Stene89 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Heisann. Har postet dette ut før, men ettersom jeg enda ikke har fått pengene mine enda så fornyer jeg litterann. Kom over en annonse på autodb for en liten stund tilbake: http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar Dette er samme mann som kjøpte en E30 320i i fjor. Kjell André Johansen Holegutua 37, 2760 Brandbu 416 01 094 976 41 367 Om noen holder til i nærheten av Brandbu og vet hvem dette er. gi meg en PM! M.Stene
Clerion Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Jaha, du har solgt ham en bil og tok ikke betaling? Hvor dumt var ikke det? Ikke at jeg rettferdigjør det han har gjort, men det er slike som deg som gjør at de fortsetter med det. Oppsøk ham på hjemstedsadressen, den har du jo selv skrevet så skulle ikke være vanskelig å finne igjen.
Stene89 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 Jeg tok betaling, men han skulle oversende noe av pengene på ett senere tidspunkt, noe jeg trudde på. så nei sier ikke jeg er den beste selger. Men surt å gjennomgå det.. hvertfall når jeg solgte bilen med tungt hjerte pga økonomiske problemer. La opp litt informasjon så andre kan ha det i bakhode.
oddis Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Fyll ut forenklet politianmeldelse for å få det registert. Deretter får du tak i han, og tar tilbake det han skylder. Jeg må dessverre snart lage en slik tråd som dette selv om ikke en viss kar får fingern sin ut av ræva RIMELIG fort.
Lars89 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Blitt svindla av et par-tre stykker her inne dessverre. Mye råtne folk som driver med bil...
Stene89 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Skrevet Februar 8, 2010 Han her er forøvrig ikke inne på forumet tror jeg. men man vet aldri..
Wacman Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Jeg ble nettopp budt 40 lapper for E39'n min.. føler nesten det som en svindel in progress også.. Jævla idiot-bøtteknotter!
Fredrik 90 Skrevet Februar 8, 2010 Skrevet Februar 8, 2010 Har aldri blitt svndelt for mer en 500 kr da jeg solgte de orginale 18" RS4 felgene jeg hadde på Passaten min, men jeg driter i det i grunnen! Men treffer jeg han ansikt til ansikt så skal jeg drøfte det med ham Det er en enkel og grei regel at ikke gi fra deg ting du selger før du har fått pengene, det er den enkleste og tryggeste måten å gjøre en handel på! Alternativt så kan du jo møte opp på døra hans med et balltre og illsinte bikkjer
Rabies Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Jeg ble nettopp budt 40 lapper for E39'n min.. føler nesten det som en svindel in progress også.. Jævla idiot-bøtteknotter! Kjenner til den der ja... Jeg hadde compacten liggende ute for 26 lapper og tullingen som kom og prøvekjørte den prøvde etterpå å by meg 15 fordi "det var jo litt småplukk på den da" Selvfølgelig er det litt småplukk på en 16 år gammel bil som har kjørt 160000 km. Den er forøvrig nå solgt for 30k til gamlefar og han er så fornøyd at han har vistnok skulle overføre en liten bonus
Wacman Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Jeg har ikke vært aktivt ute for å selge bilen min,annet enn autodb og finn.no,men siste var en fyr som ringte fra mosjøen og lurte på ditt og datt,men bunnet ut i at han var en kreftsyk pensjonist som ville kjøpe bil til kona,dersom jeg spanderte nye nokian hakka piggdekk på den og kjørte den til mosjøen, selv da til redusert pris. Håper noen som kan i alle fall LITT om BMW kommer og ser på den bilen,begynner å bli lei av å poengtere faceliften med nye lamper etc pluss den jevne servicegraden,hvorpå de spør "hva/ka mener/meine du med facelift"?
rynne Skrevet Februar 9, 2010 Skrevet Februar 9, 2010 Det er synd å si, wacman - men må poengtere det uansett. Det er nok desverre kun oss BMW-entusiaster som mener en pre-facelift e39 får en verdiøkning av facelift-lamper m.m. Bilen er nok ikke verdt noe særlig mer selv med nye lamper.
Rabies Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Irriterende er det også med kjøpere som "vet ting"... Han som ville by meg 15k for compacten begynte å mase om hull i eksosen siden den brummet sånn. "Det er montert simons bakpotte og k&n filter på den" "Sikker på at det ikke lekker?" "Herregud, SE på bakpotta og filteret da! Er vel rimelig tydelig at det ikke er standarddeler... "
S.Arnesen Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 ,men bunnet ut i at han var en kreftsyk pensjonist som ville kjøpe bil til kona, Hva har egentlig det med med salget å gjøre? Mente han at han burde få bilen billigere av den grunn?
noekult Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 Synd å høre. Og synd å si det, men nordmenn er så inn i helvete naive (98%, resten er så skeptiske at det blir like ille). Jeg solgte en bil hvor eiern betalte meg cash (det jeg forlanget, UTEN antydning til pruting) og UTEN prøvekjøring. Her om dagen solgte jeg en PC hvor ei jente kom og henta den uten å sjekke at den fungerte og betalte cash. Helt sykt. Jeg har brent meg ett par ganger. En gang kjøpte jeg en overprisa Subaru, som etterhvert viste seg å ha vært både stjålet og velta. Etter det har jeg blitt mye mer skeptisk ved kjøp av bil. Min feil. En annen gang solgte jeg en subwoofer til en dude på vestlandet på oppkrav. Frakta ble 250 kr., han henta den selvfølgelig ikke, og siden jeg måtte betale returfrakta og så kosta det meg 250 kr. til. Jævla idiot!! Det jeg har blitt surest for, var når jeg kjøpte en 5000 kr. Toyota Corolla bruksbil (1984 modell?). Bilen gikk i en måned før den begynte å fuske. Orka ikke å fikse den selv og la den ut til 3000 kr. Det kom ett par ungdommer fra Halden (ORDENTLIGE idioter) og tok med seg den (etter å ha kommet FIRE timer for sent og bare rota hele veien!). Siden bilen stod i mitt navn 1.1. det året kom årsavgifta i posten min noen få måneder senere. Jeg prøvde å få tak i han karen og si at han måtte betale årsavgifta men han tok aldri opp telefonen. Fy faen... Solgte bilen for 2950 og årsavgifta måtte JEG betale (de på BT var jo likegyldige når jeg kom med frustrasjonen min, fitteregler!), dvs. jeg gav bort bilen gratis. For å gjøre det ekstra surt gav jeg jo bort 1500 kr. i vrakpant som nye eieren kunne kassere inn... Moralen er: Kjøpere kan være like ille som svindlere!! Etter den tid sier jeg bare "ha det fint" til alle kjøpere som viser snev av å være problematiske. Den gangen jeg solgte 525IXen min kom det et par ungdommer fra litt utafor Oslo... De gikk gjennom bilen som om den skulle vært strøken og sjekka absolutt alt... Og gav meg latterlig lav bud... De ville t.o.m at jeg skulle skaffe verkstedslokale hvor jeg skulle vist dem at firehjulstrekket fortsatt fungerte..... Jeg begynte å se hvor det begynte å føre hen og sa bare nei takk. Noen folk ass! Vær varsom med både kjøpere og selgere folkens, myyyye drit ute og går... Husk at du setter krava når du skal selge en ting, og at det er lov å være skeptisk når du kjøper ting også. Brukthandel er alltid en risikosport dessverre
R Andersen Skrevet Februar 10, 2010 Skrevet Februar 10, 2010 . Siden bilen stod i mitt navn 1.1. det året kom årsavgifta i posten min noen få måneder senere. Jeg prøvde å få tak i han karen og si at han måtte betale årsavgifta men han tok aldri opp telefonen. Fy faen... Solgte bilen for 2950 og årsavgifta måtte JEG betale (de på BT var jo likegyldige når jeg kom med frustrasjonen min, fitteregler!), dvs. jeg gav bort bilen gratis. For å gjøre det ekstra surt gav jeg jo bort 1500 kr. i vrakpant som nye eieren kunne kassere inn... Moralen er: Kjøpere kan være like ille som svindlere!! Etter den tid sier jeg bare "ha det fint" til alle kjøpere som viser snev av å være problematiske. Reglene er jo ganske klare. Den som er registrert som eier av bil pr. 1.1. har ansvaret for at årsavgiften blir betalt. At du ikke har ordent opp i det før du solgte bilen er jo ditt problem. Kjøper er ingen svindler bare fordi du ikke kan reglene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå