HagenJR Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 Puss puss, får ikke en suss Får satse på at den trekker til seg en suss når jeg får på sommersko å nermer meg jorda litt:D Og tunnelen blir fjernet:D:D
HagenJR Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Skrevet Februar 26, 2010 Da har bilen blitt tuppete igjen, temperaturen stiger plutselig litt, og detter raskt ned! Så har bestillt meg ny termostat og vannpumpe nå, håper det kommer imorgen:D Bestille også nytt oljefilter til motor og gir å nytt luftfilter, mulig det var noe mere også Så er det bare å håpe at dette hjelper, toppen var jo nyoverhalt i sommer og den er ikke varmkjørt så skal ivertfall ikke være denne nå igjen:P Så er vel bare å og begynne og demontere å vente på deler:D:D
HagenJR Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 velkommen i gjengen med problemsjuere... Igår tok faan meg bensinpumpa kvelden også men skal hente en brukt idag da, så bilen er kjørbar inntil jeg får bestillt meg en ny pumpe:D
Robin L Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 off. blir fort dyrt og drygt nå det blir problemer med disse bilene tror jeg. bensinpumpa har jeg hørt at ikke er så uvanlig at går når bilen har gått ett par hundre km...
brenni Skrevet Februar 27, 2010 Skrevet Februar 27, 2010 feit vogn bensinpumpe er ikkeno bombe nei, røk på 5'ern min og.. men vanntemp problemet ditt kan være luft i systemet da? de er jo et sant helvette å lufte de motorene der.. jeg hadde samme problem på 5'ern.. og den ble bra etter lufting..
HagenJR Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 Igår tok bensinpumpa kveld, så BMWn ble hentet på kranbil Noen timer med feilsøking førte til at vi fant ut at bensinpumpa hadde tadd kveld, bilen startet etter noen kakk på pumpa, så tenkte jeg skulle prøve meg på å kjøre hjem fra verkstedet, men hver gang jeg slapp gassen så stoppet pumpa og da startet den ikke igen, så da måtte jeg demontere og gi den et kakk igjen Men dette gikk jeg lei av, så jeg parkerte bilen.. Hentet en brukt bensinpumpe idag, så da var det bare å montere og satse på at den fungerete, og det gjorde den:D:D Noen som vet hva "Vanos-mekanisk feil" betyr, denne kom opp da vi sattepå diagnose på bilen Temperaturen på bilen har virket normal både idag å igår, så jeg aner ikke hva som feilet den på tirsdag, men uansett så kan det være greit å skifte vannpumpa og termostaten:D:D Lurer på hva det neste blir nå
HagenJR Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 huffda.. 7`serie skal dere ha.. hehe Tror ikke du skal si så mye Helland, er vel ikke en dag uten skruving på deg:D
HagenJR Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Skrevet Februar 27, 2010 feit vogn bensinpumpe er ikkeno bombe nei, røk på 5'ern min og.. men vanntemp problemet ditt kan være luft i systemet da? de er jo et sant helvette å lufte de motorene der.. jeg hadde samme problem på 5'ern.. og den ble bra etter lufting.. Synes det er ganske rart at den plutselig skulle få luft i systemet nå, har jo ikke vært opp med toppa eller noe siden i sommer:D Begynner å lure på om det var kulden som tullet litt med meg, har jo ikke vært noe tull igår å idag:D:D
HagenJR Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 off. blir fort dyrt og drygt nå det blir problemer med disse bilene tror jeg. bensinpumpa har jeg hørt at ikke er så uvanlig at går når bilen har gått ett par hundre km... Synes faktisk ikke at prisene er så ille jeg:) vertfall ikke på uorginale deler:D
HagenJR Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Fredag skiftet jeg olje og filter, fylte etter servo-olje og skiftet luftfilter! Castrol Magnatec 5W40. Disse papptraktene er veldig kjekke, slapp å søle en dråpe, så la en slik en i bilen sammen med 1l kanna med olje:D KN-filter vs. orginalt! Ble litt grommere lyd da:D Må vel få skiftet vannpumpa, termostaten og filter, olje på girkassn og rense og behandle setene mine snart også
HagenJR Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Lørdag var jeg på vintertreff i Surnadal... Dro tidlig lørdag morgen, og stilte oss opp i kø får å kjøre, satt sikkert en halvtime i kø, så fikk tid til å rydde bilen får mye løse ting:P Så var det endelig min tur til å prøve bilen litt på travbanen tror jeg rakk akkurat å komme meg rundt banen 3 ganger, ble akkurat kjent med banen og syntes jeg begynte å få det til så var det en e30 som snurret rett forran meg på langstrekke, jeg lå jo sidelengs og hadde storfart, så hadde ingensjanse til å unngå å treffe han. Så jeg kjørte først inn å snøkanten for å prøve å stoppe eller minske farten, så jeg snurret også, så smalt det! Var en bra trøkk, var sikker på at det brant med det samme, for jeg syntes det var røyk som kom ut av luftinga inne i bilen, men det viste seg å være snø Så jeg løp ut av bilen og så plastdeler overalt, så var sikker på det gikk veldig galt. Men delene var fra E30n:P 7serien fikk seg en liten smell da!! Må skifte skjerm og blinklys Panser og fanger fikk seg også en smell, men dette tror jeg at jeg skal klare og fikse:D Hele fronten min var fullpakket med snø, så tok litt tid å få fjernet det, var så my krika og kroker! Festet til bakpotta gikk av, pga at bakenden på bilen ble kastet oppe en snødynge!! E30 fikk en Vformet front, altså inn på midten:D Heldigvis viste jeg av deler til bilen, så har hentet ny skjerm og blinklys idag, så blir vel montering imorgen:D Fargen er helt lik også Panseret og fangeren skal jeg se litt mere på senere i uken:D
Larsinnj Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Bra at det ikke gikk værre enn det gjorde da. Har du bilder av E30n?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå