvor mye vet jeg ikke. Häper ä fä testet det ut när men ombygde 328 Touring er ferdig. I alle fall er dette en fornuftig oppgradering for dere som vil ha maks effekt ut av motoren uten ä mätte legge ut mange tusen kroner pä kompressor eller turbo. Etter M50 innsuget(spesielt med min tuninghjerne) er nok dette det neste naturlige skrittet ä gä for enda mer effekt. Ble fortalt at det er viktig at luften ut av motoren ogsä ökes när luften inn ökes. M3 eksos er nok pä sin plass og. Er mulig ä gjöre gode kjöp pä dette pä forumet. Spesiallagde deler koster alltid mer. Men jeg synes ikke prisen er avskrekkende. Spjeldet koster 2.000 kr med innbytte av ditt gamle M50B25 spjeld. Sänn at han hele tiden har tilgang pä nye emner. Er det mulig med 5-10 hk mer med et slikt spjeld? Bare gjetting fra min side, men jeg skal fä testet dette skikkelig senere. Jeg tester ut interessen pä dette spjeldet. Jeg har med meg 2 stk slike spjeld hjem til Norge. Og kan gi en pengene tilbake garanti hvis du ikke er fornöyd. Men du mä betale returportoen. Enten det gamle spjeldet eller det nye og fä pengene tilbake. Sitter pä "tysk" maskin nä, og fär ikke opp bildene nä ser det ut som. Men i morgen skal bilder av spjeldet väre der. Hvis dere skriver deres epost adresse, sä kan jeg pröve ä videresende fine bilder som min tuner har tatt. Kommer til Norge om ca 10 dager. Hilsen Eirik. KillerFly reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Har du bilder av spjeldet? Høres veldig likt ut som et spjeld jeg hadde som jeg kjøpte fra england.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Får ikke lagt inn bildene. Er i Win Rar format. Det er flere bilder i vedlegget jeg fikk, men det vises først bare som ett bilde på 5599K. Det er vel for mye plass. Skal videresende mailen til en annen her, og spørre om han kan legge inn bildene for meg. Hvis ikke det går må jeg fikse bilder selv i kveld. Må av gårde nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 er ikke ytter diameteren på m50b25 spjeldet ca 70 mm. ? er det et spjeld fra en annen motor da eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... kq6z6r.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Der kom bilder inn. Det ble ikke så bra med nærbildene, men dere ser jo hvordan spjeldet ser ut. Har sett litt nærmere på spjeldet, og det er ikke så stort som jeg trodde. Porten ved åpningen er 71 mm. Så koner den svakt innover. Han har sikkert spesiallaget spjeldene selv. På det andre bildet har jeg lagt det originale spjeldet oppå det andre. Det er vel en ca 2.5 mm avstand til portkanten. Da er det nok litt mindre luft inn enn jeg først skrev, men fortsatt utgjør dette ganske mye. De gamle M30 motorene hadde vel 75-80 mm spjeld. Men i alle fall mye større en det M50 motorene har. Dere ser nå klart at det er skikkelig profesjonelt utført arbeid dette her, og kan tenke over om dette er aktuelt å teste ut. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Jeg venter spent på at noen prøver ut dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-328 Skrevet Februar 2, 2010 Share Skrevet Februar 2, 2010 Noen bilder fra Erik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2010 Takk for at du la ut bedre bilder. Ja, skal nok få testet ut spjeldet ganske fort når jeg kommer hjem. Men som sagt så er det jo en pengene tilbake garanti hvis dere ikke er fornøyd. Det er bare portoen som koster noe. Så det er ikke mye risiko å prøve ut spjeldet. Det er ikke mange som tilbyr det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Jeg venter spent på at noen prøver ut dette! Chris325im, har et slikt spjeld.. Som jeg hadde, men byttet så mye på en gang. Så vet jeg at JE motorsport har det på 328n han solgte. Men da med Anti-spinn spjeld også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Jeg satte på dette på min M50b25 etter å ha kjøpt det av Azeton, satte samtidig på Dave f induction kit og effektmessig så skjer det ikke en voldsom endring, men bilen blir helt klart merkbart sprekere på høyt turtall! I tillegg blir det utrolig kul lyd sammen med et åpent filter, man hører det veldig tydelig at bilen suger i seg luft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest atlis Skrevet Februar 3, 2010 Share Skrevet Februar 3, 2010 Er ikke det der ett vanelig spjeld? Men at han har kondreeid inn i selve spjeldhuset, frem til selve spjeldet? Så egentlig har han ikke gjort noe med selve spjeldet. Bare huset det sitter i. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå