viddi Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Automaten på min e34 520ia gikk i nødprogram når jeg startet den når jeg skulle kjøre hjem fra jobb i dag. prøvde å gå inn med WOW testeren får å sjekke feilkoder på automat, men den hade ikke den funksjonen. noen som har peiling på va det kan være?
E36Cab1 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Det er umuligt å svare på,du vil kun få masse gjettinger. Du må ta diagnose først og fremst.
Reef89 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Det er umuligt å svare på,du vil kun få masse gjettinger. Du må ta diagnose først og fremst. +1 Husk forresten at du må Aldri kjøre når automatkassa er gått i nødprogram, det kan fort koste deg ny kasse.
Olelink Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Det er umuligt å svare på,du vil kun få masse gjettinger. Du må ta diagnose først og fremst. +1 Husk forresten at du må Aldri kjøre når automatkassa er gått i nødprogram, det kan fort koste deg ny kasse. At kassa går i nødprogram er i seg selv helt ufarlig og gjør ingen skade på kassa. Men det er irriterende å kjøre med da det oppfører seg som ett ekstra strengt vinterprogram. Hvis kassa går i nødprogram under kjøring. Stopp bilen på første ledige plass, la tenninga være av ett minutts tid og start bilen igjen. Hvis feilen er borte er det vaneligvis ingen ting å bry seg om. Det er vaneligvis ukontakt i el anlegget. Om feilen kommer hyppig eller at ulyder oppstår må man jo se nærmere på det. Jeg hadde en e36 325ia og når det regnet mye og jeg kjørte på humpete vei kunne kassa plutselig gå i nødmodus. Var nok å stoppe som beskrevet og feilen ble borte men den kom vanelig vis tilbake igjen etter kort tid. Fikk sjekket det hos verksted og feilkoden beskrev kortsluttning mellom to pinner på en kontakt. Altså vann som trengte inn i en kontakt når det regnet mye og jeg kjørte på humpete vei. Ufarlig men ganske irriterende.
plumbo79 Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Jeg lurer på å kjøpe en e36 325ia nå med samme problemet og ja det forsvinner bare ved å slå av og på tenninga, det kom også opp feilkode 8 eller 9 på diagnose, noe å satse på?
S. Gunstad Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Kassa mi, 525ia, gikk også i nødprogram en gang. Stoppa bilen og starta igjen så var det borte. Fikk så hjelp til å bytte olje (Takk til mr hofstad), og etter det har den fungert knirkefritt.
larriz Skrevet Mars 5, 2010 Skrevet Mars 5, 2010 Hender at kassa på 530d min går i nødprogram nå og da, men det har den gjort de siste fem åra. Blir borte så fort tenninga har vært av i 10 sek.
540 Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Det kan være så enkelt at det er bateriet ditt som begyner å bli dålig Det har vært en hard vinter for alle baterier detta her .Jeg hadde det samme her i fjor vinter å da skiftet jeg batteri på bilen for det var på tide . Så ikke ta sorgene på forskud. du kan også prøve og koble bateriet av polene og vente litt også skru de på plass igjen .Lykke til
plumbo79 Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Jeg tar sjangsen på å låne tråden litt til, håper ikke trådstarter blir sint. Batteripoler og jordingspunkt er nå gått over og batteriet er bra. Diagnose sier at det er dårlig kontakt på kassa eller at det er eil på magnetventil 1 eller 2. Hvis vi setter kassa i "4" isteden for Drive så fungerer den. Selger mistenker at det er lite olje på kassa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå