Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke TPS på M20 bare en bryter som blir aktivert ved fullt gasspådrag? Så det er vel bare å ohme å se om det er noe forskjell i motstand ved forskjellige gasspådrag.. Men jeg tviler på der er noe galt med den.

Det er bare å bygge om til Magasquirt ;) Jeg har et liggenede..

Jo, mener du har rett i det du sier der ja.. Jeg har heller ikke tro på at TPS har skylden for dette.:)

Megasquirt tror jeg ikke kommer i bilen ;)

Forhåpentligvis kommer Larsinnj en tur over helga nå, med bensinpumpe®, så da blir d vel å feilsøke på bensinsystemet. Skal til KR i dag, så på mandag blir d å kjøpe bensinfilter, for å bytte det også..! Så skal jeg sjekke hele systemet, om det er flatklemte bensinrør eller tette rør/slanger

Husk å sjekk åndinga om den er tett og, kan jo danne seg overtrykk i systemet. Det er dårleg buisniss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal sjekke alle snakes og rør og alt! ;)

No har eg trua på att du nerme det feilen snart, gleder meg til du får den til å gå skikkeleg ;) Da burde du lage ein "ut på tur" film ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plagdes på min, der var det en fin kombinasjon av dyser som hadde hengt seg på full åpning, gåen lmm, gåen tempføler til motorstyring og tomgangsmotor som fuska. Regner med du har sjekket alt dette..?

En annen tanke jeg hadde var at en av følerene på girkassa har tatt kveld? Slik at den starter, men begge må være inntakte for full effekt?

Preface 325i har også styrestrøm til DME via 3-pins stikket over/bak hanskerom, mens facelift har via den "riktige" DME-kontakten, men det går jeg også ut for at du er klar over.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket dyser, dy åpner fint og dusjer bra i riktig rekkefølge :) LMM har jeg prøvd flere av..

Tempføler, da regner jeg med du mener den blå på termostathuset? Den har jeg ohma, så den skal være OK. Også prøvd en annen (dog fra M50), men samme ulla da også. Tomgangsregulatir har jeg prøvd to av.

Følere på kassa har jeg ikke mere, da jeg har bytta til facelift ledningsnett med triggerhjul og sensor foran. Da jeg hadde prefacenett og følere på kassa prøvde jeg to sett med sensorer, det siste settet ohmet jeg til motstanden de skal være. De to første var innenfor + / - grensen..

Hmm, jeg har to ledninger i hanskerommet med stikk som inneholder 3 "hunnkjønn" kontakter, som kommer sammen med stikket til hjernen. De er ikke i bruk. Var heller ikke i bruk da jeg hadde prefacenettet..! Tror den ene er til en evt org lommelykta som sitter i hanskerommet (??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan prøve å se etter hvordan det er gjort på min, så får du turteller og. ;)

I løpet av neste uke. Blir muligens henting av delebil i molde neste helg, pluss at jeg må få ferdig verandaen her hjemme. Onsdag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo e34 nett lars:p

Bare å hent hjernen det jørgen, ligger mitt i glaninga foran bilen min, i hylla:) snakk med vatne elns.

Men jeg mener tps er gåen, eller så går den i utgangspunktet så på trynet at tps blir uvesentlig. Stemmer som alle sier at m20 tps er av og på bryter, 3 innstillinger, av, mellom gass, og på

Skal alikevell fungere "fint" uten tps, på de motorene jeg har prøvd det på. M20 pre, og face

Edit: lars kan jo også hente den forsåvidt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har E34 nett ja. E34 motor og for den del, men måtte styre med den ledningen i hanskerommet før jeg bygde om. ;) Alle som har facelift motor i pre-face bil, uansett om den stammer fra E30 eller E34 må skøyte den ledningen. Problemet er at jeg ikke husker hvor den går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å hent hjernen det jørgen, ligger mitt i glaninga foran bilen min, i hylla:) snakk med vatne elns.

Kan ringe Vatne i morgen. Er i KR nå.:)

Men jeg mener tps er gåen, eller så går den i utgangspunktet så på trynet at tps blir uvesentlig. Stemmer som alle sier at m20 tps er av og på bryter, 3 innstillinger, av, mellom gass, og på

Da må jo alle TPS'ene jeg har prøvd være gåen da?? Jeg tror den er helt på trynet hele motoren, men at det ikke har noe med TPS og gjøre.. Men kan jo selvfølgelig ikke være sikker.. Skal prøve å jorde den, slik som d ble nevnt tidligere her.!

Skal alikevell fungere "fint" uten tps, på de motorene jeg har prøvd det på. M20 pre, og face

Merket ingen forskjell når jeg dro ut kontakten kontra at den sto i.. Men nå har jeg ho byttet TPS også da.. Så har ho prøvd flere som sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har facelift motor i pre-face bil, uansett om den stammer fra E30 eller E34 må skøyte den ledningen. Problemet er at jeg ikke husker hvor den går.

Stemmer. Jeg hiva i FL-motor i svart cab'en.. Da var d to ledninger som ikke stemte i stikket, samt at turteller måtte kobles opp.

Men igjen da, så vil jeg minne om at motoren har presis samme oppførsel nå, som med org PFL-nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...