teexeln Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 regnsensoren har den siste måneden funket som vanlig intervall, men det pussie var at i dag når jeg fikk tatt diagnose på bilen så kom det ikke opp noen feilkoder på det ka kan det da være?
bmw530i Skrevet Februar 5, 2010 Skrevet Februar 5, 2010 Håper du får gode svar for har samme problem har ny regnsensor liggans men har ikke montert den for vet ikke helt åssen det skal gjøres
Deep Dish Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Er selve sensoren som sitter på vinduet som er gåen, og må byttes. Skiftet min i fjor sommer. Veldig enkel å bytte, gjort på 1min og 52sek.! http://www.bimmerboard.com/forums/posts/247857
teexeln Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 takk for svar:) så da er det bare å bestille ny. men skal det egentli ikke komme opp når man tar diagnose?
Deep Dish Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Nei, regnsensoren kan ikke avleses med diagnose. (på nyere modeller ja)
RS-Heggem Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Du kunne også prøvdt å presse regnsensoren mot ruta for hånd. Det funka gull på min..
teexeln Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 Da har jeg byttet sensor men ikke noe forskjell prøvde å trykke den mot ruta og som Rs-heggem sa. Er jo vist nok en sjanse for at denne åg er defekt siden det er en brukt fra koed, men tviler egentli på det. Ka annet kan være galt da?? den går som helt vanlig intervall å om jeg snurrer på det julet for følsomheten så skjer det ingen ting, da jeg snurret på det da den var i orden så jorde den et sveip over ruta for hvært hakk jeg vrei, men som sakt det gjør den ikke nå syykt irriteranes når man er vant til den håper det er noen som vet.
Alpejohn Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Jeg skulle ønske jeg hadde vanlig intervall i steden for regnsensor.. Syns dette sensor styret er bare BS. Av og til funker det veldig bra, andre ganger visker den faen ikke når den skal, og plutselig visker den som faen når sola skinner og ikke en regndråpe og se.. Står den på maks sensivititet, så visker den treigt likavell Så dette syns jeg er bare tull
teexeln Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 Må dæsværre si meg veldig uenig der, syns den var genial og det var stor forskjell på sensiviteten fra minimum til max, så tror det må være noe galt med din da.
Alpejohn Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Må dæsværre si meg veldig uenig der, syns den var genial og det var stor forskjell på sensiviteten fra minimum til max, så tror det må være noe galt med din da. Hva kan vær galt da? Dårlig sensor? Kan nevnes at ruta er ganske slitt, mye steinsprut og matt overflate pga steinsprut. Skal byttes i nærmeste fremtid. Håper det hjelper da, har mista helt troa på regnsensor Merker forskjell på sensivititeten, men virker treigt av og til selv på maks..
teexeln Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Skrevet Februar 17, 2010 ja steinsprut akkorat i synsfeltet til sensoren eller sykt mye trafikkfilm kan spille den et puss, blir nokk forskjell med ny rute
Otis Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Om sensor er rar eller dårlig, så kan det være på sin plass med en reset av den. Vel og merke en software reset, dette gjøres av BMW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå