Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Hei. Driver disse dager og undersøker litt om import av biler fra Tyskland og til Norge. Jeg kunne tenke meg å kjøpe en E38 740D som har kanskje rundt 150 på telleren.. Men, så kommer jo spørsmålene.. Er Tyskerne flinke til det å stille tilbake tellern på bilen? Åssen er tyske bilselgere, er de sleipe drittsekker som gjør alt for å tjene det lille ekstra ( lure kunden osv ) eller er de relativt ordentlige selgere? Selvsagt, skal ikke dømme alle under en hammer, men, sånn generelt tenkt..? Noen som har erfaringer, eller har vurdert selv å importere BMW fra Tyskland? Mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Har da tittet og funnet en E38 jeg har tatt noen prøve regninger på.. Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger: Avgift for egenvekt: 172 761,25 Avgift for motoreffekt: 202 638,20 Avgift for CO2: 190 370,00 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 565 769,45 Bruksfradrag (67%): -379 065,53 Vrakpantavgift: 1 300,00 Totalt 188 004,00 MVA: 13 250,00 Engangsavgift + MVA: 201 254,00 Syntes ikke dette er så ille, for denne bilen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=126932016&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=38&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=1994-01-01&maxFirstRegistrationDate=2001-12-31&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=en&pageNumber=1 Håper noen kommer med noen synspunkter, tips ELLER erfaringer.. Edit: Kalkulatoren som ble brukt, er fra tollvesnet.. Noen som vet om denne stemmer eksakt, siden det står " Engangs avgiften for denne bilen blir(!) som følger " ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarkko Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Jeg hadde akkurat planer om å starte en liknende tråd, og skal forsøke best jeg kan å ikke hijacke din Har kommet frem til at dersom jeg skal ha "min" bil, så må jeg se over norskegrensen. Norske biler er enten feil utstyrt, eller priset hinsides enhver fornuft. En sticky på import av BMW hadde vært fint! En tråd der vi kunne fått hjelp fra andre ved at en poster sine erfaringer og gjøre/ikke gjøre. En walkthrough for import mao. Personlig begynner jeg å snuse på svenske biler da disse ofte virker godt utstyrt med slike ting som vi i norden tar for gitt, slik som varme i seter og lyktespylere mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Februar 11, 2010 Share Skrevet Februar 11, 2010 Jeg fant min drømmebil i i Tyskland i fjor. Importerte selv uten noe problem og sparte nok en del tusenlapper på dette. Jeg brukte et transportfirma som heter Øyvind Johansen Transport fra Drammen, web adressen deres er www.ojt.no. De hentet bilen i Tyskland tollet den og fikset skilter. Mindre enn en uke var bilen på havna klar til å kjøre Kan foresten anbefalle transportfirmaet, de var seriøse og holdt det de lovet. Enkelt raskt og greit. Dette var en bil fra forhandler der nede slik a jeg fikk igjen den tyske momsen, hvis en handler fra private tror jeg ikke du får den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Jeg hadde akkurat planer om å starte en liknende tråd, og skal forsøke best jeg kan å ikke hijacke din Har kommet frem til at dersom jeg skal ha "min" bil, så må jeg se over norskegrensen. Norske biler er enten feil utstyrt, eller priset hinsides enhver fornuft. En sticky på import av BMW hadde vært fint! En tråd der vi kunne fått hjelp fra andre ved at en poster sine erfaringer og gjøre/ikke gjøre. En walkthrough for import mao. Personlig begynner jeg å snuse på svenske biler da disse ofte virker godt utstyrt med slike ting som vi i norden tar for gitt, slik som varme i seter og lyktespylere mm. Godt å høre det at det er flere som tenker på dette. Hvordan bil er det du har rettet nesa mot? Jeg synes det at jeg kan gjøre et GODT kjøp, om jeg får en E38 740D på hvite skilt til 280 tusen, da det ligger en 730D på finn til 269 tusen..! Utifra det, så ser et ut som om det ikke er noe marked for en 740D her i Norge, da bare alene 730D er såpass dyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2010 Jeg fant min drømmebil i i Tyskland i fjor. Importerte selv uten noe problem og sparte nok en del tusenlapper på dette.Jeg brukte et transportfirma som heter Øyvind Johansen Transport fra Drammen, web adressen deres er http://www.ojt.no. De hentet bilen i Tyskland tollet den og fikset skilter. Mindre enn en uke var bilen på havna klar til å kjøre Kan foresten anbefalle transportfirmaet, de var seriøse og holdt det de lovet. Enkelt raskt og greit. Dette var en bil fra forhandler der nede slik a jeg fikk igjen den tyske momsen, hvis en handler fra private tror jeg ikke du får den igjen. Kult! Tusen takk for tips.. Men.. Hvordan er det å se på bilder, og si det at DEN skal jeg ha, denne så bra ut osv osv.. Bilder lyver jo en del..? Fattern har importert 3 biler fra USA ( 2 Mustanger og 1 ElCamino ) og ingen av disse var fult så strøkne slik dem stod frem på bildet.. Hvordan er tyskerne med km-stand osv? Mye juks og triksing der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Februar 12, 2010 Share Skrevet Februar 12, 2010 Jeg fant min drømmebil i i Tyskland i fjor. Importerte selv uten noe problem og sparte nok en del tusenlapper på dette.Jeg brukte et transportfirma som heter Øyvind Johansen Transport fra Drammen, web adressen deres er http://www.ojt.no. De hentet bilen i Tyskland tollet den og fikset skilter. Mindre enn en uke var bilen på havna klar til å kjøre Kan foresten anbefalle transportfirmaet, de var seriøse og holdt det de lovet. Enkelt raskt og greit. Dette var en bil fra forhandler der nede slik a jeg fikk igjen den tyske momsen, hvis en handler fra private tror jeg ikke du får den igjen. Kult! Tusen takk for tips.. Men.. Hvordan er det å se på bilder, og si det at DEN skal jeg ha, denne så bra ut osv osv.. Bilder lyver jo en del..? Fattern har importert 3 biler fra USA ( 2 Mustanger og 1 ElCamino ) og ingen av disse var fult så strøkne slik dem stod frem på bildet.. Hvordan er tyskerne med km-stand osv? Mye juks og triksing der? Som sagt så kjøpte jeg bilen fra en BMW forhandler og bilen hadde et såkalt BMW Premium Selection sertefikat, dvs at de garanterer kvaliteten på bilen. Og fikk spesefisert at bilen var så godt som ny, de to små tingene de hadde å utsette var tre små steinsprut på fangeren og en ripe i en felg. Da har jeg jo en form for kontrakt da de garanterer for at det ikke er feil/mangler/skader på bilen og det gjorde at jeg valgte den. Da jeg fikk den var det ikke andre ting å bemerke bortsett fra de hadde sagt og bilen hadde gått akkurat hva som stod oppført i annonsen. Tror ikke jeg var "heldig" med kjøpet siden det var via forhandler, men det er jo alltis en sjanse å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 12, 2010 Share Skrevet Februar 12, 2010 Jeg fant min drømmebil i i Tyskland i fjor. Importerte selv uten noe problem og sparte nok en del tusenlapper på dette.Jeg brukte et transportfirma som heter Øyvind Johansen Transport fra Drammen, web adressen deres er http://www.ojt.no. De hentet bilen i Tyskland tollet den og fikset skilter. Mindre enn en uke var bilen på havna klar til å kjøre Kan foresten anbefalle transportfirmaet, de var seriøse og holdt det de lovet. Enkelt raskt og greit. Dette var en bil fra forhandler der nede slik a jeg fikk igjen den tyske momsen, hvis en handler fra private tror jeg ikke du får den igjen. Jeg driver også å leker litt med tanken på å importere fra Tyskland! Men det jeg lurer på er hvordan du gjorde det med betaling av bilen? Kjøpte du bilen usett(altså kun ut ifra bilder på nettet) eller var du nede å så på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarkko Skrevet Februar 12, 2010 Share Skrevet Februar 12, 2010 Hvordan bil er det du har rettet nesa mot? Jeg er litt usikker for vingler litt mellom 3 type bil, men da fremkomligheten vinterstid er en faktor så heller jeg mot en X3. Ellers så liker jeg E90 og 1-eren. Denne gangen skal det være en diesel, og tilhengerfeste er et must som "villa" eier. Og den lille daglige luksusen i form av sportsseter, multifunkjsonsratt, xenon og cruisekontroll må være der. Og det er med dette utstyret jeg sliter med å finne en norsk bil til vettug pris Jeg begriper ikke at en skal vende på krona når en skal handle ny bil, og ikke ta med slikt utstyr når en først er i gang. Har sjekket med ettermontering av slik på biler som har vært nesten slik som jeg vil ha dem, og hengerfeste er ca. 15k og cruisekontrollen var ca. 8k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Hvordan bil er det du har rettet nesa mot? Har sjekket med ettermontering av slik på biler som har vært nesten slik som jeg vil ha dem, og hengerfeste er ca. 15k og cruisekontrollen var ca. 8k Jøss!!! Det var dyrt for monering av hengerfeste! På Bavaria (Haava bil) på Stoa så monterte de avtagbart hengerfeste på min E39 for 9200 kr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Jøss!!! Det var dyrt for monering av hengerfeste! På Bavaria (Haava bil) på Stoa så monterte de avtagbart hengerfeste på min E39 for 9200 kr! Hengerfeste er forøvrig grisegreit å ha når du først har det! Etter at vi kjøpte hus så har det blitt noen turer på BM, Megaflis og Oveland utemiljø! Selve hengerfestet er relativt dyrt på E90/91 og koster montert på fabrikken ca. 10000 kroner. Ettermontert er det jo litt ekstra arbeide og da kommer man lett opp på ca. 15000 kroner. Et originalt skjult hengerfeste til f.eks E46 kostet ettermontert ikke mer enn ca. 8500 kroner ferdig montert her i Danmark. Jeg tror at man evt. kan spare relativt mye på å få slikt utstyr ettermontert i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 er rart hvorfor det skal være så dyrt på BMW. På Volvo betalte vi rundt 4-5000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 Jøss!!! Det var dyrt for monering av hengerfeste! På Bavaria (Haava bil) på Stoa så monterte de avtagbart hengerfeste på min E39 for 9200 kr! Hengerfeste er forøvrig grisegreit å ha når du først har det! Etter at vi kjøpte hus så har det blitt noen turer på BM, Megaflis og Oveland utemiljø! Selve hengerfestet er relativt dyrt på E90/91 og koster montert på fabrikken ca. 10000 kroner. Ettermontert er det jo litt ekstra arbeide og da kommer man lett opp på ca. 15000 kroner. Et originalt skjult hengerfeste til f.eks E46 kostet ettermontert ikke mer enn ca. 8500 kroner ferdig montert her i Danmark. Jeg tror at man evt. kan spare relativt mye på å få slikt utstyr ettermontert i Sverige. Jeg har sjekket opp pris på ettermontering av hengergeste på E46 touring. I norge fikk jeg tilbud fra 15-18'. I Sverige skulle de ha i underkant av 10'svenske, altså ca halv pris Alle priser ble innhentet fra BMW forhandlere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 er rart hvorfor det skal være så dyrt på BMW. På Volvo betalte vi rundt 4-5000,- Slik er det jo hele veien med BMW... man betaler stort sett 2-3 ganger prisen i forhold til mange andre bilmerker. BMW har aldri hatt en sympatisk prispolitikk... de leker ikke butikk. På den annen side er BMW et premiumprodukt og da kan man ta seg bedre betalt enn om man f.eks heter Kia... fair nok. Det jeg imidlertid absolutt ikke har sansen for når det gjelder BMW er den tildels uforskammet dårlige garantien de gir på deres bilmodeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Februar 13, 2010 Share Skrevet Februar 13, 2010 100% enig her Fredrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå