Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tørket med mikrofiberklut i døråpninger, lister, bensinlokk osv. Utvendig lot jeg være å gjøre noe. Mesteparten av vannet på utsiden ble borte på den tida jeg brukte på å tørke og resten forsvant på vei hjem.

Det høres bra ut HW :-).

Jeg bruker på (lerberg vaskehall) skum, høytrykk, voks, spylling, tørk med microfiberklutt. Ha ei bøtte med rent vann og tørk av i en lengde retning, helt til den er tørket av utvendig og alle åpninger som kan åpnes (dører, luker). Kjør den så den er god og varm (tenker ikke på hardt ;-)).

Får slenge med meg neste gang jeg vasker HW ;-).

Men jeg orker jo ikke stå timesvis i en jæ... vaskehall. Der spyler og tar jeg det værste, resten gjør jeg hjemme (om sommeren).

Trenger ikke stå timesvis om du polerer par ganger iåret :-). Er det compacten får du ta med deg stoppeklokke og mynter skal jeg ta den en dag jeg :-).

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Compacten står jo tørt og fint inne, stort sett ihvertfall, så det var touringen idag. LENGE siden sist stakkars bil.

Men det er klart at når du skal prøve compacten en av dagene kan du jo få lov til å vaske den etterpå :D

Skrevet
bruke pusseskinn. fungerer bra. husk å tørke i dører og bgasje også. bruk papir her grunnet møkkete (vil ikke ha møkk på pusseskinnet du bruker på lakken).

Pusseskinn er noe man brukte i gamle dager. Idag bruker man mikrofiber.

Og hvis kluten du tørker med blir møkkete i dører osv har du ikke vasket godt nok :)

Skrevet
bruke pusseskinn. fungerer bra. husk å tørke i dører og bgasje også. bruk papir her grunnet møkkete (vil ikke ha møkk på pusseskinnet du bruker på lakken).

Og hvis kluten du tørker med blir møkkete i dører osv har du ikke vasket godt nok :)

Hver sin standard sier jeg bare.. :D

Skrevet

+1 !!

Skrevet
Hvor kjøper dere microfiberkluter egentlig?

Kan du bruke helt vanlige du kjøper i dagligvaren eller?

Eg kjøper det meste til bilpleie på scandicshine.

Og nei, ikkje bruk mikrofiber ifra dagligvaren på bilen.

Du kan risikere at dei lager striper i lakken.

Skrevet

Har vasket i 17 blå i vinter, uten fryste dører dagen etterpå. Bare å tørke godt nok, som nevnt før her, i døråpninger osv.. Jeg bruker meguiars microfiberhåndkle, det funker bra. Smøre opp låser når du er ferdig er vel heller ingen negativ ting :wink:

Skrevet
Hvor kjøper dere microfiberkluter egentlig?

Kan du bruke helt vanlige du kjøper i dagligvaren eller?

De du finner billig på Meny, Clas, Europris osv egner seg ikke til lakken. Disse har for harde fibre og kan rett og slett lage riper! Ta og test de på en CD hvis du er i tvil! Men de er derimot utmerket til å bruke andre steder, som f.eks til interiøret eller motorrom.

Jeg bruker litt forskjellig microfiber, men har vel mest Meguiars - den gule. Jo tykkere den er, jo bedre!

Du får kjøpt gode kluter på flere nettbutikker som driver med bilpleie, bl.a http://www.blankbil.no eller www.scandicshine.no

Der finner du også store, gode tørkehåndklær i mf.... Meguiars sin watermagnet er dessverre ikke den beste.

Skrevet

Tørker med to stk tørkehåndkler i microfiber, helst Chemical Guys sine Miracle Dryers om de ikke er til vask :wink: Først en runde for grovtørking, og deretter en runde for å ta alt av fuktighet. Dører osv er en selvfølge, og om nødvendig brukes gummifornyer på dørlistene. Kan anbefale Einzsett Gummiplfege der :)

Skrevet

Virker som om jeg har noenlunde samme rutine som de fleste her. Microfiber er tingen! Spessielt de fra Meguiars er jeg veldig fornøyd med.

En annen ting jeg gjør nå i vinterhalvåret er å la bilen stå med "ekstern" coupevifte på svak varme, natten over. Da er bilen både tørr og fin :)

Skrevet

Meguiars har helt greit microfiber, men tørkehåndklet deres er nok ikke altfor mye å skryte over. Til og med Meguiars fantasten Dr_S er enig i det ;)

Skrevet
Meguiars har helt greit microfiber, men tørkehåndklet deres er nok ikke altfor mye å skryte over. Til og med Meguiars fantasten Dr_S er enig i det ;)

Er det Water Magnet du tenker på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...