GKracing Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Hjelp! Jeg skal bytte batteri på min 2005 525d, da jeg snakket med bmw, sa de at de må "kode" bilen til det nye batteriet, etter et batteri skift!! det kostet 550kr. er det en måte og fikse dette selv?? eller må jeg levere den?? Takker for alle svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 På bmwer fra 05 og oppover(ca) bla alle E60/61 skal det registreresbatteribytte når batteriet skiftes. Dette er ikke nødvendig om batteriet du skifter til er av samme styrke. MEN om du skifter til eller fra ett AGM batteri må hele bilen programeres Grunnen til at du må registrere batteribytte er om du bytter fra feks ett 90ah batteri til ett 110ah batteri vil laddinga bli feil pga bilen tror den har ett mindre batteri å lade.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GKracing Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 Takker for svar! i bilen sitter et org hvitt bmw batteri, tror det er på 90a. det jeg har kjøpt er et VARTA ULTRA dynamic 95a. det er et AGM batteri, vill det si at jeg må omprogramere bilen?? vil det si en liten programering til 550kr eller full omprogramering av hele bilen til 2-3 tusen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GKracing Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 Leste en gang noe om at man kan resete div service og varsel lamper bare ved og sette på tenningen og trykke x antall ganger på kilometer reset knappen på speedometeret, det går vell ikke i dette tilfellet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GKracing Skrevet Februar 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2010 Hvordan ser jeg om det orginale BMW batteriet er et AGM batteri?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Februar 6, 2010 Share Skrevet Februar 6, 2010 det orginale AGM batteriet er svart! og syrebatteriet er hvitt! så vist du setter inn det varta batteriet som er agm MÅ biln programeres! grunn til at du må registere batteri bytte er pga ibs (intligent batteri sensor) det vil si at vist du har tapping så kan dette feilsøkes via tester og man kan lese av kjøre mønster som du har og div.. og som nevnt tidligere er det viktig at bilen vet hvilket batteri som er i f.eks 90-110Ah da pga ladding av batteri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greiner Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Hjelp! Jeg skal bytte batteri på min 2005 525d, da jeg snakket med bmw, sa de at de må "kode" bilen til det nye batteriet, etter et batteri skift!! det kostet 550kr.er det en måte og fikse dette selv?? eller må jeg levere den?? Takker for alle svar!! Jeg har også en 525d 2005 mod. To ganger hittil i vinter har det vært problem med å få start på den. Det virker som batteriet er dårlig, men bilen oppfører seg likt ved starthjelp. Jeg prøvde til og med å koble fra batteriet og koble til et helt friskt batteri, men starteren hiver liksom ikke rundt hurtig nok. Jeg koblet så tilbake til det batteriet som sto i bilen og hadde egentlig gitt opp. Prøvde så å starte bilen og da gikk det lett som bare det! De to gangene dette har skjedd så har det vært 20-25 minus grader. Noen som har vært bort i det samme problemet? Svakhet i startmotor ved lave temperaturer? Hva var grunnen til at du byttet batteri, GKracing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Det har nok røket en del startmotorer på disse modellene (525d),startern går bare tregt rundt og drar mye strøm . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greiner Skrevet Februar 17, 2010 Share Skrevet Februar 17, 2010 Ser ut som jeg må bestille meg en ny startmotor. Er det noen som har noen tips ang. kjøp/bytte av startmotor på 525da? Er det mye arbeid(trangt) å gjøre det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GKracing Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 Heisann, hadde dårlige glødeplugger så gikk tom for strøm et parr ganger i vinter!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 det orginale AGM batteriet er svart! og syrebatteriet er hvitt! så vist du setter inn det varta batteriet som er agm MÅ biln programeres! grunn til at du må registere batteri bytte er pga ibs (intligent batteri sensor) det vil si at vist du har tapping så kan dette feilsøkes via tester og man kan lese av kjøre mønster som du har og div.. og som nevnt tidligere er det viktig at bilen vet hvilket batteri som er i f.eks 90-110Ah da pga ladding av batteri! (intligent batteri sensor) Jeg syns ikke den er intelligent i det hele tatt, de må se til å få bort slikt unødvendig dritt, er vel mest for at verkstedene skal tjene mer penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boine Skrevet Juli 17, 2020 Share Skrevet Juli 17, 2020 Hei! Lurer på om det kan stå uorginalt batteri i min 2005, 525ia? Har fått noen feilmeldinger og fikk avlest på lokale Mekonomen. Det var kun periodiske og dem lurte på om det kunne skyldes svakt batteri. Har i ettertid fullada batteriet mens den har stått parkert. Forleden kom det opp punktering og høyre tåkelys under kjøring. Stoppa bilen da jeg kom hjem og da jeg skulle starte den så var den død. Det hjalp ikke med elektronisk lader, men klarte å få start via startkabler. Det varte bare litt før den døde helt ut og nå starter den ikke + at den ikke tar lading. Kan det være kortslutning i batteriet? Sjekka med BMW og lista over originale batteristørrelser gikk fra 70 til 80 til 90 AH. Det som står i min bil er på 75AH. Ikke klarer jeg å se om det er et syrebatteri eller et AGM batteri. Legger ved bilde av batteriet i håp om at noen av dere eksperter her inne kan oppklare noe av dette for meg. IMG_0420.HEIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 17, 2020 Share Skrevet Juli 17, 2020 4 timer siden, Boine skrev: Hei! Lurer på om det kan stå uorginalt batteri i min 2005, 525ia? Har fått noen feilmeldinger og fikk avlest på lokale Mekonomen. Det var kun periodiske og dem lurte på om det kunne skyldes svakt batteri. Har i ettertid fullada batteriet mens den har stått parkert. Forleden kom det opp punktering og høyre tåkelys under kjøring. Stoppa bilen da jeg kom hjem og da jeg skulle starte den så var den død. Det hjalp ikke med elektronisk lader, men klarte å få start via startkabler. Det varte bare litt før den døde helt ut og nå starter den ikke + at den ikke tar lading. Kan det være kortslutning i batteriet? Sjekka med BMW og lista over originale batteristørrelser gikk fra 70 til 80 til 90 AH. Det som står i min bil er på 75AH. Ikke klarer jeg å se om det er et syrebatteri eller et AGM batteri. Legger ved bilde av batteriet i håp om at noen av dere eksperter her inne kan oppklare noe av dette for meg. IMG_0420.HEIC 2.3 MB · 1 download Hva er batterispenningen da? når bilen er i sleepmodus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boine Skrevet Juli 20, 2020 Share Skrevet Juli 20, 2020 Hei! Beklager sent svar, men er måtte ha hjelp. Spenning nesten lik 0. Oppdaget en kabel som jeg mener skal være tilkoplet +, men som ikke er det. Kan noen si noe om denne kabelen og om det kan være årsaken? Legger ved bilde for illustrasjon. IMG_0596.HEIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå